ideale motor voor de langere man

ik ben zelf 2m en rij een honda CBR 600F uit 2000.

Echt prima motor zit lekker me benen vallen netjes in de uitsparingen van de tank,

waar ik de meeste moeite mee met andere motoren.
 
ik ben zelf 1,93 en rij een fazer, ik kan het daar 300km naar assen zeer goed op uithouden, misschien vind je dat toch te klein dan kan je misschien een tdm proberen?
 
mensen bedankt tot nu toe,ik krijg hele goede antwoorden maar er vallen er tog een paar af, die cbr en vfr is mij te veel voorover, ja ik ben niet makkelijk ik weet het.
bmw k serie ja sorry dat ik het zo zeg weet het nu ff niet anders te verwoorden maar dat vind ik zo'n ouwelullen ding, haha ja klinkt niet netjes maar dat is wel mijn gedacht.
die tdm is wel een goeie optie, ook de kawa gtr is verder bekijken waard.
die sv1000 is voor mij te duur al vind hem wel mooi,
ik hou de andere opties wel open, een ander stuur kan altijd wel denk ik maar wil wel enigzins achter/onder de ruit blijven zitten.
 
de gtr valt ook af die is saai zeg, zal vast en zeker goed rijden mits je niet in slaap valt haha
de tdm wordt opeens heel interesant kende het model tot nu toe niet maar ff zitten zoeken en zijn heel ruim in aanbod in diverse prijsklassen en bouwjaren die ga ik zeker in de gaten houden.
 
Wat hiervoor al gezegd is: ga proefrijden. De ene motor zit toch weer anders dan de andere, en jouw lichaam vindt dat prettiger of niet. Dus zoek gewoon wat motoren uit en ga eens neuzen bij wat dealers voor een proefrit !
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf richting de 2 meter en rij vanaf 1987 CBR1000F.
Alle type's zo ongeveer gehad...

Bij mijn huidige CBR een superbikekit gemonteerd..(kost de wereld niet) ik kan je zeggen dit zit en stuurt echt super.
Dus gooi deze heeeeeerlijke bike nog niet uit je lijstje. :)


p7100038medium1.jpg


dsc9761.jpg


dsc9759.jpg
 
BMW K100/K1100 LT, maar check inderdaad even of je met je knieën goed past. Is ook afhankelijk van het type zadel.
 
Laatst bewerkt:
@dick 1000, allereerst wat een prachtige machine heb jij, maar je geeft wel aan wat ik juist niet wil, die hoek die je knie maakt is te groot voor mij, zo zit ik nu ook op mijn gsx en eigenlijk wel op de meeste van die stijl motoren,als ik zo alle ervaringen lees van andere lange mensen blijft die hoek dus ongeveer gelijk tenzij je over gaat naar een enduro achtig type,
die k serie bmw is echt mijn type motor niet,
aargh dit is lastig zeg
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki verys? Als je de hoek niet wil in je benen kom je bij de allroad of naked achtiggen. Bij de offroaders zie je vaak stuurverhogers, verhoogde zadels, verlaagde stepjes etc. Wie weet kun je op die manier met een klein budget een motor ook wat beter pas maken.

Basketballer Smits past meet wat aanpassingen ook op de motor zie link:

Rik Smits on Husqvarna
 
volgens me schoonvader moet ik tog zoals jullie als zeiden gaan proefzitten en rijden, soms kun je de stepjes aanpassen of andere ophanging, dat ze naar voor achter of onder gaan of juist met een ander hoger zadel dat een bepaalde motor beter uit komt, is voor elke type motor een ander zadel beschikbaar of zijn dit enkel de recenter modelen, en hoe kom je dan uit met je kuip als je hoger gaat zitten, ik denk niet dat er veel motoren met mijn budget een verstelbare ruit hebben.
 
Africa Twin of KTM ?
Of toch een wat oudere BMW K serie of de wat nieuwere GS (al zul je die niet snel voor 2500 euro zien, lijkt me)


Gewoon gaan proefrijden...
 
Laatst bewerkt:
Zadels kun je soms verhoogd kopen of laten verhogen of zelf ophogen is niet zo ingewikkeld, schuim op maat snijden en verhogen. Stuurverhogers zijn er voor de meeste modellen of je monteerd een superbikestuur dat op de kroonplaat staat en kuipruitjes zijn er ook voor de meeste modellen in verhoogde versie of met zo'n buiging bovenop waardoor de lucht hoger over je heen gaat. Eerst type motor kiezen wat goed zit dan even marktplaatsen voor de spullen. Bevesteging voor stepjes verlagen kun je ook bij een lasbedrijf laten maken. Ik ben 1.90m dus niet bovenmodaal maar had altijd veel plezier op m'n vfr met verhoogd kuipruitje.
 
Met mijn 1.98 kon ik prima met de ZZR1100 overweg, superbikestuurtje erop, verhoogd scherm en ook voor de duo goed ruimte. Tis meestal niet zozeer de hoogte als wel de ellendige kuiprand waar je bij veel motoren met je knie tegen aan zit, of zelfs je knie buiten de kuip moet houden.
 
BMW R1100gs of r1150gs

Ga gewoon een keer prOefrijden. Ongeacht het uiterlijk
 
1.95m, xj900s, 90Nm, cardan, goedkoop, gaat eeuwig mee.
Als je echt wanzinnig lang bent hebben ze bij de YDCN nog bouwplannen voor voetsteunverlagers.
 
Mijn thunderace: lang niet zo extreem als men denkt, zie hier.
En je lichaam wordt wat lang door de grootte, de lengte van de fiets. Nooit last van je rug.
En je zit er ook niet als een drol op.

images
 
Terug
Bovenaan Onderaan