Hulp bij nieuwe lichtgewicht adventure

Nou je het zegt...
Inderdaad. 1 flinke klapper en je kunt helemaal opnieuw beginnen _O-
Een subframe dat 1 geheel is met het hoofdframe is eigenlijk al not done, laat staan dit. Is het al niet voor crash protectie dan wil je bij een lichtgewicht Adventure al een aluminium subframe (ja dat gaat bij de 950/990 ook goed vanuit de fabriek).

En dan die tank... Ik heb de maten genomen als 3×35×25 cm = 2,6L Wel een beetje een lachertje ook.

Ze hebben dan wel weer het hele gewicht van een remvloeistof potje bespaard.
 
Ziet er best geinig uit. Als de old school dual sport look je ding is best leuk denk ik.

Alles aan gedaan om terug in de tijd te gaan, windbescherming verwijderd, tanks naar de achterkant verplaatst tot waar je er met rijden het meeste last van hebt... Als ik het goed heb heeft hij hem ook nog verlaagd.
Damn wel echt heel veel beter gemaakt dan het origineel _O-
Als je zoektocht een bruikbare lichtgewicht Adventure is hoef je bij dat soort jongens niet te zoeken heb ik het idee.
 
Uit andere topics..

1673456811561.png

1673456835581.png



Als je'r zoveel bagage ophangt, maakt het gewicht van de motor dan nog uit?
 
Zijn ze zo zwaar beladen dan?
Ik zie softbags ipv koffers. En volume zegt niets over gewicht. Mijn slaapzak is net zo zwaar als m'n zakje met tentharingen maar neemt 20 keer zoveel ruimte in.
Meeste gewicht is vaak te besparen op het hoogste zwaartepunt....de berijder.:P
 
Dat maakt dan weer niet zoveel uit met rijgedrag, gezien het zwaartepunt van de piloot actief is.
 
5 kg op de topkofferplek voelt gelijk aan 20 kg op de zijkoffers of nog meer als het in het zwaartepunt van de motor zelf zit.

Dus ja die lui hebben zeker 30 a 40 kg aan de motor bungelen. Waarvan de onderste zeker 15 kg op de topkofferplek. Hoe relevant is 40kg motorgewicht dan nog va 160kg lichtgewicht naar 200 kg all-roader.

Daarbij zit goedkope zachte bagage vaak ''lossig'' aan de motor dus kan een beetje bewegen. Voeg die slinger toe en je komt helemaal op maffe krachten.
 
Dikke Yamaha!

Ze zetten er geen prijzen bij helaas.
Het is natuurlijk "gewoon" een enduro 450 met bijbehorende onderhoudsintervallen en revisies. Wel heel dik natuurlijk.
 
Dikke Yamaha!

Ze zetten er geen prijzen bij helaas.
Het is natuurlijk "gewoon" een enduro 450 met bijbehorende onderhoudsintervallen en revisies. Wel heel dik natuurlijk.
Lijkt erop dat er een oliekoeler onder de koplamp gemonteerd is, dat zou betekenen iets meer olie aan boord en betere koeling.
 
Meer olie inderdaad. Veranderd niks aan de 12 a 30 uur klepspeling, 90 a 150 uur zuiger, 150 a 300 uur drijfstang enz enz _O-
 
Dat zeg ik ook nergens, maar er lijkt iets aan gedaan te zijn ten opzichte van de enduro.
Zou dat niet vooral ter compensatie zijn van dat het blok ingepakt zit tussen de tanks en ze constant in de 40 graden zitten de hele dag?

Ze draaien hetzelfde vermogen of meer als de "normale" WR dus ik ga er vanuit dat de rest van de slijtage even hard gaat.
 
Zou dat niet vooral ter compensatie zijn van dat het blok ingepakt zit tussen de tanks en ze constant in de 40 graden zitten de hele dag?

Ze draaien hetzelfde vermogen of meer als de "normale" WR dus ik ga er vanuit dat de rest van de slijtage even hard gaat.
Fair enough
 

Bekijk bijlage 1838454
Bekijk bijlage 1838455
Bekijk bijlage 1838456
Bekijk bijlage 1838457
Bekijk bijlage 1838458
Bekijk bijlage 1838459
Die is zeker nice. Alleen jammer van de zithoogte van 95cm xD en waarschijnlijk korte service intervallen.
 
Zithoogte is niet relevant.
Kijk maar eens hoe smal die motoren zijn. Geen vergelijk met Adventure motoren.

Madame rijdt een enduro van 93 cm zadelhoogte en is 9 cm korter dan jou.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal je vies tegenvallen. Dit is een rally fiets. Die zijn gewoon voor een hele kleine doelgroep waar de TS niet onder valt.

Rally fietsen zijn geen Adventure motoren, net als andersom niet.
Een F1 Mercedes kost ook een klap geld, maar is niet perse duur als je het doel ziet.
 
De KTM 450RFR was iets van 35K (of 45K?) volgens mij....maar dan heb je wel een goede fiets, die Fantic heeft nog niets bewezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan