Ik ben stout geweest... Duitse post

@ Ted:

als ik de eerste regel van 3 a) goed begrijp dan heb je gelijk en gaat je rijverbod ook in na 4 maand als je niet betaald

ik heb nu zelf ook een bekeuring van onze buren thuisliggen..
39 te hard -> 100 euro en gelukkig geen rijverbod

ik rij regelmatig aan de andere kant van de paal dus betaal netjes en ga ervan uit dat het daarmee is afgedaan
 
Zie bovenstaand, eindelijk eens iemand die de zoekfunctie WEL gebruikt, en gewoon een topic bij zijn beleving zoekt ;)

Sorry als ik nu bijdehand overkom ofzo :+ , ik ben pas sinds een paar dagen lid en dit is mn 5e post oid haha, maar ik vind de search van dit forum zeer onhandig, als je iets zoekt in bijvoorbeeld 'te koop: motoren' dan zoek je ook automatisch bij onderdelen enzo, als je dan bijv een r1 zoekt krijg je ook 6 miljoen topics van bijvoorbeeld iemand die ooit een bericht heeft getypt van 'ik verkoop deze uitlaat want ik heb geen R1 meer'

Als je namelijk de zoekfunctie gebruikt, en dan r1 intypt, op titel klikt, en dan onderaan kiest 'Te koop: Motoren' dan krijg ik dit resultaat:

Er is gezocht op: 'r1title:()'. Resultaten per woord: r1title/r1title: 0.
De database van 200.453 onderwerpen is voor het laatst bijgewerkt op 12 juli 2008 04:59 en is doorzocht in 0,0065 seconden.

Er zijn geen onderwerpen gevonden die voldoen aan je zoek opdracht.
Probeer het nogmaals met andere zoektrefwoorden.

En het lijkt mij dat er toch wel minimaal iemand een r1 te koop heeft staat :+
*snapt ook wel dat je dan de opdracht tussen de () moet typen, maar je krijgt nog steeds 9/10 resultaten van onderdelen


ps: misschien handig dit te melden bij forum suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Sorry als ik nu bijdehand overkom ofzo :+ , ik ben pas sinds een paar dagen lid en dit is mn 5e post oid haha, maar ik vind de search van dit forum zeer onhandig, als je iets zoekt in bijvoorbeeld 'te koop: motoren' dan zoek je ook automatisch bij onderdelen enzo, als je dan bijv een r1 zoekt krijg je ook 6 miljoen topics van bijvoorbeeld iemand die ooit een bericht heeft getypt van 'ik verkoop deze uitlaat want ik heb geen R1 meer'

Als je namelijk de zoekfunctie gebruikt, en dan r1 intypt, op titel klikt, en dan onderaan kiest 'Te koop: Motoren' dan krijg ik dit resultaat:

Er is gezocht op: 'r1title:()'. Resultaten per woord: r1title/r1title: 0.
De database van 200.453 onderwerpen is voor het laatst bijgewerkt op 12 juli 2008 04:59 en is doorzocht in 0,0065 seconden.

Er zijn geen onderwerpen gevonden die voldoen aan je zoek opdracht.
Probeer het nogmaals met andere zoektrefwoorden.

En het lijkt mij dat er toch wel minimaal iemand een r1 te koop heeft staat :+
*snapt ook wel dat je dan de opdracht tussen de () moet typen, maar je krijgt nog steeds 9/10 resultaten van onderdelen
[offtopic]En bij "zoeken in" moet je dan nog het forum "te koop: motoren selecteren ;)

*klik*
[/offtopic]
 
Maarja dat is precies wat ik bedoel, van al die resultaten op de 1e pagina zijn er maar 3 motoren, en de rest is onderdelen, of hebben al deze mensen dan hun topic verkeerd neergezet?

no offence tegen dit forum hoor, maar dan posten deze mensen dus gewoon op de verkeerde plaats :N
Dan mag mijn opmerking ook worden beschouwd als niet gemaakt :$


On topic: Ik lees dus dat het rijverbod ook in kan gaan als de betalingstermijn verstreken is, hoef je dan niet meer te betalen als je de betalingstermijn + rijverbod af hebt gewacht zonder in Duitsland te komen? Want ik lees vaak uiteenlopende dingen, 'Zo vaak post gehad uit Duitsland, meteen weg geflikkerd, nooit meer wat van gehoord'
of juist 'Ik zou dit maar zsm regelen! Duitsers zijn erg strict met dit soort zaken!'
 
:W gelijk kinderachtig naar de ander wijzen _O-

MAAR ik quote niks uit februari :P Ik heb juist netjes de zoekfunctie gebruikt en het in het juiste topic gezet *D

M3rc vind mij heel aardig dus ik mag hem flapdrol noemen Ted ;) En daarom noem ik jou gewoon ted en geen flapdrol, omdat ik jou niet ken ted. ;)
 
Een vriend van mij is met 3 vrienden, allemaal in een eigen auto, naar Duitsland geweest. Daar zijn ze alle 4 dezelfde flitser gepasseerd, de voorste 3 van het groepje reden te snel. De achterste kon nog remmen. De scores waren respectievelijk 27, 25 en 23 te snel.

Na een tijdje ook Duitse post ontvangen. De strekking was als volgt. Er stond geen bedrag op. Ze werden verzocht een formulier in te vullen met de gegevens van de voertuiteigenaar, de gegevens van de bestuurder van het voertuig en een verklaring. Die brief zouden ze binnen 7 dagen terug moeten hebben gehad. Dan zouden ze veroordeeld worden tot een geldboete of eventueel een rijontzegging. Tevens mochten ze optioneel in Duitsland één en ander toelichten

Ze hebben alle 3 een verschillende taktiek toegepast, een beetje wijsheid opdoen voor de toekomst zeg maar.

Die vriend van mij heeft een nette brief gemaakt in het Duits dat 'ie zich niet kan herinneren daar te zijn geweest, altijd erg zorgvuldig op de maximum snelheid let en zodoende graag bewijsmateriaal (duidelijke foto) zou zien.

Eén van de anderen heeft de brief ook teruggestuurd en op z'n slechtste Engels gevraagd of hij de brief ook in het Nederlands of Engels kon krijgen. En de foto natuurlijk.

De derde heeft de brief niet teruggestuurd. Wel hoopt'ie op de foto :P

We wachten met spanning af wat er gaat gebeuren :+

Groeten, Karl
 
Laatst bewerkt:
[knip]
Ze hebben alle 3 een verschillende taktiek toegepast, een beetje wijsheid opdoen voor de toekomst zeg maar.

Die vriend van mij heeft een nette brief gemaakt in het Duits dat 'ie zich niet kan herinneren daar te zijn geweest, altijd erg zorgvuldig op de maximum snelheid let en zodoende graag bewijsmateriaal (duidelijke foto) zou zien.
Zat die foto niet bij die brief? Dat is namelijk raar. Wat ze hier gaan doen durf ik niet te zeggen
Eén van de anderen heeft de brief ook teruggestuurd en op z'n slechtste Engels gevraagd of hij de brief ook in het Nederlands of Engels kon krijgen. En de foto natuurlijk.
Wat ze hier gaan doen weet ik niet maar maar mijn gevoel zegt dat je een Duitstalig geschreven brief terug krijgt met daar op geschreven dat de eigenaar van de auto als bestuurder wordt gezien.
De derde heeft de brief niet teruggestuurd. Wel hoopt'ie op de foto :P
In dit geval wordt de eigenaar als bestuurder gezien.
We wachten met spanning af wat er gaat gebeuren :+

Groeten, Karl
Let wel op dat anders als in Nederland het beroep plaats vind voor dat je de boete of eventuele andere straf krijgt. Heb je een maal een brief gekregen met daarop hetgeen wat ze van plan zijn dan is dit definitief en is er geen inspraak mogelijkheid meer.

Voor degene die een rijontzegging hebben gekregen: Niet je rijbewijs opsturen! Wat je wel kan doen is even langs gaan bij het Straßenverkehrsamt (adres staat op de brief) die zullen gegevens van jou en je rijbewijs noteren waarna je die direct als Nederlander met een anders dan Duits rijbewijs weer terug krijgt. Tip: probeer het de rijontzegging in te laten gaan een dag na je bezoek, kun je nog weer naar Nederland. Overigens geld die rijontzegging alleen voor Duitsland (je bent dus niet je rijbewijs kwijt of zo...).

Of je wacht tot de termijn is afgelopen waarna de ontzegging automatisch in gaat. Let wel dat een openstaand bedrag altijd voldaan dient te worden. Ik weet niet of ze een incasso achter je aan sturen, maar het zal zeker opvallen bij een volgende overtreding waarbij je wordt staande gehouden
 
Laatst bewerkt:
Nou vooruit.
Laat ik ook een duit in dit topic doen met mijn 'stoute' verhaal ...

Na staandehouding door de duitse Autobahnpolizei vond men dat ik te roekeloos en te suïcidaal reed. Ik was met 220+ aan het kleven en de blikkers naar rechts aan het drukken. Ook reed ik eigenlijk toch wel beetje te hard waar snelheidsbeperkingen waren. Je mag daar dan 130; Duitsers rijden dan 150-160-170. Ik overtrof dat natuurlijk weer door hier gewoon 180-200 te knallen ...
En ik passeerde zelfs een paar keer via de redresseerstrook omdat blik gewoon echt niet naar rechts wilde (dat dan weer wel waar geen snelheidsbeperking is). Het blik gaat dan wel naar rechts van de linker baan, maar wisselt niet volledig. Voor mij dus ruimte genoeg! Deze actie(s) uiteraard ook boven de 220. Vonden de personen van de Autobahn-polizei ook niet zo geweldig ... :?

Al met al hebben zij er ruim 30(!)km voor nodig gehad om mij te kunnen passeren en een stopteken te geven.
Ik heb zelfs gezien (toen kreeg ik ook twijfels; was uiteraard undercover-blik) dat ze blauwe lampen nodig hadden om blikkers die na mij weer naar links kwamen weer naar rechts te doen verdwijnen omdat ze mij anders echt kwijt zouden raken - ik had dan namelijk weer vrij baan. Op die stukken – dat ik vrijbaan had – heb ik eventjes een paar tellen de 280+ aangetikt. Nja goed, op dat moment kreeg ik dus twijfels en wachtte ik even af. Maar ja, ze deden niets. Er kwam geen bordje bij hun aan de voorkant dat ik moest stoppen ofzo, dus dacht naja, dan zal ik me wel vergist hebben ofzo ... En ja, ik had wel in de gaten dat bij weer 'langzaamrijdend'-verkeer steeds dezelfde auto in mijn spiegels zat (soms zaten er een aantal andere blikkers tussen), maar had zoiets van goh, die is gewoon aan het spelen ofzo. Ik bedoel, dat doen die Duitsers namelijk regelmatig en heb ik zelfs eerder die dag meegemaakt. Dat dikke benzjes AMG probeerden mij voor te blijven ... NOT. Maar goed, kennelijk moest de polizei mij perse voorbij om een stopteken te geven; kunnen zij wellicht niet van achter ofzo … geen idee. Dit gebeurde dan uiteindelijk bij wegwerkzaamheden; toen ik me toch wel enigszins inhield en naar de middenbaan ging om met het verkeer mee te rijden.
Ging ook min of meer bewust naar rechts om te kijken wat die Beamer Fünfer zou doen. Die vloog mij voorbij en ging drie auto’s verder naar rechts. Dus niet direct voor mij. Ik dacht, YES, heb geluk en was dus inderdaad gewoon aan het spelen en die blauwe lampen waren vergissing/verbeelding (ik bedoel bij die snelheden trillen je spiegels best wel erg en zijn blauwe lampen ver weg achter je bij wijze van spreke net flitsende xenon-verlichting dat sneller langzamer blik wil inhalen; althans dat was op dat moment voor mij eventjes een verklaring van de blauwe lampgloed die ik zag in mijn spiegels). Dus ik meteen weer volgas naar links, kwakt die dwaas zijn blik ook naar links; bang dat ik anders weer wegloop natuurlijk … En toen kwam er zo’n mooi bordje met rode letters: ‘Bitte Folgen’ …
-O- -O- -O-

Helaas was het geen video-auto en hebben ze dus geen bewegende beelden. Wel hebben ze met een digitale handcamera een aantal foto’s gemaakt. Deze heb ik gezien; nog gevraagd of ik die ook mag hebben, maar dat doen ze dus niet. :(
Beetje flauw. Want ik vind het wel mooie foto’s. Zie je mij in een bocht naar links 210km/u plakkend achter een Beamertje Drei Cabrio, dat uiteindelijk naar rechts schiet.

Ik kreeg uiteraard mooi preekje van die Duitse oom-agent.
Dat zo rijden gevaarlijk is. Dat ik jong ben en nog een heel leven voor me heb en dat dit met dit gedrag (te) snel zal eindigen. Dat hij eerder die dag een ongeval meemaakte van ook jonge motorrijder die zich net zo gedroeg als ik en die het niet gehaald heeft etc. etc. Met de aanname dat ik nog wel langer wil leven, toch? Toen zei ik maar heel droog (en vooral niet te entousiast) van mwah, ja eigenlijk wel …
(Dacht bij mezelf van: ja, blazen op de Duitse Autobahn bevalt me wel! Dus ja, laat mij nog maar even in leven ;) :P
Ik stond toen uiteraard stijf van de adrenaline, dat verklaart misschien toen mijn gedachtegang … Alhoewel ik moet zeggen, dat ik er nu hetzelfde over denk.)

Gevolg:
Fikse geldboete en voorlopige rijontzegging in Duitsland.

Leermoment?
… Euhm …
Volgende keer blijven gassen; hen je zeer zeker niet voorbij laten komen (ik bedoel, als je ze ruim 30km voor kan blijven, dan moet meer toch ook lukken? Tenzij ze natuurlijk versterking inroepen, maar ook dat deden ze niet en ook daarom maakte ik me niet zo’n zorgen over steeds diezelfde Fünfer in mijn spiegels).
Verder zorgen dat je zo dicht mogelijk bij huis pas staande wordt gehouden (is makkelijker qua logistiek voor vrienden die je op komen halen). Het liefst had ik natuurlijk gewoon Nederland gehaald, maar ja, de tankinhoud stond dat niet toe, dus ze zouden me sowieso aan de kant krijgen.
:P

Ach ja, risico van het vak he ;)
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten ...
 
Nou vooruit.
Heb hem in de boetepot opgenomen. :9


deze volgende 3 regeltjes heb ik niet zelf verzonnen (geloof dat de credits bij snakeye of shuriken zijn)
regel 1: nooit en knallen en rustig rijden, je geeft ze zo de kans je in te halen
regel 2: nooit kanllen en tanken op de zelfde weg, ook vanwege het bijhalen.
regel 3: zorg dat je op tijd eet en voldoende eet, je weet nooit wanneer je weer te eten krijgt.
 

Het zijn, zeker voor "Duitse" normen, snelheidsovertredingen van niets. Ze gaan waarschijnlijk alle 3 een geldboete krijgen. Ze hebben namelijk geen verweer ;) Wel interessant natuurlijk hoe de Duitsers gaan reageren. Inderdad raar dat de foto er niet gelijk bij zat, bij mijn weten deden ze dat voorheen standaard.

Groeten, Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan