Ik wil Baggeren!

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.503
184
Oss
Komende zomer ga ik verhuizen en heb ik eindelijk een garage. Hiermee heb ik eindelijk de ruimte om lekker te sleutelen en het plan is een leuke baggerfiets / enduromotor op te knappen om daar lekker mee te gaan ehh baggeren. Vroegah had ik een crosser en eigenlijk mis ik die nog steeds, al zou ik er mijn ZZR uiteraard niet voor opgeven.

Overigens kies ik voor een opknapper niet zozeer omdat dat goedkoper zou zijn maar wel omdat ik gewoon zin heb om lekker te sleutelen.

Punt is nu: WELKE baggerfiets moet ik kiezen. Voor de hand ligt een XT500 ofziets. Iemand een suggestie?
 
bagger%20liggend.jpeg


Have fun... :?







:+
 
Welkom!

Als je een leuke opknapper zoekt zou ik voor een Honda gaan,daar zijn de onderdelen nog goed voor te krijgen tegen acceptabele prijzen,denk dan aan de XR250 oid,maar daar kunnen verschillende mensen meer over zeggen dan ik...
 
als je al gecrossed hebt , ga dan niet voor een XT/XL (OffRoad) type maar voor een enduro achtige motor. Wat beter in het terrrein.
 
als je al gecrossed hebt , ga dan niet voor een XT/XL (OffRoad) type maar voor een enduro achtige motor. Wat beter in het terrrein.


wat is het verschil dan en wat raad je me aan?
 
hhmmmmmmm deze is te mooi maar de prijs is wel goed.... alleen niet veel aan te klussen.... (klik)
 
daar kan je toch niet mee baggeren?

Als je echt wilt baggeren moet je een cr250 kopen of anders een 4takt maar niet zo'n netjes ding met veel kappen;)
 
nee die kappen zouden er wel af gaan dan. Ik wil gewoon met het ding het bos in, lekker door de mopper peren.

Kijk zo'n cr250 is hartstikke leuk, maar ik denk dat ik meer een enduro achtig ding zoek, sowieso met kenteken. Vroeger had ik een RM125 (klik), zónder kenteken uiteraard.
 
kijk maar eens naar een xr 600 ofzo

die zijn betrouwbaar, en zitten vaak goed kwa verhouding sleutelen/rijden.

Zelf rij ik een xl 500, maar als je echt hard wilt gaan is die niet zo geschikt.
wel oerbetrouwbaar, en makkelijke techniek.
 
kijk maar eens naar een xr 600 ofzo

die zijn betrouwbaar, en zitten vaak goed kwa verhouding sleutelen/rijden.
.


Tuulk, en als je het niet meer weet, dan zijn er hier nog 2.000 topic's met technische vragen/problemen over een XR600... :+

Dus je blijft dan sleutelen, en je kan soms ook nog rijden.

Opeens heb je het..........

Je koopt een XR600.... ;)
 
Tuulk, en als je het niet meer weet, dan zijn er hier nog 2.000 topic's met technische vragen/problemen over een XR600... :+

Dus je blijft dan sleutelen, en je kan soms ook nog rijden.

Opeens heb je het..........

Je koopt een XR600.... ;)


Er worden op een forum meestal problemen gepost, en er rijden natuurlijk veel XR'ren rond hé!
 
wat is het verschil dan en wat raad je me aan?


Verschillen te over.
Vering, stuurgedrag ,gewicht ,vermogen en "vermogen".
Wil je Off road, zoek dan richting XR, DRZ , LC4; leuke speelfietsen en je kunt er best hard mee gaan, alleen het gewicht valt een beetje tegen. Als je ook nog veel op het asfalt zit zou dit je "keuzegebied" kunnen zijn.

Wil je hoofdzakelijk het terrein in ga dan voor de full monty : Yam WR 400/450 , KTMs EXC, Husaberg , Husky enz enz. Dat vergt wel wat meer onderhoud maar daarentegen is de funfactor wel een stukje hoger. Voor op de weg is het te doen, maar daar voelen deze zich niet echt thuis.

Btw, ik hoor heel veel leuke recenties over de KTM 300 (2Takt) ook de oudere types; gewicht van een 250 met het koppel van een 4takt.
En dat is als rijder wat je zoekt. Het moet makkelijk gaan en je mag je en keer verschakelen.

Succes met je quest :]
 

whahaha jaaaaaa dát wil ik! Misschien wil ik inderdaad wel zo'n enduro-tocht gaan rijden. Ik heb er nu al zin an : :) :)

Overigens hoeft de motor zich niet thuis te voelen op de weg, maar liever een echte off-roader. Voor op de weg heb ik immers de ZZR al.
 
als je al gecrossed hebt , ga dan niet voor een XT/XL (OffRoad) type maar voor een enduro achtige motor. Wat beter in het terrrein.
what's in a name?
ik denk dat "gassen" het volgende bedoeld:

CR/RM/KX/YZ/SX = cross = 2T geen kenteken
CRF-X/EXC/ = competitie-enduro = veel power, veel onderhoud, nog nét een kenteken
XR/DRZ/KLX/WR/MXC = enduro = power met kenteken, "weinig" onderhoud (vergeleken met bovenstaande)
XL/DR/KLR/XT/ = "off-road" = straatversie van enduro (meer comfort, meer kg, minder pk/Nm)
XLV/XRV/KLE/adventure/GS = all road = voornamelijk wegfiets, leuk op een zandpad tenzij in de handen van een prof
 
whahaha jaaaaaa dát wil ik! Misschien wil ik inderdaad wel zo'n enduro-tocht gaan rijden. Ik heb er nu al zin an : :) :)

Overigens hoeft de motor zich niet thuis te voelen op de weg, maar liever een echte off-roader. Voor op de weg heb ik immers de ZZR al.

Koop een XT zou ik zo zeggen, lekker beheersbaar in de bagger, met veel power onderin... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan