Husaberg SM 650 leed (vermaak)

en nog een
full


geflowd! :} het grootste verschil is dat de inlaat (aansluiting spruistuk) ruim 2 mm GROTER IS. Bij beide koppen zit een extreme rand in... Husaberg gietfoutje :N gewoon altijd slecht! dus slijpen die zooi :Y
ook nog ff de klepzitting vervangen van een klep! zat er scheef in..... en klaar is klara
 
Laatst bewerkt:
Wordt de cylinder niet gekoeld bij een Huasberg?? (ik zag in iedergeval geen kanalen)
 
zijn toch mooie foto's......
net zo duur als een bruidsrapportage,...................

Deze zal ik ook wel de rest van mijn leven blijven herinneren.
 
Nope, geen gaatjes in de wand!

Het blok, INCLUSIEF de cilinder splits je over de heflt! de cilinderbus blijft dan zitten. Wat je ziet is alleen de cilinderbus!! ALUMINIUM, iets van 300 gram idd! ERRUG VET.... kon er jammergenoeg geen asbak van maken ;-)

Edit, klopt wel......
Zat o pde onderste foto te kijken.... maar mijn verhaal klopt dat kun je ook duidelijk op die foto zijn. De vloeisbare pakking links en rechts.

Het is een erg mooi blok van binnen.
Lagers om de schakelvorken beter te laten lopen. Schuine tanden op de tandwielen (versnellingsnokken) die beter ingrijpen, alumium schakelwals van 50 gram i.o.d.
gewoon echt alles super licht gemaakt (ik heb het niet over de kwaliteit :X )
 
Laatst bewerkt:
So... mooi hoor weer, allemaal. Glimmend zuigertje en kop, heerlijk!
Veel plezier d'r mee, hoop dat het allemaal heel blijft :].
 
Wordt de cylinder niet gekoeld bij een Huasberg?? (ik zag in iedergeval geen kanalen)


husaberg gebruikt een cilinderbus, kvs loopt rond die bus

Een 690 heeft standaard al 65pk dr in zitten. En die gaat (hopelijk) lang mee.....
Maarja hoge toeren is het probleem toch niet voor die Husa, alleen constante toeren is eerder een probleem.... (toch?)

no offence, maar al op de bank gezet? sae pk's aub, aan het wiel...
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem laatst naast een YZ 450 (van Yasumo) gereden, maar dan kom ik toch tekort....

welke tandwiel verhouding rijden jullie (alleen Husabergjes natuurlijk)
Ik heb volgens mij 15 - 42, maar ik zit in zijn 6de meteen in hoge toeren, dus ik wil hem zwaarder afgearen.

De test bank laat nog ff op zich wachten Ik moet de carb. nog afstellen. Ik heb al ee ntijdje een lambda sonde in de uitlaat zitten om het echt goed af te stellen. Als dat klaar is gaat hi jde bank op voor een "test"
 
ik heb hem laatst naast een YZ 450 (van Yasumo) gereden, maar dan kom ik toch tekort....

welke tandwiel verhouding rijden jullie (alleen Husabergjes natuurlijk)
Ik heb volgens mij 15 - 42, maar ik zit in zijn 6de meteen in hoge toeren, dus ik wil hem zwaarder afgearen.

De test bank laat nog ff op zich wachten Ik moet de carb. nog afstellen. Ik heb al ee ntijdje een lambda sonde in de uitlaat zitten om het echt goed af te stellen. Als dat klaar is gaat hi jde bank op voor een "test"
Ik rij nu 16/40 wat goed was voor een top van 205km/h op de bank maar rij eigenlijk liever 15/40 :Y (denk datie dan 190 ofzo doet) enigste nadeel is dan dat als ik mee rijd in groepje wegmotoren datie dan soms te hoog in toeren moet gaan om toch een beetje te volgen...
Nu kan ik makkelijk 130/140 rijden zonder echt aan het gas te moeten hangen of hoge toeren te draaien maar denk dat ik toch maar weer ééns terug gaan naar 15/40 wheelyd lekkerder :Y
(zelfs nog in 5e beginnen }) )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat constante toeren nooit goed zijn voor 1 cilinders. Ze worden dan teveel constant belast ofzo?
Af en toe gas ietsje lichten hoor ik altijd.
Dit verhaal hoor je heel vaak over 1 cylinders maar het is eigenlijk een tweetakt verhaal... Bij constant toerental bij weinig gas geven worden die een stuk schraler gesmeerd en dus lopen ze daarom stuk.

Je kop is overigens niet geflowed. Althans... dit mag geen flowen heten. Dit is meer een beetje afwerken.
 
Dit verhaal hoor je heel vaak over 1 cylinders maar het is eigenlijk een tweetakt verhaal... Bij constant toerental bij weinig gas geven worden die een stuk schraler gesmeerd en dus lopen ze daarom stuk.

Je kop is overigens niet geflowed. Althans... dit mag geen flowen heten. Dit is meer een beetje afwerken.

Dat dacht ik dus ook al toen ik die cilinder kop zag.
 
Dit verhaal hoor je heel vaak over 1 cylinders maar het is eigenlijk een tweetakt verhaal... Bij constant toerental bij weinig gas geven worden die een stuk schraler gesmeerd en dus lopen ze daarom stuk.

Je kop is overigens niet geflowed. Althans... dit mag geen flowen heten. Dit is meer een beetje afwerken.

tis idd. een tussen weg. Eris geen officiele flowbank bij geweest, maar de pk winst zit hem niet in polijsten oid. De kleppen zijn er uit geweest en het gaat er om om de stroomsnelheid van het mengsel niet te verstoren! de laatste hobbels e.d. vlakbij de klepschotel zorgen voor turbulenties die slecht zijn. Die zijn er uit gehaald samen met alle andere dikke hobbels.

Ik noem dit flowen, maar bewerken mag ook *D het heeft iig veel effect op het carracter van de motor! Het is jammer dat de foto's met verschillen niet duidelijk zijn, maar in het echt zie je de verschillen wel ERG duidelijk!
JAmmer is alleen dat ik geen officiele nul meting heb van het blok zodat ik straks niet kan zien waar het verschil nu precis inzit.
 
tis idd. een tussen weg. Eris geen officiele flowbank bij geweest, maar de pk winst zit hem niet in polijsten oid. De kleppen zijn er uit geweest en het gaat er om om de stroomsnelheid van het mengsel niet te verstoren! de laatste hobbels e.d. vlakbij de klepschotel zorgen voor turbulenties die slecht zijn. Die zijn er uit gehaald samen met alle andere dikke hobbels.
Vaak zijn die turbulenties nog nodig ook om de brandstof beter te mengen met de zuurstof. Alleen maar groter en minder obstructies is niet altijd beter.
 
Vaak zijn die turbulenties nog nodig ook om de brandstof beter te mengen met de zuurstof. Alleen maar groter en minder obstructies is niet altijd beter.

Misschien een slechte vergelijking maar met diesel motoren maken ze juist een turbulentie erin. Ook bij andere motoren zit er een soort gedraaide plaat in het spruitstuk. (hopelijk snappen jullie wat ik bedoel) die dan een turbulentie veroorzaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan