Ik ben stout geweest... Duitse post

oké maar het fahrverbot is toch alleen in duitsland?
 
Ok Wouter,

zwaar pech gehad, maar ik moet er wel bijzeggen dat 170 op de teller zelfs voor de Eiffel een beetje overdreven is. Ik kom er bijna wekelijks en heb al veel motorrijders onder een vangrail zien plakken.....echt geen lekker gezicht als de helm blijft hangen en het lichaam verder wil....

De boete kom je te betalen, doe je dat niet dan krijg je automatisch een briefje van arrondissementsparket bij jou in de buurt, met het vriendelijke verzoek de bijgevoegde acceptgiro te gebruiken.

Je rijbewijs moet je in DLD bij een politiebureau in de regio Aken laten registreren als zijnde ingetrokken voor de duur van twee maanden. Doe dat zo snel mogelijk, anders ben je in het ergste geval 6 maanden niet welkom in DlD. Pakken ze je zonder geldig rijbewijs of met een niet ingetrokken rijbewijs, heb je zwaar verloren. Inbeslagname voertuig ivm niet verzekerd, geen rijbevoegdheid e.d......

Wie zich brandt, moet op de blaren zitten....
 
@ Erick P: ze nemen er wel de ruimte voor zeg! Ben benieuwd hoe ze dat op de creditcard versie gaan zetten...
Ben ook niet echt van plan om dat te gaan uit te proberen maar ben ook wel een beetje benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.... voorlopig heb ik nog een oud rijbewijs dus de deutsche polizei kan nog even vooruit.... :(
 
vreemd zeg, hier in NL vragen ze nooit om je rijbewijs als je geflitst wordt, dit om de eenvoudige reden dat ze niet kunnen aantonen dat jij op dat moment aan het rijden was. Je moet gewoon volhouden dat je de auto had uitgeleend en aan wie dat was is hun probleem.

Tenzij je natuurlijk herkenbaar op de foto staat.


Ik ben's met het koekblik gefotografeerd van voren in Duitsland, ik kreeg een brief met de vraag of ik zou kunnen aangeven of ik op dat moment daar geweest was :? Op de brief stond geen betalingsvoorstel ;). Ik heb niks van me laten horen en heb er tot nu toe nooit meer wat van gehoord. (2 jaar terug onderhand) Uiteraard zal het wel een probleem geven als mijn auto wordt getraceerd in Duitsland.


Waarom gebruiken ze in Duitsland en Belgie toch van dat vuile recyclepapier voor bekeuringen? echt geen porum.
 
Wie kan er goed duits en kan deze brief een beetje vertalen...

snap er geen reet van
ja alleen dat ik dus 2 maand niet mag rijden in duitsland en dat ik wat geld moet overmaken

Weet je , ik ook niet.

Dus gewoon niets doen, ze hebben het maar in het nederlands te schrijven.
 
Motormaatje van mij had het zelfde kleinigheidje........ietsie pietsie te hard ......ook een kilometertje of 70 ......gewoon betaald...........korte maar duidelijke aantekening gekregen bij de heren met het groene overhemd (gaarne komende 4 maanden niet weer komen touren !).......en rustig de motor op winterstalling gezet....verder nooit wat van weer gehoord.
 
Weet je , ik ook niet.

Dus gewoon niets doen, ze hebben het maar in het nederlands te schrijven.


P-sies, ik heb hem gewoon teruggestuurd met de woorden erop: IK KAN DIT NIET LEZEN.
En dit tot 3 keer toe.....
Daarna heb ik een apart brief gestuurd gekregen met fahrverbot, die heb ik maar ff ingewisseld in het kortsbijzijnde verkehrsamt in de buurt. Voor mij was dat Kleve.
 
vreemd zeg, hier in NL vragen ze nooit om je rijbewijs als je geflitst wordt, dit om de eenvoudige reden dat ze niet kunnen aantonen dat jij op dat moment aan het rijden was. Je moet gewoon volhouden dat je de auto had uitgeleend en aan wie dat was is hun probleem.

Tenzij je natuurlijk herkenbaar op de foto staat.

Waarom gebruiken ze in Duitsland en Belgie toch van dat vuile recyclepapier voor bekeuringen? echt geen porum.

Dat is onzin, want jij moet dan vertellen wie er wel op jouw motor zat.
Kan of doe je dat niet, dan ben je gewoon zelf de lul. :)
 
Even een update:

Ik heb inmiddels na een aanmaning van 10euro :X de machtiging ingevuld en opgestuurd.
Dit is inmiddels bijna 2 maanden geleden en tot op heden heb ik niets meer gehoord.
Het geld is volgens mij ook niet afgeschreven :?
 
Even een update:

Ik heb inmiddels na een aanmaning van 10euro :X de machtiging ingevuld en opgestuurd.
Dit is inmiddels bijna 2 maanden geleden en tot op heden heb ik niets meer gehoord.
Het geld is volgens mij ook niet afgeschreven :?





Ik heb het volgende gedaan. tot 3 keer toe brief terugsturen met de opmerking, ik kan dit niet lezen.
Ivm het feit dat ik vaak ik de eiffel kom het e-mail adres van het vrouwtje die verantwoordelijk was voor de bekeuring, ff gemeeld hoe of wat het zat.....
Of ik echt naar de eiffel terug moest met mijn rijbewijs en zo (kwam lekker proffesioneel over ivm het niet kunnen lezen etc.) en zij vertelde me toen dat ik naar een verkehrsamt in de buurt moest gaan om deze aantekening te laten maken.
Ze pakken dus letterlijk een ouwe rexington of hoe zo'n ding ook heet, van een stoffige archiefkast af, zetten je rijbewijs tussen de rollen, en beginnen met typen dat je een fahrverbot hebt. Kon ik trouwens gewoon de dag erna in laten gaan ivm het feit dat ik ook nog naar huis moest rijden die dag......

bekeuring heb ik niks mee gedaan...... (net zoals meerdere van onze groep toen)

daarna nog meerdere malen aangehouden ivm kleine akkefietjes..... inhalen waar het eigenlijk niet mocht, maar wel makkelijk kon etc. etc.....
 
Even een update:

Ik heb inmiddels na een aanmaning van 10euro :X de machtiging ingevuld en opgestuurd.
Dit is inmiddels bijna 2 maanden geleden en tot op heden heb ik niets meer gehoord.
Het geld is volgens mij ook niet afgeschreven :?

Als je het maar voor de zomer geregeld hebt mister want dan gaan we wieder knallen })
 
Dit is veranderd, voorheen kwam men er nog weleens onderuit na een overtreding in het buitenland. Nu is het zo dat je gewoon moet betalen of zelfs voorkomen.

1 Europa, geweldig.. not :N
 
[me="Ted"]heeft ook weer wat :P[/me]

eind april gelaserd bei Heimbach (bij Duren, NordEifel), ter plekke de bekeuring van 128 euro gepint en dacht er vanaf te zijn ....

..... totdat ik post kreeg vandaag -O-

Heb een navordering van wel 4,40 euro gekregen (minder belangrijk) en een rijverbod van 1 maand , vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs inlever/ instuur -O-

Aangezien ik daar geen zin in heb : wat ik uit het technische duits op de achterkant van de brief opmaak -=> Volgens mij gaat dat rijverbod in duitsland ook in na 4 maand niet inleveren rijbewijs, en gezien de dagtekening van de brief (2-7-2008) zou ik dan dus niet van 2-11 t/m 1-12 in duitsland mogen rijden ????

Of mis ik iets en zitten er verdere addertjes onder het gras ?

Das fahrverbot wird wirksam .....oder wen sie innerhalb der ihnen zugebilligten frist von vier monaten ihren fuhrerschein nicht ubersandt oder abgeliefert haben. Das fahrverbot dauert bis zum ablaub der verbotsfrist; die verbotfrist beginnt, sobald ihren fuhrerschein in amtliche verwahrung gelangt ist oder das fahrverbot in einem auslandischen fahrausweis vermerkt wird
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan