Honda X-ADV

Heeft er iemand van jullie al eens bar risers gemonteerd? Ik denk er aan om deze of deze aan te schaffen. Dat brengt het stuur iets dichterbij en een beetje hoger, wat ik denk dat nog een meer relaxe houding oplevert. Laat gerust weten wat jullie ervan denken.

Niet gemonteerd omdat ik er eigenlijk alleen maar ooit eens mee wilde experimenteren, maar heb wel een 28mm. verhoog setje liggen.
Ooit eens via Ali gekocht, zien er goed uit en zijn puur en alleen om te verhogen.
Dus niet ook nog eens dichterbij. voorwaarts.
Ik vraag me af of de bekabeling van de XADV wel lang genoeg is om zowel omhoog als ook daarnaast voorwaarts wat ruimte te pakken?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dat vroeg ik me ook af maar volgens de website van de fabrikant werkt het perfect samen met de originele onderdelen en is er geen andere aanpassing vereist.
 
Iemand toevallig ervaring met een Nexx XWed 2 helm en of deze past in de helmbak onder de buddy? Helm ziet er namelijk best fors uit ook met de peak..
 
Iemand toevallig ervaring met een Nexx XWed 2 helm en of deze past in de helmbak onder de buddy? Helm ziet er namelijk best fors uit ook met de peak..
Hele mooie helm 👍 (geen persoonlijke ervaring mee) maar denk dat die 'mud/zonnen'klep net niet gaat passen
Zal er om spannen vermoed ik ...
Als je de Helm bij een winkel (niet online) koopt ff vragen of je naar buiten mag passen in de scoot 😃

Deze Rear-Fender na besteld en monteerd ivm kleine inimini krasjes op de achterbrug ..
Laat de zomer maar weer beginnen!!
😎🏖🛵💨

20201024_161645.jpg
 
Mooie foto hoor !! :t
Gisteren was een mooie zonnige dag voor een ritje ..,
ik zag heeel veeeeel motor(scooter) rijders ook hier in z-limburg langs zoefen
Het leek wel even een dagje April !!
Jammer genoeg had ik zelf geen tijd
 
Bedankt Danny 😊. Op het tripje gisteren ook voor de eerste keer de voetjes aan de grond gereden met passagier achterop. Of moet ik zeggen enkel aan de linkerkant. Want rechts heb ik nog niets tegen de grond aan gesleept. Heel raar eigenlijk... Ik heb de indruk dat de muddenbok links heel snel tegen de grond komt waar ik rechts helemaal geen last van heb.
 
Hallo,

Ik ben sinds 6maanden een trotse eigenaar van een X-ADV. Ik heb de Termignoni full system uitlaat eronder gezet en ook de Upmap T800. Het klinkt waanzinnig goed en rijd echt super lekker nu. Alleen wil ik graag weten hoe je de lambdasonde kan uitschakelen. Is er iemand die me dat kan vertellen?

is er ook iemand die ervaring heeft met een 40t of 41t tandwiel?

Ik hoor het graag van jullie 🤗

groetjess
 
Een vraag voor jou: voel je dat verschil in power dan zo goed met de andere mapping en uitlaat? Ik vraag me af of dat echt merkbaar is. Je verbruik zal dan ook wel wat omhoog gegaan zijn.
 
Hoii @XADV’er
Ben me ook aan het orienteren ivm de UP-MAP800 maar vondt geen tot weinig persoonlijke info/ervaring ermee
Maar volgens de *website van UP-MAP800
wordt de lambdasonde gedeactiveerd.

UpMap T800 - HONDA X-ADV, 2017 version

Dit staat op de site geschreven:
Dankzij de deactivering van de lambdasonde en ook door de fijnafstelling van de lucht / brandstofverhouding, geniet je van de motorprestaties en een verhoging van het maximale vermogen van je Honda X-ADV

Denk alleen bij de 'prestatiemap' waarbij je de Race voorbocht gaat gebruiken
Je kan ja verschilkende maps instellen

Ben ook erg benieuwd zoals @DarkLite1 naar je persoonlijke ervaring !!!! :]
Heb je ook gewoon 'origineel' gereden?
Heb je ook de snorkels eruit?
Was het moeilijk te installeren?
Daarbij bedoel ik: werkte de app gelijk etc etc ?

De vraag over je tandwielen is meer voor onze XADV Junki @WebEngine
Als ik me goed herinner schreef hij eens dat ze moeilijk teverkrijgen zijn maar wel een must zijn ivm de xtra power !!!

Groet Dany
 
Een vraag voor jou: voel je dat verschil in power dan zo goed met de andere mapping en uitlaat? Ik vraag me af of dat echt merkbaar is. Je verbruik zal dan ook wel wat omhoog gegaan zijn.
Ik heb nu alleen nog maar de mapping waarbij je de lambdasonde moet verwijderen erop zitten. De andere maps heb k niet gekocht. Wat adviseer je mij?
Groetjes
 
Hoii @XADV’er
Ben me ook aan het orienteren ivm de UP-MAP800 maar vondt geen tot weinig persoonlijke info/ervaring ermee
Maar volgens de *website van UP-MAP800
wordt de lambdasonde gedeactiveerd.

UpMap T800 - HONDA X-ADV, 2017 version

Dit staat op de site geschreven:
Dankzij de deactivering van de lambdasonde en ook door de fijnafstelling van de lucht / brandstofverhouding, geniet je van de motorprestaties en een verhoging van het maximale vermogen van je Honda X-ADV

Denk alleen bij de 'prestatiemap' waarbij je de Race voorbocht gaat gebruiken
Je kan ja verschilkende maps instellen

Ben ook erg benieuwd zoals @DarkLite1 naar je persoonlijke ervaring !!!! :]
Heb je ook gewoon 'origineel' gereden?
Heb je ook de snorkels eruit?
Was het moeilijk te installeren?
Daarbij bedoel ik: werkte de app gelijk etc etc ?

De vraag over je tandwielen is meer voor onze XADV Junki @WebEngine
Als ik me goed herinner schreef hij eens dat ze moeilijk teverkrijgen zijn maar wel een must zijn ivm de xtra power !!!

Groet Dany
Hi Danny,

ik heb zowel goede als teleurstellende persoonlijke ervaring met de upmap.
Qua prijs is het wel redelijk omdat je de 1e mapping gratis krijgt. Het installeren was erg makkelijk, de app werkte meteen goed (het is wel in het engels, Nederlands was niet mogelijk) als je de stappen die in de app komen precies volgt dan ben je binnen 20/25 klaar. De upmap verbinden met bluetooth is zo gedaan. Zorg alleen wel dat je telefoon op wifi netwerk is verbonden. Doe je dat niet dan geeft ie je steeds aan het einde van de stappen een foutmelding. Ik heb dit namelijk gehad bij het installeren van de upmap. Ik probeerde het met de data van mijn telefoon maar kreeg dus steeds een foutmelding.

het fijne aan de upmap is ook dat je in de app de temperatuur van je motor kunt zien, dat is iets was ik miste op de adv.

Ik heb 1300km met de originele uitlaat gereden. Daarna heb ik de termignoni demper en voorbocht erop gezet. Zo heb ik tot 2500km gereden en daarna de upmap gekocht en geïnstalleerd. De snorkels heb ik verwijderd, ook dat is in 5min gedaan

het verschil tussen OEM en termignoni natuurlijk wel merkbaar maar niet echt heeel veel ofzo. En nu ik de mapping erop heb (de racemapping) merk weer niet evht veel verschil. Hij ligt wel lekkerder in zijn toeren maar misschien komt dat omdat de dct zich heeft aangepast aan mijn rijstijl.

ik wil de lambdasone uitschakelen om er achter te komen of ik wel verschil merk. Raad je me aan om een andere mapp te kiezen?

Wat ik echt jammer vind van de adv is de trekkracht. Als je het vergelijkt met een tmax met een j costa vario of malossi vario. Ik heb weleens een stoplicht race gehad maar ik maakte echt geen schijn van kans..

hebben jullie nog tips?

groetjess
 
@XADV’er
Ik zou zeker de laatste map aanraden
waarbij je +/- 9PK erbij zou krijgen
Daar wordt ook de lambo uitgezet

En een sport luchtfilter erin zetten ( als je dat nog niet hebt gedaan)., ik heb b.v een K&N airfilter erin

Denk dat 'meschien' nu je XADV verkeerde waardes krijgt ivm de lambo die er wel zit ingedraait (in de Termignoni voorbocht) maar niks kan meten omdat die voorbocht dicht is op dat punt (dacht ik)
Heb zelf nog nooit zon voorbocht in de handen gehad maar op de fotos ziet het er dicht uit

Edit:
mijn XADV heeft zelf heb geen moeite om een Tmax bij tehouden !!

SCORPION RED POWER Exhaust
K&N sport filter
Snorkels verwijderd
Rijdt op sportstand 2 en traction uit etc
 
Laatst bewerkt:
@XADV’er
Ik zou zeker de laatste map aanraden
waarbij je +/- 9PK erbij zou krijgen
Daar wordt ook de lambo uitgezet

En een sport luchtfilter erin zetten ( als je dat nog niet hebt gedaan)., ik heb b.v een K&N airfilter erin

Denk dat 'meschien' nu je XADV verkeerde waardes krijgt ivm de lambo die er wel zit ingedraait (in de Termignoni voorbocht) maar niks kan meten omdat die voorbocht dicht is op dat punt (dacht ik)
Heb zelf nog nooit zon voorbocht in de handen gehad maar op de fotos ziet het er dicht uit

Edit:
mijn XADV heeft zelf heb geen moeite om een Tmax bij tehouden !!

SCORPION RED POWER Exhaust
K&N sport filter
Snorkels verwijderd
Rijdt op sportstand 2 en traction uit etc
Hi,

ja de volgens mij zit ie ook idd dicht daar waar de lambdasonde zit. Ik heb ook de laatste map met 9pk gedaan, alleen schakelt de map de lambdasonde uit? Of moet k daar nog een speciale handeling voor doen?

de tmax houd ik idd ook bij, maar bij het wegtrekken heeft ie een voorsprong totdat ik in mn 2e/3e versnelling kom. En sportstand 2 met tractie is uit is verreweg de beste stand en in die stand merk ik ook echt het verschil van alle aanpassingen!

bedankt voor de filter tip! Ik had nog geen goeie gevonden... ik heb hem direct besteld!! Bedanktt!

groetjes
 
alleen schakelt de map de lambdasonde uit? Of moet k daar nog een speciale handeling voor doen?
Ja 'volgens' de website en zoals ik het lees/begrijp schakelt de UPMAP de lambdasonde uit.
Voor 100% zeker teweten zou je ff een mailtje kunnen sturen naar ze ..
Weet je meteen of ze goede service verlenen haha

Twijfel nog beetje om ook te kopen
Wil me Honda niet kapot rijden ., ben nu al tevreden ermee
Had wel al de app gedowload en eens bekeken
 
Ik heb het even opgezocht en om de meeste winst te halen is het volgende nodig volgens Termignoni:
  • Map XADV-17-H142-FO-ST2, the best performance for your Honda X-ADV equipped with the Termignoni slip on reference H14208040ITC, collector Termignoni reference H14209410IXX and the UpMap kit. The snorkel of the airbox is removed and the lambda sensor is disabled. In this configuration, compared to the machine without Upmap, the maximum power is increased by +8.64 hp at 6.300 rpm and the torque is increased by +10.50 Nm at the same rpm.
Dat lijkt me toch een mooie winst in koppel. Maar ik denk niet dat ik die ingrijpende veranderingen ga maken aan mijn machine. Zo'n volledige uitlaat lijn kost al meer dan 1.000 EUR en dan nog wat andere zaken. Beetje te duur voor mij persoonlijk.
 
Dat is inderdaad een boel poen !!,
Maar als ik inderdaad die 9pk en wat meer koppel krijg, zou ik het nog overwegen :]
Je moet eigelijk die van @XADV’er ff ernaast kunnen zetten en verglijken met onze stock scooter !!

Zie ook veel vids van tuning/afstelling op zo'n testbank .. weet niet wat dat ongeveer kost maar is ook een goede optie 'volgens mij'

 
Helemaal waar! Ik wil jullie niet ontmoedigen maar onze scooter is ontwikkeld om economisch te rijden met de mogelijkheid om overal te rijden. Vandaar de slogan "Every road is my road" en niet "Ready to race".

Uiteraard kunnen er enkele pk's bijkomen maar dan kost dat belachelijk veel en heb je uiteindelijk nog steeds maar enkele pk's gewonnen. Moest je er nu 20 of 30 kunnen bijkrijgen zou ik het nog kunnen verantwoorden aan mezelf om die investering te maken, maar niet voor 9pk.

We willen eigenlijk allemaal wel graag wat meer power. Misschien biedt de Forza 750 dat wel maar dan kan je weer niet offroad. Ik denk niet dat die voor performance getuned zal zijn.

Hmmm... Misschien een Africa Twin, KTM Super Advertenture, Triumph Tiger 900 Rally Pro... 🤔 Momenteel blijf ik nog even bij de X ADV, het is gewoon een belachelijk goeie machine!
 
Ja ik blijf ook lekker bij de XADV.,
Zo lekker rijden zonder die koppelingshendel .. echt RELAX !!!
FORZA750 (of Tmax etc ) model bevalt me niet zo .. ben erg verliefd op de looks vd XADV :t

Maar toch zou ik graag eens willen vergelijken met die van @XADV’er .. meschien toch eens een kleine meeting houden in 2021 haha
 
Zo'n meeting zou ik ook leuk vinden. Moeten we zeker eens doen. Heb het in het verleden ook al een paar keer voorgesteld. Een gepaste locatie vinden is niet zo evident maar moet zeker lukken.

Voor mij blijft de X ADV ook een topper voor de volgende redenen:
- De zithouding met de voetsteunen is zoals op een motor. Beter voor mijn rug. De T-Max en andere scooters kunnen dit niet bieden.
" All terrain. Ik dacht dat ik het nooit zou doen of nodig hebben maar uiteindelijk blijkt dat ik niks liever doe dan ergens een boerenweg of bospad af te rijden.
- Zuinig rijden. Met welke andere moto kan je met 4 liter 100 km maken op de autostrade met een passagier en wat spullen mee? Geen autostrade is makkelijk onder de 4 l/100km.
- Opbergruimte: onder het zadel en in de topxase kan je echt wel wat meesleuren.
- Hop on hop off. Zeg nu zelf, als je er op springt voel je je geweldig.
- Super simpel rijden. Kraan open is geen probleem. Geen wheelies, geen opletten of de passagier vliegt er af door het koppel momenten. Gewoon smooth.
- De remmen: Rennen met 2 handen aan het stuur. Nothing can beat that!
- Accesoires beschikbaar naar eigen goeddunken.
- Veiligheid: TC, anti wheelie standaard aan 😉, heldere LED verlichting, ..servo stuur, ..

Dan heb ik nog niet over de looks gesproken. Jup, ben terug een beetje verliefd op onze X ADV. Ik denk dat ik hem nooit verkoop... Misschien koop ik er ooit wel eens iets anders bij. Maar deze blijft bij mij denk ik.

Ride (and live) safe boys 👍
 
@DarkLite1 @MetallDanny ik ben zeker in voor meeting 😁 lijkt me super leuk! De voordelen van xadv zijn eindeloos naar mijn mening.. ik ben er alleen wel van overtuigt dat er veel meer uit het blok is te halen.. miss komt er ooit een 850 😝

ik woon in Amsterdam en dan is een X-ADV dé perfecte vervoersmiddel!

ik ben erg benieuwd of jullie wel de aanpassing echt een mega verschil vinden... ik vind die niet echt ‘mega’ groot om eerlijk te zijn.

misschien 2021 lente meeting

groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan