Honda X-ADV

Ik had eerst de originele Bridgestone TX (2 sets versleten). Goed op gereden, voorband net zo snel versleten als de achterband. Daarna de Michelin PR4, voelde veel comfortabeler dan de Bridgestone. Nu heb ik de Pirelli Scorpion Rally erop. Na 12K zijn die intussen ver op het einde. De Pirelli ga ik voor normaal gebruik er niet weer op leggen, erg stugge band. Zelf ben ik van menig dat als je alleen op asfalt rijd aan de Michelin een fijne band hebt. Ik moet ongeveer gelijk met elke beurt ook banden vernieuwen. Bijna 48K op te teller.

Zonder reclame te willen maken een overzicht van wat er allemaal op de X-ADV past:

Bandenlijst 1
Bandenlijst 2
 
Laatst bewerkt:
Vroeger op mijn Fireblade reed ik met Pirelli Diablo Corsa banden. Dat was echt een droom om mee te rijden! Als ze die voor de X ADV hebben koop ik ze direct! Alleen is dat een echte straat band, niet echt bedoeld voor off road. De motor plakt recht op de weg met deze banden.
 
bridgestone adv cross scrambler heb ik voor gekozen
mooi profiel ook.
waarom deze omdat ik de bridgestone geweldig vind sturen en veel grip geeft op de weg snel opgewarmd en geschikt vor af en toe een gravelpad deze vernieuwde versie schijnt het nog beter te doen bij nat weer en dat heb ik nodig omdat mijn zelfvertouwen bij regen shit is.
 
Vroeger op mijn Fireblade reed ik met Pirelli Diablo Corsa banden. Dat was echt een droom om mee te rijden! Als ze die voor de X ADV hebben koop ik ze direct! Alleen is dat een echte straat band, niet echt bedoeld voor off road. De motor plakt recht op de weg met deze banden.
ik heb die op mijn bmw scoot altijd gehad super band maar ik zou die nooit op de x adv doen .
 
Hi allemaal, zal me even voorstellen ben Laurens en volg al een tijdje jullie forum omdat ik al 4 jaar.... verliefd ben op de X-adv *D
2 weken geleden heb ik mijn X-Max 400 verkocht en van het weekend een 2e hands X-Adv gekocht. Vandaag mijn eerste paar KM gereden, wow wat rijd dat lekker en zoveel anders als de Xmax en zoveel beter voor mijn rug :]. Later nog wat accessoires op schroeven (zoals hier in het forum de meeste hebben gedaan) maar eerst maar eens wat rijden. Groet


 
Prachtige machine Laurens! Jij hebt nog de versie met de mooie gouden voorvork 😍. Hoeveel km heeft hij? Van welk jaar? Had je nog een mooie deal kunnen maken? In een garage of particulier? Ik denk idd dat een tweedehands zeker geen slecht idee is. Scheelt toch al snel een paar duizend euro.

Wat je schrijft over je rug was voor mij ook de reden om de X-Max 300 weg te doen. Op de één of andere manier kreeg ik zoveel impact op mijn rug dat ik er pijn van kreeg, dat heb ik met de X ADV en de voetsteunen absoluut niet! Soms, voor lange afstanden, gebruik ik nog eens even de voetplank. Maar dan merk ik al snel dat ik weer naar de voetsteunen ga om mijn rug te ontlasten.

Prachtige machine, ga je geen seconde spijt van hebben! Welkom bij de club 👍
 
Prachtige machine Laurens! Jij hebt nog de versie met de mooie gouden voorvork 😍. Hoeveel km heeft hij? Van welk jaar? Had je nog een mooie deal kunnen maken? In een garage of particulier? Ik denk idd dat een tweedehands zeker geen slecht idee is. Scheelt toch al snel een paar duizend euro.

Wat je schrijft over je rug was voor mij ook de reden om de X-Max 300 weg te doen. Op de één of andere manier kreeg ik zoveel impact op mijn rug dat ik er pijn van kreeg, dat heb ik met de X ADV en de voetsteunen absoluut niet! Soms, voor lange afstanden, gebruik ik nog eens even de voetplank. Maar dan merk ik al snel dat ik weer naar de voetsteunen ga om mijn rug te ontlasten.

Prachtige machine, ga je geen seconde spijt van hebben! Welkom bij de club 👍
Hij is van begin 2018, van een particulier (was van die man een impuls aankoop geweest....) met 5.300 km op de teller. Ook een tijd bezig geweest om een X-Adv te importeren vanuit D of IT maar de 'winst' was toch niet heel groot als die er al was, vooral vanwege de vervoerskosten (busje, overnachting etc).Liefst had ik heb zelf terug gereden maar ja dat schijnt een echte onmogelijkheid te zijn. De Xmax had ik trouwens uit B gehaald. De XMAX heb ik razend snel verkocht via ikwilvanmijnmotorfietsaf, zondag foto's uploaden, woensdag ogehaald en betaald klaar.
 
Laurens feli met je mooie fiets, mijn volgende gadgets worden het windscherm van puig en de givi beugel.
ik heb de mijne laten vallen met parkeren de standaart klapte terug ik kon hem een klein beetje opvangen en wat lichte schade op de koffer.
 
Laurens feli met je mooie fiets, mijn volgende gadgets worden het windscherm van puig en de givi beugel.
ik heb de mijne laten vallen met parkeren de standaart klapte terug ik kon hem een klein beetje opvangen en wat lichte schade op de koffer.

Dat is mij vroeger ook eens gebeurd en sindsdien kijk ik ALTIJD of mijn pootje volledige uitgeklapt is. Zeker als ik hem achteruit geduwd heb of net afstap. Ik hoop dat de schade niet te erg is. Maar met het brede stuur denk ik niet dat je veel kan beschadigen.
 
Nou wat mij nou gebeurt, na één dag op mijn X-Adv!, Ik rijd vanmiddag van mijn werk weg in A'dam, sta ik naast een Mercedes, bestuurder kijkt uitgebreid naar mijn motor en steekt zijn duim omhoog... *D. is nog nooit al die jaren op mijn beide X-Max'en gebeurt. Welke les kunnen we hier van leren🤔 Mercedes bestuurders hebben smaak?
 
Hier in België heb ik dat nog niet ervaren dat bestuurders van een wagen mijn motor aandacht geeft. Komt misschien ook omdat ik altijd met mijn topkoffer rijd.
 
Ik heb eindelijk een nadeel van deze mooie motorscooter gevonden. Twee keer CJIB in de bus totaal net iets minder dan 230 euro boete voor respectievelijk 11 km te hard binnen bebouwde kom en 13 km te hard buiten bebouwde kom :r ;(
 
@ Torqual


Knalde laatst nog met 150 de traject controle in op de A2.
Ik kwam terug uit Duitsland en wilde zo snel mogelijk terug naar huis omdat ik flink ziek was.
Daardoor had ik ook niet in de gaten dat ik al aan het begin van de traject controle zat waar ik er met 150 km/u in knalde.
Het resultaat hier van was dat ik volgens mijn FlitsNav app de rest van het traject niet harder mocht als 74,8 km/u.
Dat was best hachelijk langzaam, maarja 't moest toch om een bekeuring te ontwijken.

Ik rijd altijd met de Garmin GPS aan en de telefoon aan op de FlitsNav app, zodoende mis ik nauwelijks de belangrijke locaties.
Alle waarschuwingen komen binnen via de headset.
Ondanks dat ik eigenlijk over het algemeen niet eens hard wil rijden op de snelweg en ook meestal niet doe,
heeft de randapparatuur er al diverse keren voor gezorgd dat ik op tijd word gewaarschuwd.

Afgelopen weekend m'n nieuwe Samsung S20 Ultra in gebruik genomen
en uiteraard gelijk weer een nieuwe hoes t.b.v. de Quad-Lock besteld en 'n paar dagen later ontvangen.
Ik rijd nauwelijks zonder dat ik m'n apparaatjes ook aan heb staan, "met" is zo veel beter en je bent helemaal op de hoogte van wat er komen gaat.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Het ergste is ik heb ook al die apparaatjes, welliswaar Tom tom ipv Garmin maar was er nog niet aan toe gekomen om ze ook op de motor te plaatsen ik zou zo zeggen duur lesje :)
 
Kijk, niet dat ik geïnteresseerd ben in de Xadv 150 :Z maar ik heb toch een review gelezen over de honda xadv 150
Daar staat iets in waar ik een vraag over heb die jullie vast wel weten:
Honda’s Smart Key system, the scooter’s main knob is automatically activated as the owner approaches, and the engine can be started without inserting the key. (An on/off switch prevents a third party from using the scooter even when the owner is in the vicinity.) The system incorporates an “answer-back” switch that flashes the turn signals to help the owner locate the scooter, as well as an anti-theft mechanism whereby the handlebar remains locked when an attempt is made to start the scooter by force
Zit dat ook op 'onze' 750 XADV? en hoe werkt dat dan?
Is de honda smart key een echte 'start onderbreker' ? (kon uit de handleiding niet echt halen)
Laurens
 
Ja ja, daar istie dan.
 

Bijlagen

  • 20200807_160830.jpg
    20200807_160830.jpg
    1 MB · Weergaven: 31
Terug
Bovenaan Onderaan