Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hopen dat oom agent het niet ziet..


Zeg ik toch ook niet ??

Je zoek een discussie die er niet is.
Ik kan ook met getallen die overeenkomen rondrijden, maar er zijn er ook die vinden dat ze met 100 door een stad kunnen scheuren. Soms kan dat, soms kan dat niet toch ??
Zie jij nooit iemand op een bepaalde plek zo snel rijden dat jij dat op dat moment niet vind kunnen?? Vraag het diegene en die vind het op dat moment waarschijnlijk wel kunnen. Zo zullen er ook zijn die op het moment dat jij 285 reed vonden dat het niet kon.
Tja...wie heeft er dan gelijk..?? Is daar een objectief antwoord op ??
 
Ik vind knetterhard rijden geeneens leuk
a: je vergaat van de herrie en
b: je mist alle leuke dingen om je heen om naar te kijken.

Maar dat is mijn bescheiden mening, al rij ik een"supersport"



 

Uitgaande dat we niet allemaal zo goed anticiperen als jij moeten we uitgaan van de gemiddelde automobilist.
Dan zijn er nog twee manieren waarop je met elkaar in aanraking kunt komen.
Of doordat je beide aan andere richting volgt.
Of doordat je snelheid onderling verschilt.
Als je alvast zorgt dat je allemaal dezelfde snelheid rijdt heb je al een groot deel van het risico uitgeband.
Helaas is de gemiddelde verkeersdeelnemer in Nederland en zo te lezen Belgie ook zover dat het verkeersbeeld zoveel mogelijk aan zijn verwachtingen moet voldoen wil hij kunnen anticiperen op wat er gebeurd. Afwijkende snelheden worden naarmate ze minder vaak voorkomen een groter risico. Helaas is de tijd voorbij dat we de snelheden vrij konden geven, dus moet het nu maar zo gelijk mogelijk worden gemaakt.
Helaas....dat hebben we dus te danken aan diegene die niet zo goed rijden als jij en ik

Steeds meer wegen worden uitgevoerd in gescheiden rijstroken. Als je dan ook nog allemaal exact dezelfde snelheid rijdt...dan is zo'n wegvak in principe fool-proof. En idd, dan is het plezier van het rijden nog minder. Maar nog steeds onweerlegbaar wel veiliger. En saai....idd.
 
Laatst bewerkt:

Zelfde vraag alleen nu op de rijksweg en dan van 140 naar 270km/h en terug ?
 
 
Waarom hebben de agenten nou ALTIJD het laatste woord en zeggen ze precies hetzelfde alleen in langer opgebouwde zinnen

Graag zie ik uw tegenargument tegemoed
met vriendelijke groed,
Ferrekau aka Ferrekau
 
Nahja, zal afhankelijk zijn van de afstand waarop gemeten word...t is een laserstraal, reken eens uit hoe lang het duurt voor die vanuit een lasergun bij een motorvoertuig is en dan weer terug als die dan op zeg..300 meter is..??
Ligt eraan hoe hard het voertuig rijdt. geen vragen stellen waar we niks mee kunne nhe Bakkie
 
Zegt de term KANSBEREKENING je iets
Je zal wel heel veel geluk gehad hebben




ps, voor je het verkeerd opvat:
 
Waarom hebben de agenten nou ALTIJD het laatste woord en zeggen ze precies hetzelfde alleen in langer opgebouwde zinnen

Graag zie ik uw tegenargument tegemoed
met vriendelijke groed,
Ferrekau aka Ferrekau

schijnbaar heb ik het idee dat iemand mijn redenatie niet snapt en aangezien ik het vervelend zou vinden als iemand mij niet snapt of verkeerd zou interpreteren probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.
 
Wij bestuurders zijn verondersteld om trager te rijden als de omstandigheden een hogere snelheid NIET toelaten (eigen beslissing), maar wij mogen niet beslissen om sneller te rijden als de omstandigheden dat WEL toelaten.
wat denk je wat daar de rede van is


(staat los van mijn mening overigens, maar dat ter zijde)
 
Tja...wie heeft er dan gelijk..?? Is daar een objectief antwoord op ??
Kijk en daarom is er nou een snelheidsbeperking, zodat het voor iedereen duidelijk is.
Maar net zoals elke regel in het leven heeft het ze voor en ze tegens.
 
Schuilt in die saaiheid niet een groter gevaar (verlies van consentratie) dan de snelheidsverschillen. Ik merk dat wanneer ik iets harder doorrij, ik meer mee ga denken met het verkeer, ik ben dus scherper. Wanneer ik al 5 km achter dezelfde vrachtwagen rij met 60 wil het voorkomen dat ik eindelijk die geinige koeien eens zie, of dat valkje op die paal die lekker rond aan het loeren is.
 
Als je het echt wilt, misschien eerst een orienterend ritje tussen twee op/afritten uitkijken voor controles en meetapparatuur, terugrijden en wachten op een goede gelegenheid (vrije baan )?
Maar het mag niet natuurlijk.
 
schijnbaar heb ik het idee dat iemand mijn redenatie niet snapt en aangezien ik het vervelend zou vinden als iemand mij niet snapt of verkeerd zou interpreteren probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.
damn ik wist het, maar zo snel.

Maar het ging in dit geval over de reactie van Ron van je. Waarin je eigenlijk het zelfde schreef, maar dan wat geleerder. thats al.
Manman, leg toch niet elk woord op een gouden weegschaal en probeer je niet altijd te verdedigen



















--------------------------->
 
Om 03.00u 's nachts op een zwoele zomeravond op een verlaten autosnelweg heb ik al verschillende keren bewezen dat een (op teller) snelheid van 285km/u best te doen is. (trouwens ook overdag is dat best te doen, heb ik ook al bewezen)

jeeez ik wist niet dat je zo kon blazen op de Nederlandse snelwegen!!! Ik heb het idee dat als ik wegmisbruikers kijk ze door heel Nederland onopvallende camerauto's hebben rijden... En dat oom agent altijd wel in de buurt is. Dag rijbewijs....
 

niet als diegene voor je, achter je en jijzelf idd daarbij dezelfde snelheid aan houden

Maar ik ben het met je eens hoor, MIJ hoef je niet te overtuigen.

Het is ook niet mijn mening dat het goed is zoals het hier in Nederland is, maar ik heb geen optie's waarmee het beter word, en tot ik die wel heb vind ik het voor mezelf niet gepast om er dan tegenaan te trappen, puur om het trappen. Da's iets voor op de kleuterschool.....
 

Ik ben gewoon te goed voor deze wereld dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Zoww anders mis ik even een stuk discussie

Okee een radarcontrole, flitser of ander electronisch apparaatding is dus redelijk slecht voor me Maar dat wist ik al, het ging me meer om het idee van even hard en weer terug in combinatie met een agent op de weg.

De aangepaste versie van mijn startpost raakt kant noch wal. De vergelijking gaat niet echt op... niet alleen de klepel is weg, de klok is ook kwijt

En als ik aan de kant gezet word... hey, tuurlijk... you've got me, ik ben een rebels gevaar voor de staat, jammer van m'n rijbewijs. Wel natuurlijk, maar ik reed dan ook te hard.
 
snelheidscontroles zijn op wegen waar de pakkans redelijk groot is. Snelwegen, hoofdwegen, 80 km-wegen, 60-km wegen e.d. dus. Daar moet je je gewoon aan de snelheid houden, wil je geen risico lopen. Als je een keer wilt knallen, neem je gewoon eens een keer zo'n verkavelingsweggetje tussen de weilanden dat goed overzichtelijk is en waar je regelmatig komt en waar je de snelheid zelf verantwoord vindt. Kun je je lekker even uitleven, want de pakkans is op zo'n weg heel erg klein, bijna nihil. Bij ons in Drenthe heb je zat van die weggetjes.......
 
Mjah er wordt natuurlijk het meest gecontroleerd op wegen waar veel man overheen moet... weggetjes tussen weilanden komt geen hond, dus om daar in het gras een auto met flitser neer te zetten is naast redelijk opvallen ook nog eens niet echt rendabel

Maar ja... vind dat soort weggetjes maar eens in de randstad Misschien toch eens verhuizen richting het oosten of noorden