Iedereen heeft tegenwoordig een motor

Op een racefiets ,jonguh :P
Met de motor hooguit 2 mensen.
De ene heeft een honda de andere een kawa (zx6r:])
Twee keer kijken WB. :Y
Ik sloeg aan op de BMW, niet de overlastgevende groep buiten dit forum. :')

Pas geleerd bij de fysio; ze hebben een Strava app en proberen de beste tijd op internet van een bepaalde sector te scoren.
Dan is dat gebied van jou. 8-)
De rest van de medeweggebruikers rijdt dus in de weg.
This road is ours. :Y
 
Eigenlijk wel. :+
Het apart benoemen sloeg even de verkeerde toon aan bij mij. Sorry.

Hier zelf jaren geleden door een automobilist aangereden.
Hij was dan weer door een andere auto richting mijn kant geduwd.
Een kettingbotsing door appen op de snelweg van deze bestuurder met tegelijk van baan wisselen en te hard rijden.

Ik probeer nu voor de honderdste keer weer te stoppen met de medicijnen.
Dat verloopt even minder goed.
Geen punt hoor 👍🏻
Wel kut dat je daar nu nog steeds last van hebt 😡
Sterkte in ieder geval 👍🏻
 
Dus je wilt niet met mij en de neppert op pad ;(;(-O--O-
Gelukkig dan maar ,ik zou me kapot schamen achter zo n scooter lopen treuzelen :Z
Ha. Ik was juist verbaasd hoe makkelijk ik motorrijders kon bijhouden met een lullige sh300.
 
Ha. Ik was juist verbaasd hoe makkelijk ik motorrijders kon bijhouden met een lullige sh300.

raceplee
betekenis & definitie


(1950+) (Amsterdam) scooter. Ook wel: trilplee.
•Hoe komen bijnamen in de wereld? De scooter werd een reesplee of een asfaltschaaf. maar wie heeft dat bedacht? (Het Parool, 19/11/1974)
•En dan Italië, het Zonnige Zuiden! Men reisde erheen per bus of trein of op de uit datzelfde land afkomstige scooter, bijgenaamd raceplee of asfaltschaaf. (Herman Pieter de Boer: De verdwaalde foto. 1991)
•Of je de scooter nu een wegprinses of een raceplee vond, één voordeel ten opzichte van de Solex c.s. was onmiskenbaar: het ding had een 'buddy seat' (door Puch-rijders een 'homobank' genoemd) en niet twee losse zadels. (Eric Slot: Kleine Encyclopedie van de Wansmaak. 1992)
•Raceplee. Scooter, een vervoermiddel dat door motorrijders over het algemeen met minachting wordt bekeken. (Freek Andriesse & Hans Meulenbroek: Motortaal. Zakwoordenboek voor de motorrijder. 1993)
•Motorrijders die, tank tussen de knieen, hun voertuig plachten te mennen als een paard, zagen meesmuilend neer op lieden die zich, hoewel ook op twee wielen, voortbewogen in een houding die men op het toilet pleegt aan te nemen. Het woord 'raceplee' ontstond
 
Ha. Ik was juist verbaasd hoe makkelijk ik motorrijders kon bijhouden met een lullige sh300.
Ik weet ook nog wel van jaren geleden.. N-weg af en de oprit voor me richting de snelweg kwam er aan.
Een Fireblade doemde op in het licht van mijn koplamp.
Het stoplicht verderop ging op groen en langzaam rolde de rijder voor mij linksaf de oprit op.
Ik gaf gas en ging al snel richting zijn achterwiel.
Voor de volgende linkerbocht er maar voorbij. :z
Vol gas linksom en daarna ingevoegd.
Honderden meters voorsprong op de Blade.
Hoe trots was ik op mijn rider skills op de Majesty 250 scooter. :? :} :')

Realistischer gezien was het niveau ver te zoeken.
De eerste versnelling van de Blade had mij al op driehonderd meter kunnen zetten.
Met elke echte motor zou je eenvoudig meer dan honderd kilometer per uur sneller kunnen invoegen dan de scootâh. :+
 
  • Eens
Waarderingen: JHW
Niet iedereen die op een motor zit is er op uit om te rijden. Ik tokkel ook gewoon lekker door zonder te racen.
Die eerste zin.. :+ .. hier zijn ze inderdaad vaak onderweg naar het strand om te gaan posen.
En weer recht terug naar huis.
Gelijk poetsen en dekentje er over.
Ieder zijn hobby. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan