Honda X-ADV

Ook erg tevreden met mijn Adv!

Hebben jullie de achtervering op standaard staan? Mijn gewicht rond de 90kg. Koplampen blijven redelijk hoog staan voor mijn gevoel. Per lamp afgeplakt en met tape op deur proberen te stellen maar zie helaas weinig beweging/verschil..
20200904_194945.jpg
 
De tape op de muur is je reverentiepunt wat altijd klopt.
Neem vanaf de grond gemeten 9/10 delen tot aan het brandpunt van de koplamp.
Zet die 9/10 als hoogte uit voor je tape op de muur.

Zet nu je motor op 10 meter afstand van de muur.
Met de koplamp aan,, mag de cut-off van de lichtbundel nauwelijks tot niet boven de tape-markering uitkomen.

Achterveer staat hier 1 of 2 standjes stugger.
Anders veert hij te diep in bij
off-road rijden.

Wat is dat rondje boven je cockpit... lijkt wel wat op 'n kompas?

Mvg. Jan
 
Hoe bevalt die Beeline??
Beeline bevalt goed OSJ. Handige app en lekker minimalistisch, goed leesbaar In alle omstandigheden, lange batterijduur. Gewoon het pijltje volgen, stip geeft aan wat de volgende afslag zal worden en na hoeveel meter. Welke exit op de rotonde en invoeg/uitvoeg strook. Erg accuraat. App kan ook gpx routes makkelijk overnemen. Beeline eenvoudig in je zak te stoppen en vind het mooi staan in het totaal van je dash.
 
De tape op de muur is je reverentiepunt wat altijd klopt.
Neem vanaf de grond gemeten 9/10 delen tot aan het brandpunt van de koplamp.
Zet die 9/10 als hoogte uit voor je tape op de muur.

Zet nu je motor op 10 meter afstand van de muur.
Met de koplamp aan,, mag de cut-off van de lichtbundel nauwelijks tot niet boven de tape-markering uitkomen.

Achterveer staat hier 1 of 2 standjes stugger.
Anders veert hij te diep in bij
off-road rijden.

Wat is dat rondje boven je cockpit... lijkt wel wat op 'n kompas?

Mvg. Jan
Dank Jan. Dat rondje is dus een Beeline navigatie. Je kan hem op route of kompas modus zetten in de app. Op route stand volgt hij een vaste route, op kompas volg je een willekeurige route naar je referentiepunt. Zie ook: Beeline - smart navigation for bikes
 
Ook erg tevreden met mijn Adv!

Hebben jullie de achtervering op standaard staan? Mijn gewicht rond de 90kg

Ik heb dit aangehouden voor mijn xadv
Ben 96kg trouwens

 
@Pablo2417
Hmm 800 😍😎
('Denk') dat ik de mijne nog zeker 2jaar blijf rijden .. weet nu wat ik heb
Of er moet heeeel veel optisch veranderen!!
Qua rijden ben ik zeer tevreden, rijdt veel in het mergelland & Eifel etc en de Honda is daar echt op zijn plek (vindt ik)
Mijne staat nog steeds in de woonkamer als ik niet erop zit .. dus is spatje nieuw
 
Ben vanaf 't stoplicht nu al niet bij te benen qua opschakelen.
Maar wetende dat een Africa Twin met DCT maar 10 kilo zwaarder is, kriebelt dat wel.
Jammer dat er geen treeplankjes op een A.T. zitten.

Mvg. Jan
 
ferry34


Sja, das misschien ook wel 't hele eiereneten Fer,
de looks zijn goed, maar 't smaakt bij mij ook wel naar meer.
Dus als er ooit een zwaardere versie dan 750 mocht komen met een betrouwbaar gewicht dan is mijn interesse gewekt.

Mvg. Jan
 
Helemaal akkoord Jan, een beetje meer power zou het allemaal nog leuker maken 😋. En als het even kan met elektronische vering erbij lol.

Een kameraad van mij had de vorige versie van de Africa Twin zonder DCT. Hij reed daar graag mee maar gezien hij vaak met twee op de machine zit vond hij de vering echt slecht. Hij heeft hem na één jaar verkocht en een BMW GS gekocht van 2016 in de plaats. Daar is hij nu heel blij mee.

Zelf ben ik ook even aan het rondkijken en dromen. Binnenkort eens met een Niken en een Vstrom 1000 gaan rijden. Jusr because we can 😇

Gisteren op de X ADV nog wat autostrade gedaan met een passagier. Super fijne fiets! Maar hij heeft net een extra 50pk nodig denk ik om het daar nog leuker te maken 😈
 
Google geeft zo goed als geen resultaat op Honda X-ADV 800 dus lijkt me niet echt.
Al jaren zie je tekeningen etcetera over tmax 750 enz.

Er zou toch wel n stuk meer uit n 750 2 cilinder moeten kunnen komen?
Zouden de kleine banden niet de limiet zijn en daarom niet te dicht bij 200 km pu willen komen?
 
Ik zie wel eens videos voorbij schieten van XADV's die wel 200km lopen, maar die hebben een upmap erop :YY

Open uitlaat (db-killer en cat eruit)
Luchtsnorkels eraf
Lambosonde uitgeschakeld
Upmap op de stekker

Durf zelf niet veel te kl#te aan me scoot
Heb slechte ervaringen met tuning
Mijne loopt *stock 185kmh op de klok
*SCORPION demper / KN-AIR filter / air snorkels verwijderd

 
Filmpje is op snelweg Maleisië, daar lijken ze altijd harder te gaan.
Meer snelheid of Pk's heb ik eigenlijk niet nodig, maar als ik meer kan krijgen met behoud van gewicht vind ik dat prima.

Mvg. Jan
 
Vet filmpje en ik zag inderdaad iets op google over mapping en uitlaat/DB killers etcetera.

Toen ik m'n SR 300 had, zat ik vaak te kijken naar mogelijkheden om n sneller te laten lopen, binnen n redelijk budget.
De Malossi vario was een no brainer, maar de 125 km pu op GPS was balen, hoewel acceleratie best aardig was.

Toen ik m'n Nexus 500 kocht en ook meteen een Malossi vario liet monteren, bleek dat deze Nexus 180 km pu op de teller deed (165 GPS) en een serieuze acceleratie heeft.

Die 180 heb ik daarna niet nog s gereden domweg omdat de snelheid van deze scoot voldoende is.

Ik bedoel te zeggen dat een X-ADV met meer vermogen alleen interessant is voor acceleratie, hoewel ik er eentje naast m'n taxi had staan en die gozer trok me toch n partij snel op...niet te geloven!

Die gast op t filmpje doet dat trouwens niet zo heel snel lijkt mij?

Niks voor jou zo'n mapping Jan?
 
@ ferry34

Heb het wel eens in gedachten gehad, en bijna gekocht, mijn brommer heeft alle andere accessoires om de max Terminogi map setup te kunnen kiezen.
Maar ben nu een paar jaar verder en het zit er nog niet op, dus zal er wel niet meer van komen :Z

Paar dikke Brembo's erop zie ik meer zitten qua geld uitgeven.

Mvg. Jan
 
Je krijgt 1 map gratis, maar wil je de max map: "Terminogi uitlaat + Collector + Sportluchtfilter + Snorkels verwijderen", dan
betaal je iets van 80 euro 69 euro. boven op de prijs van de Upmap.... gemiddelde map kost 49 euro

Staat ergens een stuk terug in dit topic een uitgebreid bericht van mij met alle mappings erbij etc.

Edit:

Screenshot_20200917-212022_UpMap.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben vanaf 't stoplicht nu al niet bij te benen qua opschakelen.
Maar wetende dat een Africa Twin met DCT maar 10 kilo zwaarder is, kriebelt dat wel.
Jammer dat er geen treeplankjes op een A.T. zitten.

Mvg. Jan

Hoi Jan! Nog steeds tevreden met je x-adv? Hoeveel sec. doet de X-adv van jou van 0-100km/h?
 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu ook aan het kijken ben naar reviews van de Africa Twin Adventure Sport met DCT... Tempting... 😍
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
@ Bulldozer

Ja hoor, tevreden en die kan nog wel een paar jaar mee.
van 0-100km/h weet ik niet, denk wel dat jij sneller uit de startblokken komt, maar daarna ga ik aan de haal :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan