Ben natuurlijk niet helemaal objectief maar denk ook eens aan de BMW GS-en. Kardan is erg fijn en rest van onderhoud is zelf goed te doen. Zelf 50000 km op een SV650 gedaan en ik werd niet goed van die ketting smeren. Nu 180 km/dag en af en toe eens wat onderhoud.
Ik zou inderdaad ook voor een cardan-fiets gaan.
Of een ketting met oiler-apparaat.
Bedenk ook wat je mee wilt nemen, en dus wat je aan opbergruimte nodig hebt.
Dat is de reden dat ik R1100RT rijd.
Te breed voor de file? Nee hoor, geen probleem!
Oh ja, ook de wind/regen/kou bescherming is iets om rekening mee te houden.
Kijk eens hoe ver Almere-Dordrecht is, of Almere- Eindhoven...
ga voor de honda. Dat is veel meer een werkpaard dan een triumph..
Ik zou inderdaad ook heel serieus naar een BMW GS kijken. Daarvan is nu zo'n beetje zeker wel 100.000 keer bewezen dat dat HET werkpaard onder de motoren is.
ga voor de honda. Dat is veel meer een werkpaard dan een triumph..
Ik zou inderdaad ook heel serieus naar een BMW GS kijken. Daarvan is nu zo'n beetje zeker wel 100.000 keer bewezen dat dat HET werkpaard onder de motoren is.
Kweenie wat je budget is, maar voor onder de 5000 euro zijn ze er wel. Laat je niet afschrikken door de kkm-standen. Ik zou er prima 1 willen kopen met meer dan 70000 op de teller (heeft die van mij ok al ) Zo'n oudere 1100 is denk ik niet meer interessant voor het dievengilde (de 1200 darentegen natuurlijk wel)
Geeft wat meer windbescherming en opbergruimte. Wel wat meer plastic wat je soms eraf moet schroeven voor onderhoud. Kom ook eens kijken bij www.bmwgsclub.nl/forum
Rijd dagelijks zo'n 140 Km (Enschede - Münster vv) op mijn V-strom dl650 en dat bevalt prima. Hiervoor had ik een BMWK100RT ging ook perfect, maar niet echt handig in de stad en in de file, maar anyway succes met je speurtocht.