ik ben nu ook zo'n 'sukkel'

gedeeltelijke teruggave (alleen B) gaat je niet lukken.

met foto's bedoel ik overzichten waaruit blijkt dat er geen sprake is van roekeloosheid, ruime kruisingen etc. Als je denkt dat het niet helpt dan heb je dus wel roekeloos gehandeld en is de beslissing van de OvJ misschien wel terecht.
 
@ Custom Rf900r: ik denk dat je onderschrift onder ja naam niet echt meer klopt!

Even zonder dollen, ik sluit me wel aan bij degene die stelde dat hij/zij om levenslang zou vragen als je zijn/haar kind had aangereden.
Ik ben zelf ook geen heilig boontje, 1 keer per 3 jaar ook flink in de buidel moeten tasten voor negeren rood licht. Maar.... dat was beide keren niet bewust, ik zat stom genoeg te dicht achter een vrachtauto. Dan zie je niet dat die door (donker) oranje rijdt!
 
@ Custom Rf900r: ik denk dat je onderschrift onder ja naam niet echt meer klopt!

Even zonder dollen, ik sluit me wel aan bij degene die stelde dat hij/zij om levenslang zou vragen als je zijn/haar kind had aangereden.
Ik ben zelf ook geen heilig boontje, 1 keer per 3 jaar ook flink in de buidel moeten tasten voor negeren rood licht. Maar.... dat was beide keren niet bewust, ik zat stom genoeg te dicht achter een vrachtauto. Dan zie je niet dat die door (donker) oranje rijdt!

aha, en dan wil je me vertellen dat je dan geen kans loopt om een kind om zeep te helpen (want als je zo dicht op een vrachtwagen rijdt en hij remt, schuif jij deronder door, en wie weet waar die motor dan terecht komt)

nee zonder dollen? ALS ALS ALS ik een kind omver had gereden dan kon ik niet leven met mezelf en hadk er alang zelf een einde aan gemaakt, en NEE die kans was er NIET..

klaar ;)

ik heb gewoon een domme overtreding begaan, en daarvoor wordt ik nou gestraft,
en het enige wat ik vind is dat de straf niet in verhouding tot de overtreding staat...

ik zal de foto's toch maken denk ik, want het zijn idd ruime T-splitsingen, goed te overzien en in te kijken!
en als dat een rechter helpt, is dat een goed begin! lijkt me!
 
aha, en dan wil je me vertellen dat je dan geen kans loopt om een kind om zeep te helpen (want als je zo dicht op een vrachtwagen rijdt en hij remt, schuif jij deronder door, en wie weet waar die motor dan terecht komt)
nee zonder dollen? ALS ALS ALS ik een kind omver had gereden dan kon ik niet leven met mezelf en hadk er alang zelf een einde aan gemaakt, en NEE die kans was er NIET..
klaar ;)
ik heb gewoon een domme overtreding begaan, en daarvoor wordt ik nou gestraft,
en het enige wat ik vind is dat de straf niet in verhouding tot de overtreding staat...
ik zal de foto's toch maken denk ik, want het zijn idd ruime T-splitsingen, goed te overzien en in te kijken!
en als dat een rechter helpt, is dat een goed begin! lijkt me!

Wat je hebt gedaan is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid, in die zin ga ik de moraalriddermodus niet aanzetten.
We doen allemaal wel eens wat. Komen we thuis zonder verbaal dan hadden we mazzel, anders hebben we een keertje pech......

Maar als ik je dan zie neerpennen waarom jouw door rood rijden eigenlijk niet zo fout was vanwege die open kruisingen, gaan m'n nekharen toch wat overeind.
Nog wat zwaarder geldt dat voor je bewering dat het onmogelijk was dat er een klein kind onder je motor terecht kon komen. Dat kun je NOOIT weten. Het is nou juist dat ene detail dat je niet ziet...... en dat kun je dus ook nooit weten totdat het fout gaat.

Dan kan ik niet anders dan concluderen dat je lijdt aan zware overschatting van je rijcapaciteiten.
Hoe overzichtelijk een kruising ook is, als je met te hoge snelheid en door rood aan komt zeilen, kun je gewoon nooit alles overzien, al helemaal niet binnen de bebouwde kom.
Op een rechte weg zonder zijwegen en dan wat te hard? Mag niet, maar ach..... Keertje door rood omdat je ff niet oplette? Gebeurt ons allemaal wel eens. Maar dat je het reëel vindt om dit soort grappen uit te halen omdat je eerder bang bent voor de reactie van je baas dan de risico's die je loopt onderweg (en die je anderen laat lopen) vind ik ook wel typerend...... Dan maak je gewoon verkeerde inschattingen.

Maar probeer vooral die verdediging, dat het allemaal wel meeviel, eens uit bij de rechter. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken....... :X
 
wellus nietus wellus nietus ;)

pff ;)

en dat ene detail wat ik over het hoofd zag, was een politie agent achter me.. :P
de rest was heel helder duidelijk.. als je je daar niks bij kan voorstellen dan moet je dat ook niet doen of over oordelen :)
Als jij niet alles kan overzien als je door rood rijdt (te hard of niet), dan moet je dat niet gelijk vergelijken met mijn capaciteiten ;)
die wegen zag je vanaf een afstand en de kruisingen ook... ik heb een keuze gemaakt om de regels te overtreden, en ik heb daarbij niemand in gevaar gebracht.. en ja.. dat kan! hoeft niet, maar dat kan!
nu kunnen je berichten posten met dat je daar anders over denkt, maar dat heeft dan meer met het feit dat je iedere overtreder over een kam scheert en het zelf niet juist kunnen inschatten van risico's dan met mij..
Ik sta terecht voor door rood rijden, niet voor een kind omverknallen..
Lijkt me dus ook nutteloos om met een "als" verhaal aan te komen zetten elke keer..
aangezien om 8u sochtends op zaterdag niemand op de weg was en de kruisingen te overzien waren vanaf een afstand!

ja ik ben fout, maar hou het dan ook bij de feiten, en niet bij wat er evt kon gebeuren.. ;)
door rood rijden mag niet, basta!

mijn verweer tegenover de rechter?
Geachte Rechter,

Ik onderken de situatie en begrijp dat ook op mij de regels van toepassing zijn. Ik besef dat ik mensen in gevaar had kunnen brengen mocht er wel verkeer zijn geweest op het moment van de overtreding. Ik heb mijn les geleerd en ook al geboet door de huidige rijontzegging en de boete die nog zal komen. Ook wil ik erop wijzen dat er sprake was van unieke omstandigheden waardoor ik een foute keuze gemaakt heb. Ik heb hiervan geleerd en zal me niet meer laten leiden door haastige spoed. Het was een eenmalig uniek geval en daar zal het ook bij blijven! Oordeel alstublieft niet te hard over mij.

oid :+
 
Laatst bewerkt:
aha, en dan wil je me vertellen dat je dan geen kans loopt om een kind om zeep te helpen (want als je zo dicht op een vrachtwagen rijdt en hij remt, schuif jij deronder door, en wie weet waar die motor dan terecht komt)

nee zonder dollen? ALS ALS ALS ik een kind omver had gereden dan kon ik niet leven met mezelf en hadk er alang zelf een einde aan gemaakt, en NEE die kans was er NIET..

klaar ;)

ik heb gewoon een domme overtreding begaan, en daarvoor wordt ik nou gestraft,
en het enige wat ik vind is dat de straf niet in verhouding tot de overtreding staat...

ik zal de foto's toch maken denk ik, want het zijn idd ruime T-splitsingen, goed te overzien en in te kijken!
en als dat een rechter helpt, is dat een goed begin! lijkt me!

Begrijp me goed, ook ik was dom. En ja, als je je billen brand moet je op de blaren zitten. Ik ook!
En als jou kind/ouder/partner wordt aangereden door een roodlichtrijder wens je ze ook levenslang toe!
 
wellus nietus wellus nietus ;)
pff ;)
en dat ene detail wat ik over het hoofd zag, was een politie agent achter me.. :P
de rest was heel helder duidelijk.. als je je daar niks bij kan voorstellen dan moet je dat ook niet doen of over oordelen :)
Als jij niet alles kan overzien als je door rood rijdt (te hard of niet), dan moet je dat niet gelijk vergelijken met mijn capaciteiten ;)

Zoals ik al aangaf lijd je aan een behoorlijke overschatting van je rijcapaciteiten......
Ik had al kunnen verwachten dat JIJ dat naar eigen idee veilig kan doen, in tegenstelling tot al die kneuzen, die dus maar beter voor rood kunnen stoppen..... :X

die wegen zag je vanaf een afstand en de kruisingen ook... ik heb een keuze gemaakt om de regels te overtreden, en ik heb daarbij niemand in gevaar gebracht.. en ja.. dat kan! hoeft niet, maar dat kan!
nu kunnen je berichten posten met dat je daar anders over denkt, maar dat heeft dan meer met het feit dat je iedere overtreder over een kam scheert en het zelf niet juist kunnen inschatten van risico's dan met mij..

Ja natuurlijk, mensen stoppen voor rood omdat die sukkels de risico's niet goed kunnen inschatten...... En natuurlijk, van diegenen die wel door rood rijden ben jij uiteraard de uitzondering die een fenomenaal rijvermogen en dito inzicht heeft..... |(

Ik sta terecht voor door rood rijden, niet voor een kind omverknallen..
Lijkt me dus ook nutteloos om met een "als" verhaal aan te komen zetten elke keer..
aangezien om 8u sochtends op zaterdag niemand op de weg was en de kruisingen te overzien waren vanaf een afstand!
ja ik ben fout, maar hou het dan ook bij de feiten, en niet bij wat er evt kon gebeuren.. ;)
door rood rijden mag niet, basta!

Als je het over feiten wilt hebben, vraag je dan eens af waaróm door rood rijden zo zwaar wordt bestraft......
Ik zal het je maar zeggen: voor de wetgever is dat "als" verhaal heel wat concreter dan voor jou, omdat die achteraf de doden en gewonden telt. Het is ook niet "als" maar alleen "wanneer".....
Dat is meteen ook de reden dat de wetgever er zo zwaar aan tilt, omdat sommige verkeersdeelnemers denken zó goed te rijden, dat de regels alleen voor anderen gelden......

Ik weet het, dat geldt niet voor jou omdat je zo'n geweldige rijder bent. Dan vraag ik me toch af waarom je dat "detail" van die diender achter je niet hebt gezien...... maar da's uiteraard geen klein kind......maar een grote vent op een hoge motor, die je hele spiegel zou moeten vullen....
Vreemde fout, een goede bestuurder weet áltijd wat er achter hem zit...... maar jij had waarschijnlijk nét ff je dag niet. :Z

Ik zal je wat vertellen: ik steek al heel wat jaren kruisingen door rood over, in álle omstandigheden, op allerlei plaatsen en regelmatig met hoge snelheden. Er is nooit een moment geweest waarop ik het gevoel had echt álles onder controle te hebben, ondanks een rij-opleiding die daar specifiek op gericht is.
Maar uiteraard ben ik een heel wat mindere rijder dan jij...... met ongetwijfeld heel wat minder ervaring in dat soort omstandigheden...... :W
 
Laatst bewerkt:
bla bla bla bla

zal je wat vertellen: ik steek al heel wat jaren kruisingen door rood over, in álle omstandigheden, op allerlei plaatsen en regelmatig met hoge snelheden. Er is nooit een moment geweest waarop ik het gevoel had echt álles onder controle te hebben, ondanks een rij-opleiding die daar specifiek op gericht is.
Maar uiteraard ben ik een heel wat mindere rijder dan jij...... met ongetwijfeld heel wat minder ervaring in dat soort omstandigheden......

dus het is bij jou ook niet een kwestie van "of", maar "wanneer" je een kind van de weg schept ;)
zeker aangezien je een heel wat mindere rijder bent dan ik _O-
komt trouwens bij dat dit van mij een uniek geval was, dus ik zal nooit een kind aanrijden..
jij echter met je vele pogingen zoals ik nu lees.. ja dat noem ik nou geluk hebben _O- :W

er mag wel een slotje op admins, ik heb de feedback die ik wilde hebben en anders steken sommige toch maar teveel van hen vrije tijd hierin wat ze beter ergens anders kunnen steken ;)

Clowntje: je bent niet gek, je bent een clown :+
 
hij rijd zo geweldig goed dat hij nu is uitgereden !

het word een beetje een rare discussie hierzo , soms heb je pech klopt, maar als je oplet als je nu doet en je blijft rijden zoals je nu deed, dan mag je strakkies weer op examen! het is makkelijker wat zuiniger te rijden en dan maar wat te laat te komen als elk jaar een nieuw rijbewijs proberen te halen !

maar goed een vrij land een vrije mening en zeker zo doorgaan !
 
hij rijd zo geweldig goed dat hij nu is uitgereden !

het word een beetje een rare discussie hierzo , soms heb je pech klopt, maar als je oplet als je nu doet en je blijft rijden zoals je nu deed, dan mag je strakkies weer op examen! het is makkelijker wat zuiniger te rijden en dan maar wat te laat te komen als elk jaar een nieuw rijbewijs proberen te halen !

maar goed een vrij land een vrije mening en zeker zo doorgaan !



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nog zo ene die niet begrijpt dat dit een eenmalig iets was ;)
ik stoot me geen twee x aan dezelfde steen :P
wat lezen sommige maar selectief of wat ze willen lezen!

Btw heb per toeval gisteravond de motor kunnen verkopen..
zal de rechter ook wel kunnen waarderen, dan kijk ik in maart wel of en wat ik dan ga kopen :)
 
Laatst bewerkt:
samengevat:
3x door rood en 35 te hard waar je 50 mocht (zo constateerde een politieagent die achter me reed)

maar er was echt niemand op de weg, en ik keek echt goed uit mijn doppen..

z7shysterical.gif


je keek toch niet goed genoeg,
dan had je gezien dat je gevolgd werd. :Y

wie zijn kont brand moet op de blaren zitten


advocaat inschakelen, scheelt misschien 3 maanden
 
Ik heb niet alle reacties hier gelezen, maar sommige mensen denken even iets te makkelijk over door rood rijden.

Door rood rijden wordt als een ernstige overtreding gezien, dus vrees dat je er niet heel goed vanaf gaat komen....

Helemaal omdat je het 3 keer achter elkaar hebt gedaan....

Laat even de uitkomst weten!
 
Laatst bewerkt:
je zeg dat het een 1malig iets is.
maar wat doe je als je straks je rbw weer hebt en smorgens naar je werk 2 omleidingen tegen komt?
als je te laat komt wordt je baas boos
full
 
Ik heb niet alle reacties hier gelezen, maar sommige mensen denken even iets te makkelijk over door rood rijden.

Door rood rijden wordt als een ernstige overtreding gezien, dus vrees dat je er niet heel goed vanaf gaat komen....

Helemaal omdat je het 3 keer achter elkaar hebt gedaan....

Laat even de uitkomst weten!


Ik las op flitsservice dat een cumulatie van "eenvoudige" Mulder boetes niet tot een artikel 5 zouden kunnen leiden zoals het hof v. Leeuwarden al eens eerder besliste?
Maarja..
laat het wel weten :Y
Kmoet wachten op de dagvaarding, kan geen beroep eerder instellen, althans, dat zou niet veel zin hebben zei de OvJ :Z
 
Ik las op flitsservice dat een cumulatie van "eenvoudige" Mulder boetes niet tot een artikel 5 zouden kunnen leiden zoals het hof v. Leeuwarden al eens eerder besliste?
Maarja..
laat het wel weten :Y
Kmoet wachten op de dagvaarding, kan geen beroep eerder instellen, althans, dat zou niet veel zin hebben zei de OvJ :Z
Maar je hebt nu geen mulder boetes, maar aanhouding door agent die artikel 5 geeft .....

Wat volgens mij bedoeld wordt is dat als je per post 3 bekeuringen voor door rood krijgt en 1 x 35 te hard (om maar wat te noemen) , dat je dan bij die laatste bekeuring per post gelijk een artikel 5 ontvangst.
 
Maar je hebt nu geen mulder boetes, maar aanhouding door agent die artikel 5 geeft .....

Wat volgens mij bedoeld wordt is dat als je per post 3 bekeuringen voor door rood krijgt en 1 x 35 te hard (om maar wat te noemen) , dat je dan bij die laatste bekeuring per post gelijk een artikel 5 ontvangst.


Nouja dat zou ook kunnen, maar dan vind ik het nog geen logisch redenatie..!
Op die manier kan elke agent 'artikel 5' naar eigen inzicht bij betrekken..
Maar goed, die van flitsservice hadden miss een vb rechtszaak waarbij de rijder al een x int gelijk is gesteld, dus ik wacht vol spanning :+
 
mooie foto's maken, plattegronden tekenen met kijkhoeken en meters.

vervolgens vragen aan de officier van justitie of zij liever hebben dat je plankgas bij groen licht vertrekt of oplet en uitkijkt als je door rood rijdt.

"de stelkling over het kind onder je wielen: is het dat minder erg als het met een groen licht gebeurt???"


tot slot zeggen dat je motor slecht wordt opgemerkt door de verkeerslussen en dat je daarom af en toe als er erder niemand op de weg is door rood moet rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan