Honda x11 stottert iets.

Baloog

Rookie
5 apr 2021
10
0
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van Honda x11, bj 1999, 41500 km gelopen. Nu heb ik het volgende probleem: bij constante snelheid heb ik het gevoel dat hij stottert/inhoudt. Weliswaar niet heel heftig, maar wel erg storend. Recent heeft hij onderhoud gehad, maar het probleem is hiermee niet verholpen. Machine is geheel standaard. Wel heeft hij volgens mij bij de vorige eigenaar een tijdje stilgestaan. Heeft iemsnd van jullie een suggestie? Ik hoor het graag.

Mvg,
Andrew
 
Oplossing
Het Rückelfahren (of Fahrrückeln) is inderdaad een dingetje voor de eerste generatie brandstofinjectie bij de Blackbird en de X-11. De ene heeft er meer last van dan de andere, maar in principe hangen ze allemaal nogal arm aan het gas. Het is heel lastig dit constant te houden, zelfs met een cruise-control er op.
De oplossing is de montage van een Powercommander en een run op de testbank. Ze staan namelijk allemaal te arm in de lagere toerentallen (vanwege de milieu-restricties) en te rijk bij de hogere toerentallen (verkleint de kans op oververhitting). Een goede tuner krijgt dit enorm veel beter, en je gaat nog minder brandstof verbruiken ook.

De andere zaken zijn al genoemd. Klepspeling, kettingset en FPR (Fuel Pressure Regulator)...
Terug
Bovenaan Onderaan