Iemand een motor kwijt? Honda CBR600F zwart/zilver

Tipgeld, niet belangrijk (tenzij het een Ferrari F360 Modena F1 is). Het is voor mij belangrijker dat ie weer bij z'n rechtmatige baasje staat, dan dat het boeventuigscorem 'm in de kou heeft laten staan.

Hoi Charlie,

Gezien de omstandigheden hóóp ik zelfs dat er van de kant van de verzekering nog een leuke (financiële) beloning voor jou aan vast zit. Maar belangrijker nog vind ik jouw oplettendheid en actie-bereidheid. En door die oplettendheid bestaat er een grote kans dat jij iemands misere oplost. Dat gevoel op zich lijkt me al een veel fijnere beloning voor je dan een beetje geld. Ik kan in ieder geval heel veel waardering opbrengen voor jouw actie. En onthoudt; wie goed doet, goed ontmoet ... als je positieve energie uitstraalt, zal je ook positieve energie ontvangen ...

Proficiat !

Groetjes : Willem
 
Willem, thanks!
Heb je mooi gezegd! :)
Helaas heeft niemand mijn adres opgenomen, alleen mijn telefoonnummer.
Het lijkt me dat de rechtmatige eigenaar nu toch weleens benadert zou zijn, tenzij hij of zij nu op vakantie is.

Ik had beloofd wat foto's van het onderwerp te publiceren. Alleen kwam ik er net achter dat ik mijn camera nog moet installeren. Ga ik zo doen. Dan eens proberen of ik de foto's online kan mikken.
Nu nog de foto's kleiner dan 100 kb krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Ja hoe zit dat eigenlijk als ie door niemand geclaimd wordt?
Er zat een NL kenteken op, dus neem aan (slechte gewoonte) dat ie toch ergens op naam moet staan.
Maar stel dat de eigenaar onbekend is of niemand komt hem opeisen gedurende 1 jaar (geloof ik dat dat de verjaringstermijn is). Wordt de vinder dan benaderd?
Iemand hier die weet hoe dat zit? Anders moet ik nl. de schuur gaan uitbouwen voor motor numero 2 :)

Als ie na een jaar nog niet is opgeeist dan zal de politie de motorfiets verkopen. Daarom moet JIJ dus de motorfiets in eigen beheer houden. Je moet wel aangifte doen van het feit dat je de motorfiets hebt gevonden.

Na een jaar mag je de motor houden en ben je eigenaar geworden van deze motorfiets. De echte eigenaar, van wie de motor gestolen is, heeft in totaal drie jaar om de motor terug te claimen. Na die termijn van drie jaar ben je definitieve eigenaar.

Dus, wat je moet doen in stapjes:

1) De motor veilig stellen.
2) De politie waarschuwen
3) Aangifte doen van de vondst en de motor in eigen beheer houden.
4) Een jaar wachten, en hopen dat de motor niet meer bij de eigenaar terugkomt
(als je 'm wilt houden) of hopen dat de eigenaar zich meld en je een leuke vindersloon krijgt (heb je recht op, al zie ik liever blije gezichten)

Ow, stapje 1 en 2 kan je beter wisselen of combineren. Dus politie bellen en gelijk melden dat je 'm gelijk veilig stelt.
 
Laatst bewerkt:
full

full

full


Mooie motor hoor.

Goed dat er nog mensen zijn als jij!!

Ik hoop dat de rechtmatige eigenaar er blij mee is....

Ook goed dat de dieven hem niet een of andere sloot in hebben gereden
 
Hoi

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er in Groningen bij
een motorzaak 2 motoren zijn gejat.
Waaronder 1 Honda CBR600, kleurstelling weet ik niet.
Volgens mij waren ze van Boonstra in Groningen.
Anders bel morgen even
www.boonstramotoren.nl

groet Zeldzame
 
hulde voor mensen zoals jij! :}

psssstt.... waar staat ie? kom ik ff langs met de aanhanger ;)
 
rvh kan best dat je gelijk hebt hoor maar waarom verkoopt de politie na een jaar een motor die daar misschien wel gewoon geparkeerd staat?
Hij blijft eigendom van iemand anders. Er word wegenbelasting voor betaald. Ding mag dan toch zolang op de openbare weg staan als dat de eigenaar wil? Zolang er geen aangifte is kan de politie toch weinig? (zolang motor wel verzekerd is en een geldig kenteken heeft enzo)

staat de motor trouwens nog op stuurslot? en kan het niet zijn dat de 'vinder' diefstal pleegt als ie dat ding naar zen schuur verhuist?

Hoe zit het dan met auto's? Als je er een ziet staan die niet afgesloten is, mag je em dan wegduwen? En als je een fiets ziet staan zonder slot? mag je em dan meenemen als 'vinder' ?

Misschien mensen die hier wat opheldering over kunnen geven? (wel/niet op slot,wel/geen aangifte etc)
 
Hoe zit het dan met auto's? Als je er een ziet staan die niet afgesloten is, mag je em dan wegduwen? En als je een fiets ziet staan zonder slot? mag je em dan meenemen als 'vinder' ?

:o

een niet afgesloten auto heet "vergeten"
fiets zonder slot heet "vergeten" of "nalatigheid"
een motor met een kapot stuurslot die opeens in je huis staat heet "diefstal" :X
 
:o

een niet afgesloten auto heet "vergeten"
fiets zonder slot heet "vergeten" of "nalatigheid"
een motor met een kapot stuurslot die opeens in je huis staat heet "diefstal" :X
Het heeft er natuurlijk alle schijn van dattie gejat is.
Tenzij ie met een ander slot dicht staat, dan is het een ander verhaal.
 
:o

een niet afgesloten auto heet "vergeten"
fiets zonder slot heet "vergeten" of "nalatigheid"
een motor met een kapot stuurslot die opeens in je huis staat heet "diefstal" :X

ja als we er logisch naar kijken ben ik het met je eens. In de wet is het helaas vaak wat minder vanzelfsprekend omdat er vaak niet van meningen kan worden uitgegaan.
 
ja als we er logisch naar kijken ben ik het met je eens. In de wet is het helaas vaak wat minder vanzelfsprekend omdat er vaak niet van meningen kan worden uitgegaan.

als ie bij mij zo voor de deur stond (niet op slot) zou ik hem mooi in de garage zetten. dan op motorgestolen.com enz kijken, DAN pas de politie inlichten. tis natuurlijk veel leuker om zelf de eigenaar te vinden als ie gestolen is :)
 
als ie bij mij zo voor de deur stond (niet op slot) zou ik hem mooi in de garage zetten. dan op motorgestolen.com enz kijken, DAN pas de politie inlichten. tis natuurlijk veel leuker om zelf de eigenaar te vinden als ie gestolen is :)
Stel he... mijn motor is gestolen geweest, contact slot is eruit gehaald en ik zet 'm bij jou voor de deur. Om wat voor reden dan ook laat ik m een tijdje daar staan, ondertussen zie jij mijn ex-diefstal-motortje voor de deur staan en je zet 'm in jouw schuurtje. Dan heb jij mij iets uit te leggen.
Ik denk trouwens dat de meeste mensen je de kans niet geven om wat uit te leggen ;) ik zou gruwelijk pissed zijn!
 
Stel he... mijn motor is gestolen geweest, contact slot is eruit gehaald en ik zet 'm bij jou voor de deur. Om wat voor reden dan ook laat ik m een tijdje daar staan, ondertussen zie jij mijn ex-diefstal-motortje voor de deur staan en je zet 'm in jouw schuurtje. Dan heb jij mij iets uit te leggen.
Ik denk trouwens dat de meeste mensen je de kans niet geven om wat uit te leggen ;) ik zou gruwelijk pissed zijn!

ik zou diegene niks kwalijk nemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan