Ik ken geen VTX maar heb wel wat ervaring met een VT Shadow en een VF met cardan.Verschil Shadow C3 Aero en VTX 1300
Wij hebben beide bovenstaande motoren, het grote verschil is natuurlijk het vermogen en het gewicht van de VTX omdat dat veel lager in het frame ligt.
Toch rijdt de wat oudere C3 veel mooier, soepeler.
Mijn bevindingen bij de VTX als nadeel:
- De VTX koppeling pakt in 1 keer, slippen doet het bijna niet. De C3 doet dat heerlijk bij het wegrijden/overschakelen en helling rijden.
- De VTX gas, lijkt wel of je met een ketting rijd. Als je gas loslaat en dan weer gas geeft voel je het ketting gevoel / speling dus. Lijkt me sterk dat dit aan de cardan zou liggen want dan merk je wel meer dacht ik zelf.
Hebben de VTX rijders hier datzelfde ?
Ik zoek wat advies van de kenners.
Ik heb een Honda shadow vt 500cc 1984 hobby motor op het oog, die ligt uit elkaar dus kan niet proefrijden, is wel draaiend te horen.
Nu vroeg ik me af, als je 100 rijd, kan je dan nog vlot een auto inhaleren op de snelweg?
Ik zoek geen race motor, die heb ik al
Maar wil wel iets sneller optrekken dan de gemiddelde auto.
Is dat een beetje te doen met een 500cc?
Niet dat ik 500 meter nodig heb om een auto in te halen die 100km rijd.Inhaleren wordt lastig en inhalen valt wel mee. Jouw motor levert 47.5pk dus de vraag is eigenlijk wat vindt je vlot.
Inhalen bij 100km doet hij wel.
Tip: kijk eens op de website van de Shadowmotorclub. Mensen als Knutsel en T@ach weten heel veel. Maar ook anderen.Niet dat ik 500 meter nodig heb om een auto in te halen die 100km rijd.
Ik heb hem vandaag gekocht, helaas was het motorblok al verkocht, nu zat ik er aan te denken/twijfelen om er een groter motorblok in te bouwen, een 750cc als dat past.
Heb Joost woesthof een mail gestuudTip: kijk eens op de website van de Shadowmotorclub. Mensen als Knutsel en T@ach weten heel veel. Maar ook anderen.
Overigens past een ander blok volgens mij niet zonder aanpassingen.
Edit: oor een blok of zo kune je even kijken bij Joost Woesthof.
Nog maar even onder de aandacht brengen.O ja, iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VT1100 sc18 uit 1987. De mijne is zo slecht dat de roest de boel aan elkaar houdt.
Alvast bedankt.
Ik heb vandaag een blok op gehaald bij het bedrijf Mook in Ell , leuk zaakje, die heeft echt veel onderdelen.
Woesthof had ik ook gemaild maar die had geen blok op voorraad.
Luitjes,
Ik heb een VT1100 uit 1987 waarvan de binnenpoten (41 mm doorsnee) aan de bovenkanten roest hebben. Het chroom is daar echt naar de filistijnen.
Heeft iemand nog zo'n setje binnenpoten liggen of kan er ook een set in van een ander type Honda?
Mail Woesthoff eens, Joost heeft meer dan de website aangeeft.Kan niemand mij helpen?
Mail Woesthoff eens, Joost heeft meer dan de website aangeeft.