Ik moest uitwijken voor....

Op de A12, een ladder in de breedte van de middelste strook... 1KM verderop stond een busje met twee figureren die zich afvroegen hoe ze die ladder van de snelweg gingen krijgen...
 
meerdere duiven :P

die beesten hebben nogal vaak kamikaze acties.

ooit een keer zo'n beeste vol met de auto geraakt, was blij dat er een voorruit tussen zat.

heel weird, hele ruit zat onder eens soort wittige waas.
duifje was op slag dood (gelukkig voor hem/haar)

Dat is het vetlaagje van het vederkleed............
 
Ow ja, die wassik nog vergeten........2 maanden geleden om 2:30 's nachts van het werk naar huis, ineens wandelt er een dronken idioot op de ringweg Groningen.......hij slalomde alsof-ie AVB aan het oefenen was........ :X

Ik kwam de ring net op daar, is een haakse 90 graden bocht (kruising met stoplichten) dus ik draai dat bochtje in, loopt-ie daar...... B| Niet kunnen zien vantevoren door het geluidsscherm dat daar ook een 90 gr. hoek maakt. Dus in de bocht maar even de lijn verlegd.....en hem flink uitgescholden.
 
A4 linkerstrook tegen de daar toen liggende noodvangrail: een ladder.

Was met de auto en kon hem net ontwijken.
100 meter verder stond al iemand met een lekke achterband.

Gestopt en ladder verwijderd.
 
Een keer een duif op mijn borst gehad terwijl ik 140km/h per uur reed, gelukkig zag ik hem niet aankomen anders had ik waarschijnlijk wél uitgeweken met alle gevolgen vandien. Was echt een flinke impact met zo'n snelheid
 
ik moest uitwijken voor een poser in een poser bak die net een rij tractoren op zijn weghelft aan het inhalen was...in een bocht.
Als ik met de auto was, was dat een frontale botsing geweest.
 
Ik moest uitwijken voor..... mijn eigen auto.

Mijn vriendin was onderweg boodschappen doen, ik reed achter. Ze besloot te stoppen voor een vrachtwagen die een ruime bocht moest maken. Dat deed ze nogal abrupt, ruk aan het stuur, motor recht en remmen. Ik heb nog nooit zo hard PFOE! gezegd. Het scheelde een hutkaartje....
 
ik merk wel dar er tegenwoordig veel militante duiven/eenden rondlopen/vliegen.
levensgevaarlijk!!!!
 
zo een rood wit gestreept ding, rechts op het plaatje, met zo een voetsteun, lag op de snelweg, net voor de Coen, was gelukkig in de auto, kon er omheen, net aan, anders was het eroverheen.....
verkeersborden_2.jpg


en met de motor een verkeersdrempel, op zo een moment weet je weer waarom je afstand moet houden ;)
 
Kat B|. Normaal gesproken op hoge snelheid ga je daarvoor niet wijken (zoals geleerd tijdens de VRO), maar 'k hing in een bocht :X. Sja, eroverheen is vallen met garantie, Gelukkig kon ik heel iets naar rechts en kon d'r omheen :o.

Sja, en onze "huisfazant". Ding loopt altijd bij ons in de straat, grappig, maar erg dom beest _O-.
 
koekblik 2 x

eerste keer, rij op een 80 km weg iets harder dan toegestaan. 50 meter verder staat auto. trekt doodleuk de weg op. Dus ik vol sturen en toeteren, hij stopte pas toen hij al dwars over mijn baan stond. Gelukkig nog makkelijk kunnen redden doordat er niks anders van de andere kant kwam. (maar dan was hij ook niet weggereden natuurlijk)
Voertuigbeheersing is toch wel nuttig :)

tweede keer een tegemoedkomend koekblik die een andere ging inhalen. Dat was in't donker. dus opeens 4 koplampen naast elkaar ipv 2. Helemaal rechts gaan rijden en toen pastte het allemaal ook nog.

Ik word er nooit boos om, ben altijd al blij genoeg dat ik nog heel ben.

en nog een keer een trekker,
In duitsland lekker bochten aan het sturen, kom lekker de bocht uit staat er een trekker die linksaf wil slaan. Vol ankeren en helemaal naar de rechterkant gestuurd. had nog een halve meter over.

Tja zo zijn er wel meer van die momentjes,
 
Laatst bewerkt:
Ik moest een keer uitwijken voor:







Wielrenners :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Denken verdomme allemaal dat ze in de tour de france rijden waar alles is afgesloten.
Ook een keer in het zwarte woud B| B| B| B| B| B| B|
Dacht dat tie Louis Armstrong was en dat wij wel zouden stoppen. dwaas.
Heb hem eens in mijn beste taal uitgescholden.
 
Toen ik mijn motor bij Arie Molenaar ging ophalen. Diezelfde avond op de provinciale weg een konijn die op het allerlaatste moment beslist over te steken. Had nog wel wat tijd om te remmen maar, niet genoeg :( . Heb het konijn een licht tikkie gegeven met mijn voorwiel maar, ben wel overeind gebleven. Ben direct langs de weg gestopt om te kijken naar het konijn maar, die was al gevlogen. Blijkbaar was het dus een licht tikkie en daar ben ik blij om ook. Konijn leeft nog en mijn motor van nog geen uur oud is nog zo goed als nieuw ipv dat ik al op me plaat lig :+ .
 
Op de snelweg 's avonds laat (netjes 120) voor een FIETS, was zeker net van een drager afgevallen :( Kon er nog net omheen, maar de auto achter me ging er OVER heen. :X

p.s. @ drinkyogurt: roekoe motherfucker _O- _O- _O- _O- Moest net aan m'n collega uitleggen waarom ik van m'n stoel viel _O-
 
Toppunt was toch wel een fiets die van het dak van een auto waaide en via de middelste rijstrook op de linkerrijstrook terecht kwam...

-edit- Ik had de reactie hierboven nog niet gelezen _O- Toevallig een grijze opel astra station op de A12 bij Woerden? Zo ja? Gespot _O-
 
Laatst bewerkt:
A4 hoogte van Delft/rijswijk, met de auto.
Rij daar s`ochtends naar me werk, rijd er een vrachtauto een stuk voor me, beladen met plastic/kunstoffen platen waarvan een stapel in 1 keer los raakt B|
Dingen vlogen overal heen, 100 meter verder 7 auto`s langs de kant waarvan de bumper vol met gaten zat etc. :o

Ik had gelukkig niks aan me hok, maar toch :N
 
Laatst bewerkt:
Voor een leswagen.
een kruising met van rechts een uitrit met drempel. Ik wou gewoon rechtdoor, leswagen kwam uit de uitrit met een snelheid van ong 10km/h. ik 80.
Hij ziet me en rijdt gewoon door :S dan schrikt hij en drukt volgens mij de instructeur keihard op de rem.. Waardoor die RECHT voor me tot stilstand komt.

Schrok me de pleuris, vol in de ankers. Blokkeer me achterwiel, glij schuin op hem af.
Laat precies op tijd me rem los om nog kundig met 2 cm speling langs hem heen te sturen..

zag er al met al wel gaaf uit :P
 
Poeh,

gaat het alleen om uitwijken?

Koeien 's avonds laat op de dijk van Eck & Wiel naar Maurik. Mijn broertje en ik bereden de ons welbekende dijk redelijk sportief en zagen opeens ogen oplichten. Vol in de bocht remmend bevonden we ons opeens tussen een losgeslagen kudde koeien. Stuk of 12 denkt.
Al laverend redde we ons en die koeien waren te stomverbaasd of bleven domweg staan. Geluk hadden we zeker....
 
Terug
Bovenaan Onderaan