Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vond net deze review over de NC30, Leuk om te lezen:

Honda VFR400 (1988-1994) Review | Speed, Specs & Prices

1712492869834.png
 
De rode NC 30 inmiddels alweer onder het mes en gedeeltelijk ontmanteld. Carburateur zal een goede beurt moeten krijgen. Ook luchtfilter en bougies worden vervangen en de uitgeharde inlaatrubbers.
Kleppen controle en stellen achterzijde is zojuist afgerond . 4 van de 8 moesten worden gecorrigeerd. Klepdekselpakking was gemonteerd met vloeibare pakking. Nooit doen is totaal niet nodig. Nu alleen maar extra schoonmaak/verwijder werk😪

IMG_20240408_095257.jpg
IMG_20240408_103106.jpg
IMG_20240408_103520.jpg
IMG_20240408_100329.jpg
IMG_20240408_101007.jpg
IMG_20240408_101010.jpg
IMG_20240408_103534.jpg
IMG_20240408_103530.jpg
IMG_20240408_101524.jpg
IMG_20240408_104133.jpg
cil. 1

IMG_20240408_130356.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klepspeling voorzijde ook gemeten. Morgen 4 kleppen stellen.
Ook bij deze NC30 wordt de kroonplaat netjes gespoten.



IMG_20240408_180135.jpg
IMG_20240408_180230.jpg
IMG_20240408_180830.jpg
IMG_20240408_180310.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20240408_180248.jpg
    IMG_20240408_180248.jpg
    257,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Het gaat snel. Alle kleppen gecontroleerd/ gesteld. De koppen zitten weer dicht; en nieuwe bougies. Radiateur geplaatst, systeem doorgespoeld en afgevuld. Ontluchten komt bij draaiende motor binnenkort. Eerst nu de carburateur ontmantelen.

IMG_20240409_125407.jpg
IMG_20240409_125413.jpg
IMG_20240409_131107.jpg
IMG_20240409_131131.jpg
IMG_20240409_134012.jpg
IMG_20240409_134020.jpg
 
Ook de carburateur van de mooie rode NC30 is weer (ultrasoon) schoon en opgebouwd en, heel belangrijk: lekvrij :9~
Heb het binnenwerk wel wat aan moeten passen. Normale sproeierbezetting 118 A en 115 V. Hier zat in: 128 A en 125 V. Geen wonder die vochtige bougies. Veel te rijk. Bovendien een #40 stationair sproeier (en een te korte vreemde uitvoering) terwijl er een # 35 in hoort.
Weliswaar heeft de fiets een open demper maar verder een oem luchtfilter. Bezetting dus overkill.Luchtfilterbak gelukkig OEM evenals de rubberen flappen, die zorgen voor een juiste werveling.
Dus nu 122 A en 120 V en # 35 stationair.
Ook bij deze nc30 wordt de kroonplaat weer netjes. Eerste dunne laag primer gespoten.

Echt super schoon en netjes geworden:
IMG_20240411_122440.jpg
IMG_20240411_122559.jpg
IMG_20240411_130512.jpg
IMG_20240411_144731.jpg
IMG_20240411_144754.jpg
IMG_20240411_145823.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook de carburateur van de mooie rode NC30 is weer (ultrasoon) schoon en opgebouwd en, heel belangrijk: lekvrij :9~
Heb het binnenwerk wel wat aan moeten passen. Normale sproeierbezetting 118 A en 115 V. Hier zat in: 128 A en 125 V. Geen wonder die vochtige bougies. Veel te rijk. Bovendien een #40 stationair sproeier (en een te korte vreemde uitvoering) terwijl er een # 35 in hoort.
Weliswaar heeft de fiets een open demper maar verder een oem luchtfilter. Bezetting dus overkill.Luchtfilterbak gelukkig OEM evenals de rubberen flappen, die zorgen voor een juiste werveling.
Dus nu 122 A en 120 V en # 35 stationair.
Ook bij deze nc30 wordt de kroonplaat weer netjes. Eerste dunne laag primer gespoten.

Echt super schoon en netjes geworden:
Bekijk bijlage 1994634Bekijk bijlage 1994635Bekijk bijlage 1994636Bekijk bijlage 1994637Bekijk bijlage 1994638Bekijk bijlage 1994639
Gewoon weer als nieuw straks :t
 
Achterrem stond me niet aan; liep veel te zwaar. Dus demonteren. Zuigertjes in perfecte staat. Zuigertjes gepoetst, binnenzijde klauw schoon, remmenvet en ze gleden er nu perfect in.
Grootste probleem was de totale dikte van de remblokken. Ze hadden naast het metalen plaatje ook nog een kunststof plaatje . De zuigertjes konden gewoon niet uit de zitting komen.
Geheel nu 3.5 mm dunner en alles werkt weer perfect en veilig. Uiteraard nieuwe remvloeistof en ontlucht.
IMG_20240411_205645.jpg
IMG_20240411_205652.jpg
IMG_20240411_212923.jpg
IMG_20240411_211440.jpg


Nieuwe inlaatrubbers en carb inmiddels teruggeplaatst.

IMG_20240412_113138.jpg
IMG_20240412_120555.jpg
IMG_20240412_124002.jpg
IMG_20240412_133308.jpg
IMG_20240412_103331.jpg

Misschien vandaag of anders morgen starten en afstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Het werd dus vanmiddag.:+

Starten en lopen. Uiteraard staat na het kleppen stellen de motor niet meer synchroon. Eerst maar rustig warm draaien.
De eerste start:




Na warmdraaien en afstellen: draait als een zonnetje 😍 en een heerlijk v4 geluid. :9~



Strakkere synchroon en een nog rustig draaiender blok gaat niet.:N Moet wel zeggen met een OEM uitlaat is de loop rustiger, maar deze sportuitlaat heeft een mooiere donkere roffel. Pilot schroeven nog iets bijgesteld voor een stabielere stationair loop
IMG_20240412_151243.jpg






Fan slaat aan, laadsysteem keurig op 14.2V:9~ Dat is wel eens anders.
Kroonplaat-knipperlichten-olie/filter-kuip ruit en dan is ook dit schitterende fietsje weer klaar voor het seizoen.

Geen lekkende inlaat- en uitlaatkleppen:



@edit: nu het kleine werk
IMG_20240412_180616.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het werd dus vanmiddag.:+

Starten en lopen. Uiteraard staat na het kleppen stellen de motor niet meer synchroon. Eerst maar rustig warm draaien.
De eerste start:

Bekijk bijlage 1995027
Bekijk bijlage 1995029

Na warmdraaien en afstellen: draait als een zonnetje 😍 en een heerlijk v4 geluid. :9~

Bekijk bijlage 1995031

Strakkere synchroon en een nog rustig draaiender blok gaat niet.:N Moet wel zeggen met een OEM uitlaat de loop rustiger is, maar het uitlaatgeluid geen donkere roffel. Pilot schroeven nog iets bijgesteld.
Bekijk bijlage 1995033
Bekijk bijlage 1995034



Bekijk bijlage 1995035

Fan slaat aan, laadsysteem keurig op 14.2V:9~ Dat is wel eens anders.
Kroonplaat-knipperlichten-olie/filter-kuip ruit en dan is ook dit schitterende fietsje weer klaar voor het seizoen.

Geen lekkende inlaat- en uitlaatkleppen:

Bekijk bijlage 1995040

@edit: nu het kleine werk
Bekijk bijlage 1995100
Dat wordt weer een heel mooi motortje, nog mooier dan hij al was :t
 
Al weer een tijdje bezig om dit rubber, dat niet los te bestellen is en altijd ontbreekt op de RVF400, na te maken.

437914127_25526567016956978_2575154625595512580_n.jpg


Sinds gister is dan eindelijk de eerste mal klaar:

WhatsApp Image 2024-04-12 at 09.22.46.jpeg


Binnenkort de eerste gietproeven.

Mocht je interesse hebben in zo'n rubber voor je RVF uitlaat, dan kun je je hier inschrijven: RVF400 NC35 Exhaust Guard Rubber Reproduction

Nog geen idee qua kosten, dit zal afhangen van hoeveel ik er kan verkopen...
 
Ik had mij al aangemeld bij je, en ik zag je post al eerder ;), is voor enkele stuks. Heb nl. meerdere OEM NC35 uitlaten en de beugels…en ergens ook nog een OEM rubbertje (die komt wel tevoorschijn aangezien ik momenteel eindelijk tijd heb om opslag en vliering te ordenen).
 
Al weer een tijdje bezig om dit rubber, dat niet los te bestellen is en altijd ontbreekt op de RVF400, na te maken.

Bekijk bijlage 1995295

Sinds gister is dan eindelijk de eerste mal klaar:

Bekijk bijlage 1995289

Binnenkort de eerste gietproeven.

Mocht je interesse hebben in zo'n rubber voor je RVF uitlaat, dan kun je je hier inschrijven: RVF400 NC35 Exhaust Guard Rubber Reproduction

Nog geen idee qua kosten, dit zal afhangen van hoeveel ik er kan verkopen...
Altijd mooi om te zien hoe creatief mensen zijn en zelf iets maken :t
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de eerste optische upgrade aan de mooie Type 1 NC30:

Kuipschroeven.jpg


Ik zal een purist zijn, maar vind die kapotte schroeven altijd maar lelijk. Hier de oude en de nieuwe naast elkaar:

Kop.jpg


En met mijn JIS Schroevendraaier setje hoop ik ze mooi te houden:

Jis.jpg


*O*
 
Verder vanmorgen naar mijn favoriete spuiter geweest om de schade aan de topkuip te bespreken:

Schade topkuip.jpg


Ook dit zal weer in ere hersteld worden. Denk alleen dat ik er niet te lang mee door moet rijden.
 
Gisteren wel met enige spijt mijn NC30 verkocht. Maar ik reed er echt te weinig op. Ik heb hem verkocht met de tyga kuipen en de zxr400 voorvork en met het 17 inch achterwiel. Ik heb de afgelopen jaren een hoop onderdelen verzameld om hem origineel te maken. Deze heb ik nu nog liggen en ga ik verkopen. Hieronder de lijst van onderdelen die ik heb liggen. Mocht je interesse hebben in onderdelen hoor ik het graag.



NC35 compleet uitlaatsysteem met carbon demper
NC35 OEM demper
NC35 subframe
NC30 voorvork
NC30 balhoofd met t stuk
NC30 clip ons
NC30 remklauwen
NC30 wielas
NC30 topkuipbeugel/spiegelhouder
NC30 tellerhouder
NC30 koplampen
NC30 achterlichten
NC30 kvs tankje
NC30 subframe
NC30 origineel type 8 kuipwerk zonder tank
NC30 voetsteuntjes bijrijder
NC30 zadel zwart
NC30 zadel bijrijder zwart
NC30 zadel bijrijder rood
NC30 radiateurs
NC30 binnenkapjes zijkuipen
NC30 achterwiel 18 inch met nieuwe band
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan