Ik wil Baggeren!

baggeren :P
full
 
what's in a name?
ik denk dat "gassen" het volgende bedoeld:

  1. CR/RM/KX/YZ/SX = cross = 2T geen kenteken
  2. CRF-X/EXC/ = competitie-enduro = veel power, veel onderhoud, nog nét een kenteken
  3. XR/DRZ/KLX/WR/MXC = enduro = power met kenteken, "weinig" onderhoud (vergeleken met bovenstaande)
  4. XL/DR/KLR/XT/ = "off-road" = straatversie van enduro (meer comfort, meer kg, minder pk/Nm)
  5. XLV/XRV/KLE/adventure/GS = all road = voornamelijk wegfiets, leuk op een zandpad tenzij in de handen van een prof

Kijk daar heb ik wat aan! dank je! Ik heb ze effe genummerd en ik denk dat ik toch voor catagorie 2 of 3 zou gaan. Kenteken is in ieder geval een must want ik wil niet steeds iop de aanhanger MOETEN.

ja en wat voor één!!

wat is het budget?
en is een kenteken gewenst?

Kenteken is een must. Budget? Ik weet het eigenlijk niet zo. Kijk op zich kan en wil ik er best ehh 2 à 3 duizend euro instoppen initieel, maar dan heb ik waarschijnlijk een kant-en-klare in redelijke conditie verkerende fiets. De insteek is juist dat ik er een koop die ik eerst tot op het bot ga uitkleden en dan weer netjes maken. Het gaat in eerste instantie vooral om het klooien aan de motor. Ik ben eigen baas en zit de hele dag achter een scherm te hangen en als contrast vind ik het leuk om daarbuiten juist de handen vuil te maken.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, in principe kun je met elke motor baggeren hoor.
(Ook met m'n R1100RT de nodige modderpaden gereden :+ )

F650GS is erg leuk,
R1200GS natuurlijk ook.
En alles wat in Dakar rondrijdt is ook wel geschikt.
 
Tsja, in principe kun je met elke motor baggeren hoor.
(Ook met m'n R1100RT de nodige modderpaden gereden :+ )

F650GS is erg leuk,
R1200GS natuurlijk ook.
En alles wat in Dakar rondrijdt is ook wel geschikt.

Ik zie het m'n ZZR1400 niet doen. Jaaa een mooi glad zandpad wellicht.
 
Een goede wr 426 (met kenteken) krijg je voor rond de 3000 euro, da's een viertak met meer dan genoeg vermogen (check marktplaats maar eens)

Mocht je niet van trappen houden en de voorkeur hebben voor een elektrische start
kun je een wr 250 kopen vanaf 2002 rond de 4000 (heeft mijn inziens voor off de road ritjes nog steeds zat vermogen op een crossbaan met los zand wordt het met een 250 iets moeilijker. Maar da's over het algemeen voor de rijder ook niet directh et makelijkst................................. ;)

Je kan natuurlijk ook een oudere tweetact kopen voor 1000 euro
of een tt350 viertact voor 700 het is maar net wat je wil
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan