Ik moest uitwijken voor....

Een Volvo.
Reed rustig tussen de file door, komt er in eens een Volvo opzij. Gelukkig op tijd mee kunnen bewegen. Gevaarlijke dingen die Volvo's, je weet nooit welke kant ze op gaan.
Een flinke dakplaat op de A12, afgewaaid van een oplegger. Zeilde door de lucht en kwam 5 meter voor mij plat op de weg zodat ik er met een klap overheen denderde met nog steeds 100 (remde nog steeds af). Blij dat ik IN een Volvo zat...
 
Een buizerd - op borsthoogte en 1 1/2 meter voor me. Heb het beest niet geraakt maar het asfalt wel...

Afijn we rijden weer.
 
Een dik jaar terug, zaterdagnacht om 2 uur ,over de provinciale weg, richting huis. reed mooi 80. zag ik ineens iets driehoekigs staan op mijn weghelft. ik uitwijken, goed kijken, jawel hoor, je gelooft t niet, een of andere grapjas had een 40cm hoge STENEN TUINKABOUTER midden op de rijbaan gezet. verder gereden, een 10 km verder had ik zoiets van huh... was dat nou echt..... (was vrij moe, lange dag gehad). terug gereden dus, en ter plaatse lag de tuinkabouter in duizenden stukjes over de rijbaan verspreid... iemand anders heeft m dus op de bumper gekregen... :S
 
full

Dat betonnen ding + auto ontweken.....Grimselpass Zwitserland

full

en Hier terecht gekomen


Geen persoonlijk letsel....en rijbare schade....
en met 276 op de klok naar huis geknalt!


en afgelopen week...niets ontweken...
maar ik ben toch blij dat de zwaan bleef staan waar die stond...
 
meerdere duiven :P

die beesten hebben nogal vaak kamikaze acties.

ooit een keer zo'n beeste vol met de auto geraakt, was blij dat er een voorruit tussen zat.

heel weird, hele ruit zat onder eens soort wittige waas.
duifje was op slag dood (gelukkig voor hem/haar)
 
Je hoofd intrekken omdat op de snelweg een stuk hout komt aanwaaien valt best onder de noemer "ik moest uitwijken....." toch? Er reed een vrachtwagentje met wat platen opgeladen en onder een plaat kwam de wind en die kwam aanwaaien terwijl ik met 130 aan kwam hobbelen. Lachen man. B| B| B|
 

't Was wel mis hor O-)

Ben er links langgegaan, ik snap alleen nog steeds niet hoe ik dat gedaan heb.

kheb zowaar BEWUST links naast het paaltje gekeken...
Kijken waar je heen wilt....(dit was de minst slechte optie toen)...
maar het werkte wel, paaltje op paar centimeter gemist met m'n knie.

Kheb er wel veel van geleerd, al zou dolgraag nog een keer deze Pass willen doen!
 
meerdere duiven :P

die beesten hebben nogal vaak kamikaze acties.

ooit een keer zo'n beeste vol met de auto geraakt, was blij dat er een voorruit tussen zat.

heel weird, hele ruit zat onder eens soort wittige waas.
duifje was op slag dood (gelukkig voor hem/haar)



zijn echt schijtbeesten die duiven

zet m'n motor ergens onder een boom, zie geen poepvlekken dus ik denk: "zullen vast geen vogels schijten daaro"

dagje stage achter de rug, welgeteld 4 poepvlekken op m'n motor, 1 op m'n band, 1 op de tank en 2 op m'n zadel :')

alsof die beesten zoiets hebben van:
Duif1: wedden dat ik op die gozer's zadel kan schijten voor 10 zonnebloempitten?
Duif2: lukt je toch niet
Duif1: *schijt* en raakt band
Duif1: godverdoeme, ok, voor 20 pitjes dan
Duif2: is goed
Duif1: *schijt* en raakt zadel
Duif1: roekoe motherfucker, dokken die pitjes
Duif2: ok, voor 20 pitjes dat ik z'n zadel kan raken
Duif1: is goed
Duif2: *schijt* en raakt tank
Duif2: potverdorie, alle kraaien op een stokje, ok, voor 50 dan
Duif1: ok
Duif2: *schijt* en raakt zadel
Duif2: Roekoe right back at you
Duif1: OMG WTF HAX!!!!!111oneoneeleven!!!! B|

*Drinkyoghurt is ondertussen klaar en wil naar huis*

Drinkyoghurt: wtf, schijtduiven B|
Duif1 + Duif2: Roekoe motherfucker(in duiventaal :') )




:')


ik denk dat dit wel een beetje offtopic is, maar moest m'n frustratie hierover ergens kwijt :+
 
Laatst nog...

Ik rij een rondje door dierenpark emmen,

Staat er een olifant op de weg. Gelukkig kon ze nog net op tijd aan de kant springen een grachtje in...
 
ik moest nog nooit uitwijken maar ik moest een keer vol in de ankers voor een idioot. er kwam een wegversmalling waar je toch met gemak met 2 auto's langs elkaar kunt. dus ik dacht, die kerel rijdt wel door (van de tegenovergestelde richting kwam er een kleine auto). wat doet die pipo? helemaal stoppen. ik zag het te laat, noodstop gemaakt en met een beetje geluk stopte ik iets van 50cm achter hem. gelukkig, want ik reed volvermogen met een 25kW rijbewijs...
 
uitwijken voor koekblikkers is niet meer op twee handen (en twee voeten erbij) te tellen, dat neem je op een gegeven moment maar voor lief.....(MRT187 rijd zomer en winter door)

Valt wel op dat zomers de kb-ers meer gewend zijn aan motoren, minder gekke acties....

Maar opvallendste uitwijkers zijn

iets meer dan een jaar geleden, zeiknat wegdek, hartelkruis Spijkenisse in...
Chauffeur van Tankwagen besluit ipv spijkenisse in toch maar terug te draaien de snelweg op
Zonder te knipperen van de meest rechtse baan in 1 keer naar de meest linkse baan terwijl ik al op de afrit naast hem reed.....Kon de (toenmalige) FJ600 nog net met blokkerend achterwiel achter de oplegger krijgen.....Nadat ik de zweetdruppels uit mn helm geschud had, heb ik de chauffeur tot aan thuis (ca. 15km verder) zitten vervloeken....

Soortgelijke actie een week of wat geleden bij de afrit heijplaat/ECT home....
Een achterlijke containerboer die ook van de meest rechtse baan rechtsaf en in de bocht gelijk over 3 banen naar links terug de snelweg opgaat en mij, en de mij achteropkomende koekblik Mercedes CLK, volledig over het hoofd ziet.....Gelukkig voor mij had ook de CLK het op tijd door anders had ie mn achterwiel geramd....

Mocht een van de Tru(t)ck-chauffeurs hier meelezen, bedankt L*L!!!
 
Met de auto: groot vierkant stuk rubber (waar dat nou vandaan komt :? ) op de snelweg, sprong onder de auto voor me vandaan, geen tijd om uit te wijken en kwam ook onder onze auto, om vervolgens zijn weg achter onze auto al stuiterend over de rijbaan te vervolgen... Sta je toch even raar te kijken... Ook een keer in Zwitserland midden in de nacht een kat doodgereden -O- uitwijken met 90 in t donker: :N
 
Opa van 80 met zijn fiets, die even besloot over te steken al lopend, denkende dat hij dat binnen de 1 minuut 50 kon, terwijl ik op 5 seconden van hem af reed... :z...
 
Auto's in de file, vogels, remmen voor een ree en denken waar is nummer twee, maar de mooiste was wel:
3 koeien in bocht nr 43 van de stelvio, bergaf. Was wel even slalommen.
 
ik probeerde met mn motor laatst nog een vliegtuig te ontwijken!

was een turks toestel, begreep de regels hier denk niet zo.
ding sneed me gewoon af, zonder richting aangeven, niks

klein tikkie gegeven met het voorwiel richting de berm en toen doorgereden.
 
Ben in mijn eerste weekend met een rijbewijs met de motor bijna aangevallen door het loopvlak van een vrachtwagenband.

Vrachtwagen kreeg een klapband gok ik, loopvlak miste mij gelukkig. Had ook geen tijd gehad om iets te doen, inhalen op een 25 KW GS500 schiet niet altijd op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan