Hulp bij vervangen ketting omgeving Barneveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellStorm666

Die hard MF'er
3 apr 2010
563
9
Beste Mede MF-ers
Over 2 weken wil ik met de motor een midweek touren door Duitsland.
Aangezien m'n ketting al een tijdje op z'n einde zit (begint te bokken op lage toeren) lijkt het mij verstandig deze voor die tijd te vervangen.

Deze set (http://kettenmax.de/neu-suzuki-gsxr-600-9800b-stealthkettensatz-mit-did-525zvmx-xringkette-gold-p-14908.html) lijkt mij perfect.
Een DID 525ZVMX X-ring ketting met Supersprox-Stealth tandwielen.

Nu zit ik alleen met 3 problemen welke ik niet op kan lossen
1) Voortandwiel schijnt met een luchtsleutel los gehaald te moeten worden. En die heb ik dus niet (wel een compressor)
2) Om het achtwiel los te halen heb ik een erg grote dop nodig (Maat 36), deze heb ik niet
3) De ketting moet goed geklonken worden. Hier heb ik geen apparaatje voor (DID maat 525)

Voordat ik de kettingset ga bestellen zou ik graag iemand willen hebben in de omgeving die mij hiermee kan helpen. (Ik kan jouw kant op komen, of jij mijn kant)

Je hoeft écht niet al het werk te doen, maar hulp zou prettig zijn omdat bij mij het juiste gereedschap ontbreekt.

Wie wil en kan mij helpen?
of Wie in de omgeving Barneveld heeft een dop maat 36 en een kettingpons apparaat voor DID 525 kettingen welke ik kan lenen?

ps. het gaat om een Suzuki GSX-R 600 uit 1998
 
Laatst bewerkt:
Als je ergens gereedschap voor nodig hebt maar je hebt het zelf niet, kun je het het beste aanschaffen. Dan heb je er de volgende keer ook weer lol van.

Je voortandwiel krijg je ook wel los zonder luchtsleutel, dan wel je ketting pas losmaken wanneer het tandwiel los is en dan je achterwiel blokkeren.
 
Okay, thnx, dus een luchtsleutel is t probleem niet meer...
Zo'n dop los aanschaffen valt nog wel mee. Maar vooral het apparaatje op de ketting dicht te maken is mij te duur om zomaar te kopen. Vooral omdat het waarschijnlijk de laatste keer is dat ik hem nodig heb.
 
Okay, thnx, dus een luchtsleutel is t probleem niet meer...
Zo'n dop los aanschaffen valt nog wel mee. Maar vooral het apparaatje op de ketting dicht te maken is mij te duur om zomaar te kopen. Vooral omdat het waarschijnlijk de laatste keer is dat ik hem nodig heb.

Vaak kun je zo'n klinkertje voor een geringe vergoeding bij je lokale motorboer huren. Je kunt de ketting ook tijdelijk met een "visje" bevestigen (wel voorzichtig rijden....) naar de motorboer rijden en de zaak laten klinken.
 
Vaak kun je zo'n klinkertje voor een geringe vergoeding bij je lokale motorboer huren. Je kunt de ketting ook tijdelijk met een "visje" bevestigen (wel voorzichtig rijden....) naar de motorboer rijden en de zaak laten klinken.
Motorzaak bij ons zit om de hoek ;)
Maar zij klinken altijd met hamer. En ik heb t liever écht goed gedaan ;)
Daarbij gaf ie ook al aan er niet echt happy op te zijn om een ketting te gaan klinken als ze er niets aan verdienen.
 
Vaak kun je zo'n klinkertje voor een geringe vergoeding bij je lokale motorboer huren. Je kunt de ketting ook tijdelijk met een "visje" bevestigen (wel voorzichtig rijden....) naar de motorboer rijden en de zaak laten klinken.

doen ze wel als je de kettingset daar hebt gekocht :Y
 
Dat zal allemaal best....
Maar t enige waar t me nu om gaat..

Wie in de omgeving Barneveld heeft een dop maat 36 en een kettingpons apparaat voor DID 525 kettingen welke ik kan lenen of waar hij/zij mij mee wil helpen.
 
En laat nu de importeur van de DID kettingsets en van de bijbehorende klinkgereedschappen (Motoria) bij jou in Barneveld zitten..... Die kunnen je vast wel een beter en goedkoper adres in de regio geven.
Die prijs is trouwens helemaal niet zo bijzonder hoor.....
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je een eindloze ketting bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan en ook dat is prima te doen. Je hebt alleen wel iets nodig om je motor op te tillen (in mijn geval een takel) want je achterbrug moet eruit (in ieder geval bij mijn oude ZX-6R.
 
Dan moet je een eindloze ketting bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan en ook dat is prima te doen. Je hebt alleen wel iets nodig om je motor op te tillen (in mijn geval een takel) want je achterbrug moet eruit (in ieder geval bij mijn oude ZX-6R.
Middenbok FTW :)
Ik heb ook een eindloze ketting genomen, 't is iets meer werk, maar geeft ook meteen de kans de achterbrug eens goed schoon te maken.
 
Dan moet je een eindloze ketting bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan en ook dat is prima te doen. Je hebt alleen wel iets nodig om je motor op te tillen (in mijn geval een takel) want je achterbrug moet eruit (in ieder geval bij mijn oude ZX-6R.

Middenbok FTW :)
Ik heb ook een eindloze ketting genomen, 't is iets meer werk, maar geeft ook meteen de kans de achterbrug eens goed schoon te maken.

Bij een beetje moderne SS ga je daar niet meer mee weg komen omdat de ketting dóór de brug loopt ;)

En dus kun je je "eindeloze" ketting openen om 'm daarna weer te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Een eindeloze ketting zou moeten kunnen.
Vanmiddag even kijken hoeveel extra werk dat is.

Eindeloze ketting is natuurlijk ook de veiligste en sterkste oplossing.
 
Okay, net maar vast ff gekeken.
Een eindloze ketting moet kunnen, want de ketting gaat nergens door het frame heen.
Alleen ziet het er uit alsof het gigantisch veel meer werk is.
De achterveer zal los moeten + de achterrem moet los en uiteraard die lange bout die de brug verbind met het frame.
 
any way...

Dit topic kan dicht.

Heb bij kettenmax.de voor 183,40 inc verzenden besteld:
DID 525ZVMX X-Ring Gold open ketting van 108 schakels met Rivets
Z16 Esjot voortandwiel
Z46 Supersprox Stealth achtertandwiel

Vervolgens heb ik bij Louis voor 65,89 inc verzenden besteld:
ROTHEWALD CHAIN BREAKER AND RIVETER (Voor DID kettingen oa 525 maat)
SOCKET 36 MM, 1/2 INCH (zodat ik me achteras los krijg)

Totaal dus bijna €250,- (€10 duurder dan laten doen, maar nu heb ik een stuk beter spul er onder en er gereedschap bij :D )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan