Honda Vision 110 (2011)

(...)

Japan... ja streng immigratiesysteem, dus dan gaat de boel wel uitsterven als je de jeugd geen impuls geeft om wat plezier te hebben en nieuw volk op de aardkloot te zetten. Moeten ze toch aan immigratie doen, of dus de jongeren stimuleren om kinderen te krijgen.
Wij (het bedrijf waar ik werk) hebben Japanse klanten en dus hebben wij een kantoor in Tokyo, met natuurlijk Japanse collega's.

Jonge mensen trouwen daar niet meer of meer algemeen: beginnen niet met een partner aan een gezin. Ruimte is er ontzettend duur en goede regelingen voor kinderopvang zijn er niet of onbetaalbaar en scholen is al evenzeer een duur probleem.
En er is zo een regel dat je voor je baas op het werk bent en pas na je baas naar huis gaat. Mensen maken er lange dagen (maar het werk gebeurt niet efficiënt, kan in de helft van de tijd).
 
@PeterCC Klinkt deels als Nederland, vwb dure woningen, kinderopvang en opleidingen.

De regel dat je blijft tot de baas naar huis gaat, heb ik idd gehoord. Dan kan je toch beter voor jezelf beginnen. En als je pas gaat als de baas gaat, dan zou je je kind ook bijna niet zien. Dus mensen willen niet eens emigreren naar Japan. :P
 
Ik wilde maar dat ik nu een sneeuwscooter had, lijkt me machtig mooi zo'n ding.
 
Ja dat lijkt me ook wel wat nu, ziet er altijd wel spectaculair uit ook om mee door de verse sneeuw te spelen....
Hoewel pas kort in bezit laat ik nu toch tegen mijn zin in de Vision noodgedwongen ook maar staan. Heb de accu er vorige week maar uitgehaald om die eens goed tot de max op te laden (hij had voor ik hem kocht ook al lange tijd stilgestaan). En na deze koude periode dan wat mij betreft snel op naar het voorjaar!
 
We hebben een prijs! Maar wat zijn nu de zogenaamde “onvermijdelijke” afleveringskosten?
FB42FC54-B0BE-4340-AEED-5794E751B0A3.png
 
Afleveringskosten mogen toch niet meer? Dat zou de uiteindelijke prijs moeten zijn.
 
Het mag voor nieuwe motoren inderdaad niet meer. Dan moet je de totaalprijs noemen.
2758 euro zou dan dus de totaalprijs zijn. Daarmee zitten ze 41 euro onder de concurrent, de Suzuki Address 110.

De adviesprijs is inclusief alle kosten voor de consument, de catalogusprijs is de prijs excl. deze kosten. Op de site van Honda noemen ze 'adviesprijs', dus dat is inclusief alle bijkomende kosten.
 
Dus 100 euri minder dan het 2020 model!*O* (Ooit in 2011 slechts 1899 euro)
9364BE93-390E-4027-BF5A-E71E2E1B5A24.png
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels weer een aantal ritten verder en de Vision bevalt me heel goed, lekker praktisch en handelbaar ding. Blij mee.

Vraagje:
Ik woon aan de kust en daar hebben we altijd wat meer wind natuurlijk en daar vind ik hem met windscherm en topkoffer wel gevoelig voor bij wat hogere snelheid. Hoe zijn hier de ervaringen van anderen met betrekking tot rijden met en zonder deze beide accessoires? Ook qua topsnelheid nog een verschil dat vermeldenswaard is? Misschien dan voor de zomer toch eens zonder scherm (en eventueel koffer, als mijn helm onder het zadel past) gaan rijden als dat de moeite waard lijkt. Het leek me verstandig om eerst hier even de vraag te stellen, voordat ik ga schroeven en daarna ervaar wat anderen me vooraf door eigen ervaring direct al hadden kunnen vertellen....

Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd altijd met een 50 liter koffer en ga als de brandweer. Merk er weinig van. Scherm weet ik niet, ik rijd zonder. Ik weet wel dat je met een scherm soms harder gaat als de wind van achter op opzij komt. Net als bij zeilen.
 
Bedankt Gerdien, als verdere ervaringen uitblijven ga ik het scherm er toch binnenkort eens afhalen en het maar gewoon uitproberen.
 
Hoi Vision rijders, mijn motor houdt af en toe plots in. Als ik lekker aan het toeren ben, en ik hou even in en daarna draai ik gas open, dan trekt hij iet meer. lijkt wel of hij geen benzine krijgt, top is dan met moeite 45. wat kan dat zijn? Injector vies? gasklep? het vreemde is dat hij soms tientallen kilometers goed rijdt en dan ineens niet meer.
is best lastig als je op een 80 km weg rijdt en hij gaat niet harder dan 45, en kruipt langzaam op toeren.
Wie heeft dat ook gehad en wat is de oplossing.
Visio is van 2011 met 14000 km. Ziet er uit als nieuw.
 
heeft in de winter 4 maand stil gestaan, maar nu rijd ik er alweer enkele maanden mee. heb injectorcleaner in tankje gegooid en heb er gisteren 75 km mee gereden. eerste 10 reed slecht, max 50, toen opeens trok hij door en reed hij 85, laatste paar km weer slecht en 40/50. Als ik in een keer gas opendraai doet hij niets, smoort de motor. draai ik heel langzaam, dan komt hij op toeren tot max 50km. Dus ik denk dat hij idd te weinig benzine door injector krijgt. Of het is een electronische storing, wat verklaart soms wel en soms niet rijden.
 
Volgens mij is er niets mis met je motor want dan zou je geen kilometers probleemloos kunnen rijden. Niets mis met je injector of met iets anders.

Ik denk dat er wat water onderaan in je brandstoftank zit, gewoon daar ontstaan door condensatie over de tijd, en dat er nu en dan een druppeltje meekomt met de benzine. Veel power zit er niet in dat mengsel en het duurt even voor het druppeltje door is wat verklaart hoe je motor reageert.
Dus maak de tank eens helemaal leeg, dan terug vullen en kijken wat het geeft.
 
Hoi Vision rijders, mijn motor houdt af en toe plots in. Als ik lekker aan het toeren ben, en ik hou even in en daarna draai ik gas open, dan trekt hij iet meer. lijkt wel of hij geen benzine krijgt, top is dan met moeite 45. wat kan dat zijn? Injector vies? gasklep? het vreemde is dat hij soms tientallen kilometers goed rijdt en dan ineens niet meer.
is best lastig als je op een 80 km weg rijdt en hij gaat niet harder dan 45, en kruipt langzaam op toeren.
Wie heeft dat ook gehad en wat is de oplossing.
Visio is van 2011 met 14000 km. Ziet er uit als nieuw.
Heb dit ook gehad : kan 2 dingen zijn
Vapor Lock in benzinetank, dop van benzinetank opendraaien, terug dicht zou kunnen helpen.

Slechte benzine met ethanol, ik tank enkel nog Esso Supreme, BP Ultima of Shell V power, die hebben geen ethanol in de benzine.

Succes.
 
Hoi Vision rijders, mijn motor houdt af en toe plots in. Als ik lekker aan het toeren ben, en ik hou even in en daarna draai ik gas open, dan trekt hij iet meer. lijkt wel of hij geen benzine krijgt, top is dan met moeite 45. wat kan dat zijn? Injector vies? gasklep? het vreemde is dat hij soms tientallen kilometers goed rijdt en dan ineens niet meer.
is best lastig als je op een 80 km weg rijdt en hij gaat niet harder dan 45, en kruipt langzaam op toeren.
Wie heeft dat ook gehad en wat is de oplossing.
Visio is van 2011 met 14000 km. Ziet er uit als nieuw.
Ook nog doen : vernieuw je bougie ook maar uit voorzorg, die van mij was eens intern gebroken en scooter deed ook raar.
 
Bij mij werkt de Vision prima op E10. Bougies geven bij mij wel problemen, gaan vaak stuk bij de aansluiting bij dop of trilt los.
 
Hoi Vision rijders, mijn motor houdt af en toe plots in. Als ik lekker aan het toeren ben, en ik hou even in en daarna draai ik gas open, dan trekt hij iet meer. lijkt wel of hij geen benzine krijgt, top is dan met moeite 45. wat kan dat zijn? Injector vies? gasklep? het vreemde is dat hij soms tientallen kilometers goed rijdt en dan ineens niet meer.
is best lastig als je op een 80 km weg rijdt en hij gaat niet harder dan 45, en kruipt langzaam op toeren.
Wie heeft dat ook gehad en wat is de oplossing.
Visio is van 2011 met 14000 km. Ziet er uit als nieuw.
Probleem is opgelost, nieuwe injector erin en hij rijdt weer als een trein !!
Ben ook van het "pendelen" af, als ik een constante snelheid van bijv. 35 km wilde rijden dan pendelde hij in toeren, en benzine inspuiting.
nieuwtje besteld bij vriend Ali, en was voor nog geen € 20 klaar.
iedereen bedankt voor de suggesties.

Overigens deed ik mijn testritje zonder windscherm, maar wat ben ik blij met dat schermpje, toert toch een stuk lekkerder.
Laat nu het mooie weer maar weer komen!
 
Probleem is opgelost, nieuwe injector erin en hij rijdt weer als een trein !!
Ben ook van het "pendelen" af, als ik een constante snelheid van bijv. 35 km wilde rijden dan pendelde hij in toeren, en benzine inspuiting.
nieuwtje besteld bij vriend Ali, en was voor nog geen € 20 klaar.
iedereen bedankt voor de suggesties.

Overigens deed ik mijn testritje zonder windscherm, maar wat ben ik blij met dat schermpje, toert toch een stuk lekkerder.
Laat nu het mooie weer maar weer komen!
Super!
En nu weer lekker genieten van dat ding. :]
 
Probleem is opgelost, nieuwe injector erin en hij rijdt weer als een trein !!
Ben ook van het "pendelen" af, als ik een constante snelheid van bijv. 35 km wilde rijden dan pendelde hij in toeren, en benzine inspuiting.
nieuwtje besteld bij vriend Ali, en was voor nog geen € 20 klaar.
iedereen bedankt voor de suggesties.

Overigens deed ik mijn testritje zonder windscherm, maar wat ben ik blij met dat schermpje, toert toch een stuk lekkerder.
Laat nu het mooie weer maar weer komen!
Dank je wel voor deze info, kan bij elke Vision voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan