Husky's finest...Het rokerige WR125/250/300/360 topic

Ik was even benieuwd in hoe verre er andere kappen zijn (qua kleur) voor een WR360 uit 2000?
Op dit moment is de kleur geel, echter geef ik hem liever een moderne kleur :)
Iemand?
 
ff Bon motoren bellen, er zijn andere kleuren zoals zwart wit bijvoorbeeld.

Wit rood geloof ik weer niet dan moet je een upgrade doen naar minimaal 2005 model.
Daarvoor heb je wel buddy en tank nodig van dat jaar en wat handigheid.
 
Witte kappen
Geweldig ding als ie liep.
Altijd koersvast in het mulle terrein, lekker smal meer als een crosser, ruime cockpit ook.


 
Laatst bewerkt:
Mooi dingetje hoor! De WR si idd een erg fijne fiets. Bakken vermogen, heel licht en wendbaar/
Wie weet koop ik ooit nog wel eens weer een twee takt...
 
Uitgestorven.
Soms vinden we nog wat sporen van ze, zoals fossielen..
 
2 takt is de "dark side" tegenwoordig, durven we niet meer te komen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha "dark side" :)
Maar inderdaad je merkt dat het ook niet altijd even gemakkelijk is om aan spullen te komen voor een 2takt (wat erg jammer is).
Ps Donkeykong ik zag dat jij ook een WR360 SM hebt gehad, heb jij nog iets aan jou tandwielverhouding gedaan?
De mijne haalt met gemak 100+ maar dan maak je wel gruwelijk veel toeren dus ik wilde er andere tandwielen opleggen.
 
De mijne deed top 151 op GPS en liep dan idd ook wel heel erg veel toeren ja.
Tandwiel verhouding weet ik niet meer, maar dacht 14/42.

Ff goed opletten met een 2t, als je dus flink toeren maakt en af moet remmen dan niet ineens gas dicht want dan heb je zo een vastloper. Altijd beetje tussengas blijven geven

Als SM heb ik hem maar een paar maanden gehad, meeste deed ik enduro.
Persoonlijk vind ik ze als SM niet zo geschikt, moest veel verbouwen en het rijdt super nerveus.
 
Ik heb sinds vorige week een 2007 wr 250. Nu ben ik het geheel wat aan het nakijken maar ik vraag me af hoe je de schuif van de carburator verwijder van de gaskabel. Het lijkt alsof de veer vast zit aan de gasschuif. Ik zou nl graag de naaldhoogte nazien/veranderen.
 
Er zit als het goed is, een busje aan de gaskabel, die is geklemd onder spanning van die veer in een "borgdinges" in de schuif.
Als je de kabel ver genoeg terug duwt en de veer inveert in de schuif, komt ie los, beetje draaien.
Zo zat het ongeveer meen ik me te herinneren.
 
Laatst bewerkt:
Ik duw de veer helemaal in de gasschuif met mijn ene hand en met mijn andere hand beweeg ik de gaskabel op en neer in de gasschuig maar er gebeurd niks. Frustrerend omdat ik niet weet hoe het in elkaar vast zit en ik bang ben om iets te slopen. De veer uit de gasschuif trekken gaat ook niet want die zit precies ergens aan vast in de schuif.
 
Ik heb het tig keren gedaan, maar is nu een paar jaar terug.
Ik haalde de veer altijd "in", dus zodat ie uit de schuif komt naar je toe, doe maar en kijk maar met een lampje.
Volgens mij zie je dat er een bout zit, waar die kabelbus achter zit (die bout is voor aanpassing clippositie en kan later worden losgedraaid).
Vasthouden en dan de kabel de schuif induwen en een beetje draaien of wrikken, dan moet ie los komen.
Er zit een busje aan de kabel die geborgd is, maar erin en eruit kan via een klein sleufje.
Het is lastig uit te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik duw de veer helemaal in de gasschuif met mijn ene hand en met mijn andere hand beweeg ik de gaskabel op en neer in de gasschuig maar er gebeurd niks. Frustrerend omdat ik niet weet hoe het in elkaar vast zit en ik bang ben om iets te slopen. De veer uit de gasschuif trekken gaat ook niet want die zit precies ergens aan vast in de schuif.


In de gasschuif? Bedoel je dan in de carburator weer?

Ik doe het zo:

-Boutjes los van dekseltje bovenop de carbu
-Veer naar dekseltje samen drukken samen met de witte plastiekje waar veer op rust
-met 2 vrije vingers, kabel nemen en beetje naar beneden drukken en opzij naar het open gleufje
 
De gasschuif is los. De veer zat samen met dat plastiekje muurvast in de gasschuif. Ik had al aan de veer getrokken maar ik kreeg hem niet uit de gasschuif. Omdat ik twijfelde over de montage wou ik het eerst effe vragen. Nu ik van jullie hoorde dat de veer toch gewoon uit de gasschuif moest kunnen, heb ik het opnieuw geprobeerd. Met een klein tangetje hard aan de veer getrokken tot hij losschoot. Veer wat vervormd maar reeds terug in vorm geplooid.
 
Beste MF'ers,

Vorige week ben ik de trotse eigenaar geworden van een Husqvarna Wr125 uit 2000. *O* Superblij met het ding, rijdt goed, nog in prima staat. Maar ik heb er een paar vraagjes over die jullie wellicht kunnen beantwoorden. :) Eerst zal ik mij even kort voorstellen.

Ik ben Niels, 23 jaar en kom uit Zaandam. Ik rij vanaf m'n 18e motor, ben begonnen met een Yamaha R6 uit 1999. Daar rijd ik nog steeds mee. Was toen ook gelijk lid van MF maar ik kijk meer mee dan dat ik reageer. Na de R6 is er een Honda Cr250 uit 1990 met kenteken bij gekomen. Was mijn eerste crossmotor, had daar toen nog geen kijk op dus heb het beestje gekocht met de gedachte: ik wil een crossmotor, niet te duur, en het liefst een 2takt. Natuurlijk niet even advies ingewonnen van te voren. :P Veel aan moeten sleutelen, veel van geleerd en leuk mee gespeeld. Eerst vooral op de weg, daarna in het terrein. Toen bleek echter al snel dat hij voor mij te sterk was om te leren crossen/terrein rijden. Terrein rijden was mij namelijk nog helemaal nieuw (de R6 vindt asfalt leuker dan terrein :+ ).

Ik heb de Honda kunnen verkopen, aan een vorige eigenaar nog wel. Toen heb ik deze Husq ervoor terug gekocht. Zoals ik al zei: prima ding, in goede staat, rijdt heerlijk. Het enige wat ik kan opmerken is de elektra, dat is namelijk een zooitje. Ik heb op internet wat gezocht en gezien dat er een WRE is en een WR125. Verschil zou zitten in o.a. passagiersstepjes, auto-smering, e-start? Heb ik allemaal niet nodig maar tellers zouden wel handig zijn. Zit dit er origineel wel op? Ik heb een werkplaatshandboek voor de CR en WR gedownload maar daar wordt het niet echt duidelijk. Wel zou er een contactslot, stuurschakelaar en verlichting op zitten. Op google zie ik op foto's wel vaag een teller zitten maar niet duidelijk. Een vorige eigenaar heeft de elektra dus een beetje vernield en zitten er dus geen tellers op, geen contactslot, geen stuurschakelaar, en het stuurslot (is apart) en de verlichting doen het niet. Als dit er wel allemaal op hoort, dan zijn waarschijnlijk alle draden van de kabelboom afgeknipt dus het origineel wordt misschien wat lastig. Kunnen jullie duidelijkheid scheppen over wat er wel en niet op hoort te zitten? En hebben jullie een afbeelding met wat voor teller er op hoort te zitten? Ik twijfel of ik de originele probeer te zoeken of een koso teller monteer die ik nog heb liggen.

Alvast mijn dank :)
full
 
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Dan even de checklist:
1.) links of rechts bij het balhoofd hoort een framenummer te zitten, zoek deze even op en vergelijk deze met je kentekenbewijs. Kan je deze niet vinden dan is de kans groot dat het een CR is (cross type) waar ze een donor kenteken opgezet hebben. Dat verklaart dan meteen waarom je al die zaken op elektronisch vlak niet hebt.

2.) zit dit er wel en klopt het, dan kunnen we verder gaan

3.) er zit standaard een teller op, deze zijn alleen niet het eeuwig leven beschoren dus worden vaak weggehaald, evenals contactslot en licht schakelaars. Draadjes van het ligt doorlussen is makkelijker en veiliger met het oog op kortsluiting in het veld. In het WPH staat een stroomschema heb je die nog niet dan hier even downloaden.

4.) een teller, niet onmisbaar wel makkelijk
Je kunt voor 2 tientjes een fietsteller halen, werkt prima maar je moet vaak even de draad verlengen, draadloos werkt weer voor geen meter dus even knutselen en het kan goedkoop.
Wil je wat beters en mooiers, kijk dan voor een trailtech teller. Ik had zelf de endurance II, erg tevreden mee, veel opties en voor minder dan €100 helemaal klaar incl urenteller.

Hopelijk kom je zo iets verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan