Husky TE410 Electro van AC -> DC

Joshua-NLD

Rookie
10 jan 2015
2
0
Goedenavond,

Ik ben trotse eigenaar van een husky TE410 uit 2000 en zit een beetje in de knoop.

Mijn achter licht zijn ledjes maar deze vinden de 12v AC niet zo prettig dus wil ik dit omzetten naar 12v DC mischien ook een accu maar niet perse hij trekt het ook zonder.

Nu is de vraag: hoe ga ik dit doen?

Ik heb op meerdere sites gekeken en zie vaak diode brug voorbij komen of een gelijkrichter-spanningsregelaar in een maar waar en hoe sluit je dit aan.

groeten,

Joshua
full
 
Een gelijkrichter en een spanningsregelaar zitten er normaliter standaard toch op? Heb jij t type met de blauwe bobine? Daar zit volgens mij de spanningsregelaar bij in... Als t goed is komt daar 12V ac uit.

Heb geen ervaring met die ledjes, maar meen me te herinneren dat ze ook niet van 12v houden.... Je moest iets tussen de + draad knopen... Zoek maar eens op t forum, staat genoeg over op.
 
ledjes houden idd niet van 12v. Wat voor led achterlicht heb je? Bij die van acerbis zit er e.e.a. op de printplaat gesoldeerd waardoor het plug and play is.
 
dag heren,

bedankt voor de snelle reacties

@Paulus ik heb alles wat er op de tekening staat weet niet of #1 (transducer) de bobine is maar die is zwart verder is #3 de regulator maar deze heeft maar 1 draad en 'correct me if i'm wrong' de massa doet ie direct via het frame.

@Donkeykong het zijn inderdaad printplaat ledjes weet niet het merk, de vorige eigenaar heeft ze erop gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan