Husky 510SMR aanschaffen, advies

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Ik ben van plan binnenkort een SM te gaan aanschaffen.
Ik ben ooit begonnen op een Kawasaki ZXR400, leuk spul, maar naar mijn mening in Nederland vrij nutteloos..

Ik wilde wat speelsers en ben toen overgestapt op een Kawasaki Z750, stukken leuker dan de ZXR400. Vervolgens is er een Triumph Speed Triple 1050 gekomen wat nog leuker werd :)

Anyways, ik heb al een tijdje geen motor meer en het begint nu toch weer te kriebelen...
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat ik vrij weinig rijd in een jaar en eigenlijk nooit gigantische afstanden... Een SM lijkt mij dan toch wel onwijs gaaf.

Nu ben ik enigszins verlieft geworden op de Husky 510SMR. Vergeleken met mijn vorige motoren wel veeel meer onderhoud. olie om de 500km, filter om de 1000km en revisie om de 10000 als ik het goed heb?

Nou sleutel ik bijna net zo graag als dat ik rij, dus daar lig ik niet echt wakker van...
Maar is zo'n revisie bijv ook zelf te doen? Ik doe eigenlijk bijna alles aan mijn auto's en motoren zelf, distributieriem vervangen, onderstel vervangen, kleppen stellen is allemaal geen probleem. Ik heb ooit ook eens een 2 takt blok gereviseerd (Is vrij makkelijk, I know). 4 takt helaas nog nooit, maar zo'n 1cilinder blokje moet toch wel te doen zijn?

Wat zou je kwijt zijn aan onderdelen?

Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een fiets die mij de hoogste fun-factor kan brengen. Onderhoud maakt vrij weinig uit al moet het natuurlijk wel enigszins te betalen zijn...

Zijn er nog meer motoren die aan te raden zijn? Of is de 510 de perfecte keus *D ?
 
Laatst bewerkt:
wat is je budget voor aankoop? Kunnen we met zn allen een beter advies geven denk..
Wil je nieuw.. of 2de hands?
wil je circuit op of enkel woon werk verkeer?
competitiefiets of een sm van 160kg?

Etc etc
 
wat is je budget voor aankoop? Kunnen we met zn allen een beter advies geven denk..
Wil je nieuw.. of 2de hands?
wil je circuit op of enkel woon werk verkeer?
competitiefiets of een sm van 160kg?

Etc etc

Ik hoop voor rond de €5000 klaar te zijn. Word dus een 2e hansje...
De motor gaat vooral gebruikt worden voor fun ritjes in het weekend, wellicht af en toe woon-werk maar ook dat is tussendoor.. Moet dus echt een fiets worden met een zo hoog mogelijke fun-factor.

Beetje onderhoud lig ik niet echt wakker van...
 
Ik weet niet of de 510 de fiets is voor jou, maar wat ik wel weet is dat t super betrouwbare motoren zijn. Blokken zijn praktisch onverwoestbaar en bij straatgebruik kan de olie best om de 1500km hoor en kun je makkelijk meer dan 15.000km vooruit, qua revisie. Ik heb ze gezien met meer dan 30.000km zonder revisie en dan nog loopt er niks kapot.
 
De onderhoudsintervallen kan je igg wel verdubbelen, dus 1000km olie en 2000km filter. Tenzij je vaak circuitdagen gaat doen.

Ik heb trouwens een SMR510 in de aanbieding over 2 maanden.
 
De onderhoudsintervallen kan je igg wel verdubbelen, dus 1000km olie en 2000km filter. Tenzij je vaak circuitdagen gaat doen.

Ik heb trouwens een SMR510 in de aanbieding over 2 maanden.

Dat is goed om te horen, circuitdagen zullen weinig voorkomen.
Enigste wat ik echt jammer vind is dat je met een SM niet zo makkelijk even op vakantie gaat bijvoorbeeld. En als je nou een stukje gaat rijden met andere 600 en 1000cc'ers zal een stukje snelweg wel wat minder zijn lijkt me...

Zou je mij wat meer informatie en fotoos kunnen mailen van jou 510?
Ik ga februari namelijk een maandje op vakantie en daarna wil ik opzoek naar een SM, dat zou dus goed uitkomen :) !
 
Ik heb meerdere vakanties in het buitenland gedaan op een SMR450, gaat prima zolang je op de aanhanger erheen gaat en daar alleen over bergwegen aan het rijden bent.

Wel krijg je na een tijdje wat last van een houten achterste :+

Ik zal morgen even wat foto's en info naar je sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan