buffel2004
MF'er
Hoi Iemand enig idee hoe deze hydraulische cilinder te openen is hij is lek en zou hem graag reviseren maar geen idee hoe hij open moet ook op google gezocht maar niks kunnen vinden zie foto's
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
niks voor ontluchting misschienWat zit er achter die bout?
Dus alles naar binnen drukken en dan circlip verwijderen ga het morgen eens proberen bedankt voor de infozuigerstang induwen en dan de dop mee nemen. dan circlip verwijderen en zuigerstang met dop uitnemen.
super bedankt zal eens rondkijken hier weet het zelf eigenlijk ook niet anders gewoon online bestellen net zo handigEn dan hebben deze jongens de keringen.
Zal in Den Bosch ook wel een winkel zijn. maar daar ken ik niks
dop is niet naar binnen te krijgen zou het toch een vaste zijn dan ?de enige twee gaatjes die erin zitten zijn deze bij de rode pijl die zit dus ook aan de andere kant.(zie foto)zuigerstang induwen en dan de dop mee nemen. dan circlip verwijderen en zuigerstang met dop uitnemen.
Nou nee eigenlijk geen idee moet heel het spul naar binnen geslagen worden dan ?Ik neem aan dat je weet dat er wel het nodige geweld bij komt kijken?
(Als het met een circlip is)
Loop met die cilinder eens een landbouwmechanisatie binnen, dat is voor hun meestal een klein klusje.
En als deze niet in de buurt zit kan je natuurlijk ook gewoon even langsrijden in plaats van lopen
Keringen in de dop vervangen kan ook een project worden. (kan behoorlijk tegenzitten bij een kleine zuigerstang diameter.)
Manchet van de dop moet vervangen worden helemaal verhard door de jaren heen olie spuit er daar uit iemand enig idee wat voor soort manchet hier ingaatAls het een enkelwerkende cilinder is (meestal bij een heftafel) hebben de afdichtingen in de kop geen functie,hooguit als stof/vuil schraper en vaak zitten ze er ook niet in buiten een rubberen schraper.
De rubber schraper ziet er uit als een afdichting maar de lip is naar buiten gericht wn kan dus ook geen druk vasthouden itt een afdichting die de lip naar binnen gericht heeft.
Bij een enkel werkende cilinder zet je alleen druk aan 1 zijde vd cilinder, meestal de "bodem zijde", alleen de zuigerafdichting functioneert als afdichting, als er ook een afdichting in de kop Zit(dus met de lip naar binnen gericht) dan is dat luiigheid vd fabrikant of simpelweg goedkoper in de productie om maar 1 type cilinder te maken(dubbelwerkend) en in een enkelwerkende situatie laat de fabrikant gewoon de overbodige afdichting zitten.
Enkelwerkende cilinders zijn over het algemeen goed te "reviseren" door simpelweg het gedeelte wat geen olie krijgt( de stangzijde) goed schoon te maken, bij een enkelwerkende is de stangzijde dus "belucht", dwz dat er omgevingslucht in die zijde kan komen waar de cilinderbuis gortdroog is en geen smering vd olie krijgt en dus treed roest op waardoor de zuigerafdichting gaat lekken.
Als de zuigerafdichting nog een mooie onbeschadigde rubber lip heeft is schoonmaken en met wat vers vet in elkaar schuiven genoeg om weer een paar jaartjes t kunnen functioneren.
dank jeals daar olie uit spuit, zou ik de zuigerafdichting ook maar mee nemen....
De verkopers van dat linkje, van de seal winkel uit amsterdam, meten hem gewoon op en pakken hem uit de stelling. Ik zou ze een foto mailen en alle maten die je op kan meten erbij vermelden.