iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Hallo Allemaal,

Ik ben al langere tijd in het bezit van de Rage GPS. Deze heeft altijd perfect gewerkt, maar na vorig jaar de SD-kaart geformateerd te hebben om een nieuwe versie te installeren krijg ik niets meer werkend. Ik heb al talloze versies van Igo Primo gedownload maar krijgt geen enkele versie meer aan het werken. Als ik het "path" instel en vervolgens op navigatie klik, dan gebeurt er niets. Het verste ben ik nog gekomen met Motorcycle Edition, echt hier hield de navigatie het na een korte flits van een opstartscherm ook voor gezien.

Ik ben vrij zeker dat het probleem niet bij de versies van Igo Primo ligt, aangezien ik al zoveel (15-20) verschillende downloads heb geprobeerd. En ook mijn oude configuratie werkt niet meer. Is er een mogelijkheid om de Rage GPS te resetten of windows 6 CE opnieuw te installeren? Aangezien ik verwacht dat het probleem bij het apparaat zelf ligt. Ik heb op internet en dit forum tot nog toe weinig mogelijkheden gevonden. Alvast bedankt voor de hulp
2 vragen: heb je het ook met een andere SD-kaart geprobeerd en hoe heb je de kaart geformatteerd? FAT, FAT32, NTFS? (ik weet overigens niet welke de correcte is voor de GPS)
 
Terug van 1700 km Noord-Ierland. Ik gebruik de 1.9 versie zonder geluid op een Rage. Geen enkel probleem ervaren. Stabiele fix van de GPS. Skip waypoint handmatig en automatisch werkte perfect.

Toppertje dus.

:)
 
Vandaag rondje van 180KM gedaan naar Tubbergen(classic races)mooie route uitgezet en ondanks dik wolkendek goede satellietontvangst(7) en dus heerlijk genavigeerd.
De motorcycle edition werkt geweldig.
 
@magnamaniac: Nee nog niet geprobeerd met een andere kaartje, deze heb ik helaas niet in mijn bezit. Wel geprobeerd de versies van Igo op het interne geheugen te zetten in plaats van het SD-kaartje, maar dit werkt helaas ook niet. Het kaartje geformatteerd als FAT (vanaf een mac).
 
Hozzira: jij had laatst de GoRider Extensa (SE?) getest toch? Heb je die ook voorzien van de Motor Editie? Kan me herinneren dat er laatst iemand was die de Motor Editie met moeite op zijn GoRider kreeg..?

Ik overweeg om deze week een Extensa SE te bestellen, of anders een Biker 3. Mijn Peaklife is te onbetrouwbaar geworden.

Voordelen van de Extensa SE tov de Biker 3, anders dan enkel het schermformaat?
Ik vind de afleesbaarheid van het scherm in zonlicht erg belangrijk.. zit daar nog verschil in bij deze 2 modellen?

Formaat an sich vind ik niet heel belangrijk, met m'n Peaklife ben ik wat dat betreft ook gewoon tevreden.
 
Ik heb afgelopen weekend de motoreditie en Teleatlas (TomTom) kaarten op de Extensa SE geinstalleerd. Pas 1 ritje mee gereden maar het lijkt goed te werken. Moet ook nog wennen aan deze iGo navigatie en de diverse opties, maar ben wel onder de indruk van de value/money ratio.
 
Hozzira: jij had laatst de GoRider Extensa (SE?) getest toch? Heb je die ook voorzien van de Motor Editie? Kan me herinneren dat er laatst iemand was die de Motor Editie met moeite op zijn GoRider kreeg..?

Ik overweeg om deze week een Extensa SE te bestellen, of anders een Biker 3. Mijn Peaklife is te onbetrouwbaar geworden.

Voordelen van de Extensa SE tov de Biker 3, anders dan enkel het schermformaat?
Ik vind de afleesbaarheid van het scherm in zonlicht erg belangrijk.. zit daar nog verschil in bij deze 2 modellen?

Formaat an sich vind ik niet heel belangrijk, met m'n Peaklife ben ik wat dat betreft ook gewoon tevreden.


Heb de Motor editie op een SE gezet.... Gaat net zo makkelijk als op voorgaande toestellen.
Overigens wel een heel mooi toestel en ik heb er niets anders dan lof over.... vooral de scherm helderheid is super goed.
 
Heb de Motor editie op een SE gezet.... Gaat net zo makkelijk als op voorgaande toestellen.
Overigens wel een heel mooi toestel en ik heb er niets anders dan lof over.... vooral de scherm helderheid is super goed.
super! Bedankt voor je reactie :Y

Hozzira gaf aan dat het scherm wat spiegelt, heb jij daar ook last van?

Anders plak ik er een anti-glare folietje overheen hoor, is allemaal wel te overzien lijkt me.
 
super! Bedankt voor je reactie :Y

Hozzira gaf aan dat het scherm wat spiegelt, heb jij daar ook last van?

Anders plak ik er een anti-glare folietje overheen hoor, is allemaal wel te overzien lijkt me.

Zo ver als ik even getest heb heb ik dat niet echt mee gekregen, maar het was die dag niet heel erg zonnig. Het zou dus prima kunnen dat het met volle zon even iets minder goed afleesbaar is.
 
Hmm zal wel goedkomen dan :)

Waar ik nog benieuwd naar was Hozzira: de functie om waypoints te kunnen verwijderen door ze op de kaart te selecteren.

Waar doe ik dat precies? Als ik tijdens het navigeren in het quick menu voor "Overzicht" kies dan lukt het mij iig niet. Misschien zit ik verkeerd?
 
aargh, mijn Gorider111 laadt niet goed bij en is al meer dan een maand bij de importeur via onedayfly....
Ik had verwacht die op tijd terug te hebben voor mijn vakantietripje vrijdag aanstaande maar helaas.
So here goes nothing....

Mocht er iemand een gorider met igoprimo motoreditie te leen hebben of weten omgeving Amsterdam , lenen voor een weekje , tegen een flesje wijn , whisky of rum....

Hoor het graag :')
 
Laatst bewerkt:
Heren, even ter info, wegens familie zaken ben ik de komende tijd wat minder aanwezig. Ik zal zoveel mogelijk proberen bij te blijven maar als ik enige tijd niet reageer dan weet jullie waarom.
 
Heren, even ter info, wegens familie zaken ben ik de komende tijd wat minder aanwezig. Ik zal zoveel mogelijk proberen bij te blijven maar als ik enige tijd niet reageer dan weet jullie waarom.

Okéé! Succes en/of sterkte!
Nogmaals dank voor al het werk tot nu toe!
 
Okido,
Nice to know wanneer je een tijdje niet reageert. Kwestie van geen mensen onnodig ongerust te maken :+ :+ Veel geluk/.moed/sterkte.....

Zopas de nieuwe rage met 8Gb besteld bij de chineesjes. Spotprijsje van 100 euro. Nu benieuwd als hij binnen enkele weken door de Belgische douane glipt O-) O-)

Heren, even ter info, wegens familie zaken ben ik de komende tijd wat minder aanwezig. Ik zal zoveel mogelijk proberen bij te blijven maar als ik enige tijd niet reageer dan weet jullie waarom.
 
Loop tegen het volgende aan.

Woensdag ga ik naar Lelystad om het circuit op te gaan met aprilia club.

Nu geeft mijn gorider aan dat de route van ongeveer 150 kilometer over snelwegen (snelwegen staat aangevinkt J het systeem)
3 uur en 10 minuten doen terwijl Google maps aan geeft dat het ongeveer 1 uur en 50 minuten duurt.

Waarom zit hier zo veel verschil in??
Iemand een idee???
 
Misschien verkeerde / dubbele waypoints erin? Je hebt het over een route, maar heeft het meerdere punten of gewoon van A naar B.
Of denkt de gps dat hij ergens halverwege de route is (geen ontvangst) en rijdt hij van daar eerst naar het beginpunt?
Dacht eerst misschien de route in verkeerde volgorde geladen (van B naar A, terwijl je op A zit) maar dan zou je ongeveer het dubbele van de tijd erover doen.
 
Misschien verkeerde / dubbele waypoints erin? Je hebt het over een route, maar heeft het meerdere punten of gewoon van A naar B.
Of denkt de gps dat hij ergens halverwege de route is (geen ontvangst) en rijdt hij van daar eerst naar het beginpunt?
Dacht eerst misschien de route in verkeerde volgorde geladen (van B naar A, terwijl je op A zit) maar dan zou je ongeveer het dubbele van de tijd erover doen.

Hij heeft gps ontvangst dus hij weet dat ik thuis ben.
Route is ook vanaf thuis bedoelt.
Route is goed ingeladen dus geen heen en weer route.
Geen verdere way points. Net nog keer route ingeladen met 1 way point er in van max 3 Minuten om en nog blijft de tijd behoorlijk afwijken met meer dan een uur hoger.

Kom er zelf niet meer uit. Misschien als iemand anders dit eens wil proberen.
Route vanaf je huidige positie naar een bepaald punt en deze route ook in maps laten berekenen of hier dan ook afwijkingen in komen?
 
Loop tegen het volgende aan.

Woensdag ga ik naar Lelystad om het circuit op te gaan met aprilia club.

Nu geeft mijn gorider aan dat de route van ongeveer 150 kilometer over snelwegen (snelwegen staat aangevinkt J het systeem)
3 uur en 10 minuten doen terwijl Google maps aan geeft dat het ongeveer 1 uur en 50 minuten duurt.

Waarom zit hier zo veel verschil in??
Iemand een idee???


En wat gebeurd er als je gewoon navigeren naar adres doet?
 
En wat gebeurd er als je gewoon navigeren naar adres doet?
Blijft de afwijking aanwezig ten opzichte van Google maps.

Tevens is google maps voor het gezonde verstand redelijk aannemelijk in de reistijd.
De navi totaal niet. Nog steeds niets kunnen vinden waarom hij dit doet
 
Terug
Bovenaan Onderaan