Dag Allemaal,
ben nieuw hier op het forum maar bezit wel een XL600LM. bj 85.
wat op de foto staat is een 600R (lm en rm hebben E-starter)
Ik zou zeggen dat 600 euri een koopje is..........maar!
de XL600 heeft een gemeenschappelijke kwaal, en wel de klepzittingen.
Bij meer als de helft van de motoren blijken er schreurtjes tussen de klepzittingen en het bougie gat te zitten.
Als dit niet te erg is blijft de zitting wel vastzitten, echter als je langdurig snelle stukken rijdt komt de motorolie temperatuur zelfs boven de 130 graden(geen geintje). hier kom je pas achter als je een olietemperatuur meter in je oliereservoer schroeft. Op dit moment klappert bij mijn motor ook de rechter uitlaatklep. Dit omdat de thermische huishouding in de cilinderkop niet zogoed is.
Verder zou ik zeggen dat je eens op
www.XL600.de moet kijken. Ik ken de meeste mensen op het xl600 forum persoonlijk van de jaarlijkse bijeenkomsten in duitsland.
TIPS:
Als je toch besluit hem te kopen, kijk dan eerst via het bougiegat of je scheurtjes ziet lopen in de schroefdraad...
Rijd er flink stuk mee, langzaam warm rijden +/- 10km en dan flink gassen, als er een klep loszit merk je als hij pingelt nadat hem uitgezet en gelijk weer start.
motor moet goed stationeer lopen +/- 1200 toeren. warm en koud!
Als dat goed is heb je een lekker machientje.
groetjes,
allard