Hoeveel daarvan hebben praktijk ervaring met dikke 1 pitters aan kicken met startpilot of remreiniger?
Fucking NUL
Hallo, Mijn naam is Harm ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraag over de carburateur, deze topic gaat over XR600R perikelen, dus ik dacht ik stel de vraag hier maar. Zeg me gerust als ik de vraag elders kan stellen.
Het probleem is dat het gas blijft hangen. Hij blijft als je het gas loslaat op het laatst een beetje hangen. Soms gebeurt dat niet. Nu heb ik me laten vertellen dat de gasschuif niet helemaal in de zitting valt. Hebben jullie daar ervaring mee en weten jullie wat ik er aan kan doen?
Groet, Harm
Zeker zo`n gast van het Motor-Forum?Bij de enkele XR carburateurs zit een choke klep die de inlaat van de carb volledig afdekt. bij de dubbele carburateur dus niet,
ik heb wel gelezen dat de choke kleppen van xr wel eens naar binnen gezogen worden. bij mijn xr met enkele carb nooit last van gehad maar die startte wel makkelijker misschien juist door de klep.
ik ben vanmiddag nog lang een motorzaak geweest in Hulst. omdat ik daar in de buurt moest zijn voor nieuwe banden onder mijn auto te laten leggen en uitlijnen. de man van de motorzaak had een paar honda xr's in onderhoud. hij zei als de carburateur een tijdje heeft drooggestaan dit eigenlijk niet kan met de benzine van tegenwoordig. mijn carburateur heeft zeker 2 a 3 maanden droog gestaan. zij advies was carb schoonmaken en een paar goede motorlaarzen kopen om aan te trappen.
alleen als er steeds nieuwe benzine in komt (druppelen)Ik weet niet of hij op het Motor Forum zit. waarschijnlijk wilde hij wel graag een paar laarzen aan mij verkopen want ik had het over aantrappen van de motor en toen zei hij daar hebben we laarzen voor.. maar dat van de benzine die opdroogt in de carb heeft hij dan ook geen gelijk?
Ik schreef dat meer omdat het half mf je hetzelde advies heeft gegeven en je er tot nu toe maar weinig mee doet.Ik weet niet of hij op het Motor Forum zit. waarschijnlijk wilde hij wel graag een paar laarzen aan mij verkopen want ik had het over aantrappen van de motor en toen zei hij daar hebben we laarzen voor.. maar dat van de benzine die opdroogt in de carb heeft hij dan ook geen gelijk?
ik zou ook de air cut willen controleren .zo te zien krijg je er die niet af zonder de carburateurs van elkaar te halen. wat is eigenlijk de functie van de air cut. heeft die ook te maken met starten?
Ik weet niet of hij op het Motor Forum zit. waarschijnlijk wilde hij wel graag een paar laarzen aan mij verkopen want ik had het over aantrappen van de motor en toen zei hij daar hebben we laarzen voor.. maar dat van de benzine die opdroogt in de carb heeft hij dan ook geen gelijk?
Het is een patroon idd. Niet erg verder, helpt alleen niet bij het helpen.Ik zie dat eigenlijk iedere keer terug komen in je reply, je vliegt van het ene naar het andere, zo te lezen vaak zonder dat je weet waarom of waarvoor.
Ik snap ook echt niet dat je die motor hebt gereviseerd en dan pas veel later erachter komt dat zoiets gewoon mist.
Als dat al verkeerd is gegaan dan vraag ik mij af wat voor verassingen er nog meer gaan komen.
en? Ben je stom genoeg om het de volgende keer weer te proberen?Nou.... ik dus
Zo ja, film het dan meteenen? Ben je stom genoeg om het de volgende keer weer te proberen?
en? Ben je stom genoeg om het de volgende keer weer te proberen?
Nou, iets met systematisch uitsluiten van mogelijke oorzaken misschien? En je vlotterhoogte controleren als je de boel open hebt is echt een fluitje van een cent... Dikke kans dat ze goed staan als hij er eerder goed mee liep, maar je hebt het spul er af gehad, dus je hebt er wel degelijk met je tengels aan gezeten!Vlotterhoogte heb ik niks aan gedaan. waarom zou dat moeten? hij liep altijd zeer goed met de carb voor de revisie en ik ben niet aan de vlotter geweest...