Wat is verkeerstechnisch?
(inzicht hebben in de (zichtbare en onzichtbare) gevaren die mogelijks op je af kunnen komen op dat stukje weg waar je even zou willen gaan knallen?)
Om 03.00u 's nachts op een zwoele zomeravond op een verlaten autosnelweg heb ik al verschillende keren bewezen dat een (op teller) snelheid van 285km/u best te doen is. (trouwens ook overdag is dat best te doen, heb ik ook al bewezen)
Maar dat zeg ik toch? De agent kan een overtreding toch alleen maar vaststellen?
Maar dat is enkel omdat er op die plaats een snelheidsbeperking geldt, door de wet ingesteld.
Het is niet omdat die snelheidsbeperking daar geldt, dat daarvoor een hogere snelheid onveilig(er) zou zijn...
Wij bestuurders zijn verondersteld om trager te rijden als de omstandigheden een hogere snelheid NIET toelaten (eigen beslissing), maar wij mogen niet beslissen om sneller te rijden als de omstandigheden dat WEL toelaten.
Vandaag uiteraard weer even van het zonnetje genoten en de betere dijkweggetjes hier in de omgeving opgezocht. Na een anderhalf uur actief te hebben gereden wil ik dan eigenlijk ook nog wel even een klein stukje snelweg opzoeken voor de snelheidservaring.
Dan hebben we hier en daar leuke rechte stukjes snelweg waar (hopelijk) niet gecontroleerd wordt. Want 120 is natuurlijk heel leuk, maar veel eventjes is 180 ook best aardig. En ja, stil maar, er zijn artiesten die veeeeeel harder gaan, maar ik ben een beginnend coureur
Stel nou dat ik tijdens zo'n uiting van rebelsheid oom agent tegen kom. Als ik van 120 naar 150 trek en weer terugval... mwah ok. Als ik datzelfde doe naar de 180? Uiteraard op een verantwoorde manierop een rustige weg, maar toch alsnog volgens de regel veel te hard.
Heel eventjes iets harder dan normaal is wel leuk, maar wil m'n pasje nog niet kwijt
STEL:
Vandaag uiteraard weer even van het zonnetje genoten en heb ik weer eens lekker de hand aan mijzelf geslagen. Na een anderhalf uur actief te hebben 'gehandkard' wil ik dan eigenlijk ook nog wel even een klein stukje ''lekker wijf' opzoeken voor de totaliteitservaring.
Dan hebben we hier jouw leuke vriendin die ik wel inschat dat ze voor de rechttoe, rechtaan seks kan gaan.
Óók stukjes van haar waar (hopelijk) niet gecontroleerd wordt. Want rechttoe rechtaan is natuurlijk heel leuk, maar veel eventjes is door de achterdeur is ook best aardig. En ja, stil maar, er zijn artiesten die veeeeeel harder gaan, maar ik ben een beginnend handkarder
Stel nou dat ik tijdens zo'n uiting van rebelsheid haar vriend tegen kom. Als ik van recht toe recht aan naar de 'achterdeur' trek en weer terugval... mwah ok. Als ik datzelfde doe naar de 'achterdeur? Uiteraard op een verantwoorde manier op je rustige vriendin, maar toch alsnog volgens de regel veel te hard.
Kan me zo voorstellen dat het vriendje daar niet zo heel blij van wordt, 'nee = nee' gelden de laatste keer dat ik keek ook voor motorrijders, maar zou je daarvoor een klap op je smoel krijgen en je jongeheer door een gehaktmolen? Natuurlijk is iedere vriend anders en beoordeelt de situatie naar eigen inzicht, maar over het algemeen?
Heel eventjes iets harder door de achterdeur dan normaal is wel leuk, maar wil m'n pasje nog niet kwijt
Waarom hebben de agenten nou ALTIJD het laatste woord en zeggen ze precies hetzelfde alleen in langer opgebouwde zinnenNaar mijn idee denk jij hiermee ook verkeerd.
De vraag is of je verkeerstechnisch genoeg onderlegt bent om, zonder alvast onder invloed te zijn van de emotie van de komende snelheidsrush, objectief de beslissing te nemen of de snelheid die jij in gedachten hebt veilig zal zijn.
Ligt eraan hoe hard het voertuig rijdt. geen vragen stellen waar we niks mee kunne nhe BakkieNahja, zal afhankelijk zijn van de afstand waarop gemeten word...t is een laserstraal, reken eens uit hoe lang het duurt voor die vanuit een lasergun bij een motorvoertuig is en dan weer terug als die dan op zeg..300 meter is..??
Zegt de term KANSBEREKENING je ietsIn de 5 jaar dat ik een motorrijbewijs heb en 7 jaar autorijbewijs heb ik nog geen 1 ongeluk gehad, ondanks de zeker 150.000km die ik er op heb zitten (tussen de 20.000 en 30.000 per jaar, met uitschieters naar de 50.000). Anticiperen op fouten van anderen en zelf met je kop erbij blijven, en VEILIG rijden, dat telt.
Waarom hebben de agenten nou ALTIJD het laatste woord en zeggen ze precies hetzelfde alleen in langer opgebouwde zinnen
Graag zie ik uw tegenargument tegemoed
met vriendelijke groed,
Ferrekau aka Ferrekau
wat denk je wat daar de rede van isWij bestuurders zijn verondersteld om trager te rijden als de omstandigheden een hogere snelheid NIET toelaten (eigen beslissing), maar wij mogen niet beslissen om sneller te rijden als de omstandigheden dat WEL toelaten.
Kijk en daarom is er nou een snelheidsbeperking, zodat het voor iedereen duidelijk is.Tja...wie heeft er dan gelijk..?? Is daar een objectief antwoord op ??
Schuilt in die saaiheid niet een groter gevaar (verlies van consentratie) dan de snelheidsverschillen. Ik merk dat wanneer ik iets harder doorrij, ik meer mee ga denken met het verkeer, ik ben dus scherper. Wanneer ik al 5 km achter dezelfde vrachtwagen rij met 60 wil het voorkomen dat ik eindelijk die geinige koeien eens zie, of dat valkje op die paal die lekker rond aan het loeren is.Steeds meer wegen worden uitgevoerd in gescheiden rijstroken. Als je dan ook nog allemaal exact dezelfde snelheid rijdt...dan is zo'n wegvak in principe fool-proof. En idd, dan is het plezier van het rijden nog minder. Maar nog steeds onweerlegbaar wel veiliger. En saai....idd.
schijnbaar heb ik het idee dat iemand mijn redenatie niet snapt en aangezien ik het vervelend zou vinden als iemand mij niet snapt of verkeerd zou interpreteren probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.
geef liever even antwoord op de vraag een paar posts hierbovenmocht je de uitleg niet snappen, moet je het even zeggen !!!
Om 03.00u 's nachts op een zwoele zomeravond op een verlaten autosnelweg heb ik al verschillende keren bewezen dat een (op teller) snelheid van 285km/u best te doen is. (trouwens ook overdag is dat best te doen, heb ik ook al bewezen)
Ik zeg Duitsland....Je bent er zo. Een uurtje vanuit de Randstad.
Schuilt in die saaiheid niet een groter gevaar (verlies van consentratie) dan de snelheidsverschillen. Ik merk dat wanneer ik iets harder doorrij, ik meer mee ga denken met het verkeer, ik ben dus scherper. Wanneer ik al 5 km achter dezelfde vrachtwagen rij met 60 wil het voorkomen dat ik eindelijk die geinige koeien eens zie, of dat valkje op die paal die lekker rond aan het loeren is.
damn ik wist het, maar zo snel.
Maar het ging in dit geval over de reactie van Ron van je. Waarin je eigenlijk het zelfde schreef, maar dan wat geleerder. thats al.
Manman, leg toch niet elk woord op een gouden weegschaal en probeer je niet altijd te verdedigen
--------------------------->
geef liever even antwoord op de vraag een paar posts hierboven