Hulp bij nieuwe lichtgewicht adventure

Sprak laatst een paar Chinezen, en die vonden de Chinees hier niet te vreten.
Ik heb het niet zo op Chinese makelij, is ook algemeen bekend dat het Russiche leger is komen te stranden omdat ze op Chinese banden stonden (Michelin Kopie) gelukkig maar, dus ze ploften een voor een, allemaal goedkope rotzooi wat er uit China komt wat mij betrefd🤣🤣👍
Mwa ligt er aan.
De KTM 790 is best een degelijke fiets. De BMW F800 ook.

Het is vooral afhankelijk van de quality control. Als je Chinese fabrieksarbeiders 2 seconden niet in de gaten houdt schijten ze in in het smeltbad, maar met een toezichthouder en een goede zweep kunnen best leuke dingen maken.

Het is ook wel een vertekend beeld. Wij krijgen hier de Skyteam en weet ik wat voor rommel wat tegen de absolute bodemprijs moet. Daar rijden doe Aziaten zelf echt niet op. Zodra de prijs iets minder een rol speelt wordt de kwaliteit al aanzienlijk beter.
 
Er is fysisch geen enkele reden waarom een chinees iets (dat in deze relevant is) niet zou kunnen dat een europeaan wel kan.
 
Ik zou naar een lichtere fiets kijken.
Mijn 32 jaar oude NX250 bevalt me zo geweldig goed offroad, dat besef je pas als je een keer met zo'n licht ding hebt gereden.
Ja je hebt maar 25 maar pk maar het ding weegt rijklaar (!) ook maar 130 kg (zelf gewogen).
Dat lage gewicht maakt het offroad rijden zo ontzettend veel ontspannener, kan ik iedereen aanraden. (Doe ik dus ook :+ ).
Dit voordeel wordt groter naarmate je minder ervaring hebt / minder skills hebt.
Is voor mij, na eerst 30 jaar asfalt rijden, dus helemaal prima.
Heb je ook wel s een nx650 geprobeerd dan? Lijkt obv specs ook een redelijk compromis als je niet alleen maar off road rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan