Ik ben van plan binnenkort een SM te gaan aanschaffen.
Ik ben ooit begonnen op een Kawasaki ZXR400, leuk spul, maar naar mijn mening in Nederland vrij nutteloos..
Ik wilde wat speelsers en ben toen overgestapt op een Kawasaki Z750, stukken leuker dan de ZXR400. Vervolgens is er een Triumph Speed Triple 1050 gekomen wat nog leuker werd
Anyways, ik heb al een tijdje geen motor meer en het begint nu toch weer te kriebelen...
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat ik vrij weinig rijd in een jaar en eigenlijk nooit gigantische afstanden... Een SM lijkt mij dan toch wel onwijs gaaf.
Nu ben ik enigszins verlieft geworden op de Husky 510SMR. Vergeleken met mijn vorige motoren wel veeel meer onderhoud. olie om de 500km, filter om de 1000km en revisie om de 10000 als ik het goed heb?
Nou sleutel ik bijna net zo graag als dat ik rij, dus daar lig ik niet echt wakker van...
Maar is zo'n revisie bijv ook zelf te doen? Ik doe eigenlijk bijna alles aan mijn auto's en motoren zelf, distributieriem vervangen, onderstel vervangen, kleppen stellen is allemaal geen probleem. Ik heb ooit ook eens een 2 takt blok gereviseerd (Is vrij makkelijk, I know). 4 takt helaas nog nooit, maar zo'n 1cilinder blokje moet toch wel te doen zijn?
Wat zou je kwijt zijn aan onderdelen?
Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een fiets die mij de hoogste fun-factor kan brengen. Onderhoud maakt vrij weinig uit al moet het natuurlijk wel enigszins te betalen zijn...
Zijn er nog meer motoren die aan te raden zijn? Of is de 510 de perfecte keus ?
Ik ben ooit begonnen op een Kawasaki ZXR400, leuk spul, maar naar mijn mening in Nederland vrij nutteloos..
Ik wilde wat speelsers en ben toen overgestapt op een Kawasaki Z750, stukken leuker dan de ZXR400. Vervolgens is er een Triumph Speed Triple 1050 gekomen wat nog leuker werd
Anyways, ik heb al een tijdje geen motor meer en het begint nu toch weer te kriebelen...
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat ik vrij weinig rijd in een jaar en eigenlijk nooit gigantische afstanden... Een SM lijkt mij dan toch wel onwijs gaaf.
Nu ben ik enigszins verlieft geworden op de Husky 510SMR. Vergeleken met mijn vorige motoren wel veeel meer onderhoud. olie om de 500km, filter om de 1000km en revisie om de 10000 als ik het goed heb?
Nou sleutel ik bijna net zo graag als dat ik rij, dus daar lig ik niet echt wakker van...
Maar is zo'n revisie bijv ook zelf te doen? Ik doe eigenlijk bijna alles aan mijn auto's en motoren zelf, distributieriem vervangen, onderstel vervangen, kleppen stellen is allemaal geen probleem. Ik heb ooit ook eens een 2 takt blok gereviseerd (Is vrij makkelijk, I know). 4 takt helaas nog nooit, maar zo'n 1cilinder blokje moet toch wel te doen zijn?
Wat zou je kwijt zijn aan onderdelen?
Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een fiets die mij de hoogste fun-factor kan brengen. Onderhoud maakt vrij weinig uit al moet het natuurlijk wel enigszins te betalen zijn...
Zijn er nog meer motoren die aan te raden zijn? Of is de 510 de perfecte keus ?
Laatst bewerkt: