ik zie het ff niet meer zitten

Voordeel is wel dat je statistisch gezien minder kans hebt op een ongeluk na deze drie keer in vier maanden!

Maar serieus: je kan natuurlijk ook gewoon ff een sabatical van het motorrijden nemen. Er hoeft niets per direct besloten en beklonken te worden neem ik aan.

Succes!
 
[me]Friezinnetje is even stil bij het lezen van zoveel pech '(
[/me]


Maar ik zou de beslissing of ik zou blijven rijden alleen afwegen naar mijn eigen gevoel. Buitenstaanders familie en niet motorrijders kunnen zich moeilijk verplaatsen in jou, en komen vaak alleen maar met de easy way out---> stoppen met motorrijden |(

Succes met beslissen en de verzekering :X
 
Dan hier nog maar ff neerzetten;


De beste vraag is volgens mij, wat wil JIJ nu zelf? ff rustig aan om daarna weer door te gaan? luisteren wat anderen jou willen inprenten? ik kan mij voorstellen dat je vriendin bang is geworden, je hebt ook een kindje...die 2 zijn wel belangrijk ja! maar waarom rij jij motor? denk daar eens over na...
Toen ik eenmaal mijn A had, kwamen ze met allerlei verhalen aan over motorrijders die waren verongelukt, alleen vergeten ze ook erbij te zeggen dat in het "normale" verkeer, meer slachtoffers vallen onder de automobilisten...
Rijdt je vriendin ook motor? praat met elkaar erover en vertel wat jou emotie is bij het motorrijden en kijk wat zij leuk vindt, enof ze dat voor jou wil opgeven.
Veel suc6 ermee, het zal niet meevallen...wat je ook beslist!
full

Het allerbelangrijkste is en blijft jou gezinnetje, hoe dingen ook verlopen :)
 
He dorpsgenoot KOP OP man na zoveel regen zeker de laatste tijd komt altijd weer de zon.
Begrijp best dat je vrouwtje zich zorgen maakt en dat je zelf ook wel eens twijfeld maar dat maken we allemaal wel eens mee.Als het je allemaal eens teveel wordt geef dan eens een seintje preken we gewoon een keer iets af.

gr.Karel ;)
 
mooi doorrijden!
statischisch gezien gebeurd jou nooit weer wat!
t is natuurljk domme pech dat dat nootlot 3 x achter elkaar toeslaat.
maar de kans op 4 x is natuurlijk weer veel klijner.

(jha sorry ben beetje statestiek freak)
 
mooi doorrijden!
statischisch gezien gebeurd jou nooit weer wat!
t is natuurljk domme pech dat dat nootlot 3 x achter elkaar toeslaat.
maar de kans op 4 x is natuurlijk weer veel klijner.

(jha sorry ben beetje statestiek freak)

Wiskundigen zijn niet goed in taal, dus ik geloof je.
:+
 
tnx jack, de spijker op zijn kop. alleen kan ik er niet meer redelijk over nadenken. ik kan het niet relativeren. Ik zie alles zwart vandaag. Mijn vriendin zal mij niet verbieden om motor te rijden maar haar mening telt wel zwaar. Als ze iedere dag in angst zit te wachten of ik wel thuis kom is dat niet goed.

Na elke valpartij ga je twijfelen over het motorrijden. Je hebt er gewoon eventjes genoeg van en door die verhalen van anderen is het alleen maar demotiverend.
Vandaag ben je gevallen, je baalt als een stekker en je post hier je gevoelens op het forum. Ik begrijp dit volkomen, 3 keer vallen in een paar maand is gewoon pure pech, vooral omdat het niet door jezelf komt.
Misschien helpen deze posts wel voor je, maar wij hebben nu toch allemaal een ander beeld voor ogen als die jij hebt! Jij hebt over 2 week ook weer een ander beeld voor je ogen als dat je vandaag hebt!

Wat ik zou doen is even de rust nemen, herstellen, zorgen dat de verzekeraar zijn werk goed doet en ondertussen even nadenken over het motorrijden.

ps. wat je zei als laatste, dat je vrouw blij is als je weer terug bent kom bij heel veel gezinnen voor. Trek het je niet teveel aan!
 
Je zit nu net in het diepste van de put. Vanmorgen ging je onderuit voor de derde keer in korte tijd. Logisch dat je het nu helemaal niet meer ziet zitten, dat zou ik ook hebben. Neem rustig de tijd voor je herstel, ik weet zeker dat je over een paar weken weer heel anders denkt. Tijd heelt alle wonden en langzaam krabbel je er weer bovenop. Zorg dat je weer wat zelfvertrouwen krijgt en denk nu niet te veel over motorrijden na. Je motor staat toch nog wel even bij je dealer voor de reparatie. Lekker vroeg naar bed gaan, gezond blijven eten, regelmaat enz. helpen zeker om een dip te overwinnen!

Keep the faith!
 
Ah, man, ik kan begrijpen dat jij je rot voelt. Ik kan weinig toevoegen buiten wat er al gezegd is, maar het enige wat ik nog toe kan voegen is: Kop op, je zal zien dat je er anders tegenaan kijkt als dit rare herfstweer plaatsmaakt voor de zomerse dagen...

Sterkte, en succes met je keus!
 
Doe wat groepsritjes voor het zelfvertrouwen ofzo. Meer ogen die uitkijken, het gaat meestal wat trager, zo'n groep valt meer op. En de sfeer natuurlijk :]
 
Het is een redelijk schizofrene om zo tussen emotie en verstand te zitten. Je wilt rijden je wilt tonen dat je wijs en verantwoordelijk bent. Je wilt laten zien dat jij je gezin serieus neemt maar ook dat je serieus genomen wilt worden. Ik zou zeggen laat jezelf gelden maar stel je omgeving gerust. Je zult in mij opinie wat dieper kunnen/moeten gaan. Steun en het vertrouwen is denk ik voor jou belangrijk om mee op de motor zitten. Je bent een enorme pechvogel dat zoveel je overkomt. Wat kun je zelf doen om te duiden wat je anders kunt doen en wat kunnen anderen voor jou betekenen. Hier zul je iig respect vinden nou jijzelf nog.

Je bent geen zelfdoder mett een strippenkaart van magere hein als je op de motor stapt en gaat rijden. Dat schaap had daar niet mogen zijn. De wegen zijn ranzig en worden minder goed onderhouden dan dat vele werklozen nu zouden kunnen toevoegen.

Je kunt wellicht voorlopig vooruit met rijden je hebt al voor 12 jaar aan ongeval gehad.
 
Het is een redelijk schizofrene om zo tussen emotie en verstand te zitten. Je wilt rijden je wilt tonen dat je wijs en verantwoordelijk bent. Je wilt laten zien dat jij je gezin serieus neemt maar ook dat je serieus genomen wilt worden. Ik zou zeggen laat jezelf gelden maar stel je omgeving gerust. Je zult in mij opinie wat dieper kunnen/moeten gaan. Steun en het vertrouwen is denk ik voor jou belangrijk om mee op de motor zitten. Je bent een enorme pechvogel dat zoveel je overkomt. Wat kun je zelf doen om te duiden wat je anders kunt doen en wat kunnen anderen voor jou betekenen. Hier zul je iig respect vinden nou jijzelf nog.

Je bent geen zelfdoder mett een strippenkaart van magere hein als je op de motor stapt en gaat rijden. Dat schaap had daar niet mogen zijn. De wegen zijn ranzig en worden minder goed onderhouden dan dat vele werklozen nu zouden kunnen toevoegen.

Je kunt wellicht voorlopig vooruit met rijden je hebt al voor 12 jaar aan ongeval gehad.

En als die 12 jaar zijn verstreken, kun je altijd nog overwegen om te stoppen met motorrijden


:+
 
Om te beginnen heel veel sterkte en beterschap :)

Alles stap voor stap en niets overhaasten.

Sterkte iig.

Het leven kent ups en downs. Het is altijd de kunst om kalm te blijven en soms moet je even je schouders ophalen...c'est la vie.En je hebt niemand verantwoording af te leggen als je stopt.
:^


PS: statistisch gezien zou je nu niets meer kunnen gebeuren ;)
 
Nu weer de spirit mooi..en aan de slag.

Nu niet meer janken je hebt jezelf al te lang zielig gevonden. Hup je pakt straks gewoon die fiets weer, gewoon wat pech gehad. Als je ergens bang voor bent gebeurt het ook. Tegen de familie zeg je ja en amen.


Mijn recept voor jou is:
Je kijkt smorgens in de spiegel en ZEGT idd ZEGT hardhop ik ben voor succes geboren en mijn dochtertje heeft me nodig.

Go for it..
 
Wat een K*T dag!!!!! En niemand met wie ik hier redelijk over kan praten. In het ziekenhuis hoor ik alleen maar "stomme motoren" familie zegt hetzelfde enz. soms zuigt het leven.

Ik weet niet hoe belangrijk motorrijden voor je is. Ik heb drie jaar terug 2 ongelukken vlak na elkaar gehad. De motor was net gemaakt, ik had een fantastische vakantie in Denemarken achter de rug en twee weken na terugkomst weer plat, weer motor bij de dealer met schade. Diezelfde dag heb ik ook lopen mopperen tegen mezelf en een vriendin dat ik stopte met motorrijden.

Ik heb dat niet gedaan, en daar ben ik nog elke dag blij om. Van motor rijden word ik blij, zo blij dat ik vorig jaar zelfs mijn auto de deur uit heb gedaan en nu alleen nog een motor heb. En die blijdschap is ook wat waard, terugkijkend was ik van stoppen met motorrijden waarschijnlijk een sjagrijnige zeur geworden. (Dat zegt zelfs mijn moeder en die is er absoluut niet blij mee dat ik motor rij.)

Wat ik wel heb gedaan is kritisch naar mijn eigen rijden kijken. De ongevallen analyseren en kijken wat ik er aan kon doen. Verder veel lezen over veilig motorrijden en een RMT cursus gedaan (zie http://www.knmv.nl).

Wat ik daar vooral uit geleerd heb is dat je over het algemeen niet van pure pech kunt spreken. Een automobilist ziet jou niet zomaar over het hoofd, waarschijnlijk reed je ergens op de verkeerde plaats van de weg (te veel rechts bijvoorbeeld) of je had kunnen weten dat hij je niet zag (zon in de rug, een of ander obstakel dat het zicht van de automobilist beperkte).

Kortom, neem vandaag geen beslissing, neem morgen ook geen beslissing. Je gaat door een kutperiode, het zij zo, dat gaat wel weer over. En kijk volgende week eens of je die motor echt wilt missen. Kom je tot de conclusie dat je dat niet wilt, doe een RMT of soortgelijke training, lees eens een boek over defensief motorrijden (ik heb ooit eens iets als "the police riders manual" gekocht).

Mike
 
T enige wat ik kan bedenken is dat 2 van de 3 keer je niet gevallen bent door je eigen schuld. 1 keer vallen door eigen schuld lijkt me geen goede reden om te stoppen met rijden. Alhoewel t voor je omgeving er natuurlijk altijd anders uit ziet.

Ook die eigen schuld gevallen zijn dingen waar je van kunt leren. Had je kunnen voorzien dat een automobilist je over het hoofd zou zien? Is het een omgeving waar je schapen kunt verwachten? (Meestal rij je in zo'n situatie bijvoorbeeld over een veerooster.)

Als je daar op leert te anticiperen zit je een stuk relaxeder op de motor dan wanneer je het gevoel hebt dat er elk moment botte pech kan zijn.

Natuurlijk, dat kan nog steeds, maar je sluit het aantal kansen wel uit.

Mike
 
Heb precies hetzelfde gehad in 1998, drie keer. Een keer onderuit over w.s olie en twee maal ( ja u leest het goed ) achterop een auto geklapt, beide keren natuurlijk mijn schuld. De eerste keer op die auto heb ik zes weken zo'n beetje plat moeten liggen met een zware hersenschudding en de motor totaal los, de tweede keer ( ik ging op de nieuw aangeschafte motor nog even rijden voordat ik de volgende dag naar de bedrijfsarts zou gaan om me weer beter te laten melden....) reed ik dus weer achterop een auto ( blackout? ik weet het niet ) en brak ik m'n elleboog. Totaal 5,5 maand ziektewet. Ben zelfs in de ziektewet getrouwd! De eerste val gaf overigens alleen schade aan de motor.
Goed, allemaal lullig dus om 't maar zacht uit te drukken. Ik riep meteen dat ik nooit meer zou rijden, dat werd echter al snel dat ik tien jaar niet meer zou rijden. Mijn vrouw ( sinds kort dus ) wilde me liever ook niet meer op de motor, maar ja, het bloed kruipt zogezegd waar het niet gaan kan en na drie jaar weer een motor gehuurd en al snel weer wat ( lichters, 650cc, ik had 900cc ) gekocht.
Ook ik begreep er niks van en dacht dat het statistisch gezien onmogelijk was, ook ik zat er echt even helemaal doorheen en dat heeft me toch wel tot eind 1999 gekost. Ik weet wel dat ik bij het laatste ongeluk het gevoel had me niet zo safe te voelen op de motor en pas toen ik me weer helemaal zeker voelde op de motor ( eerst weer gehuurd ) heb ik er weer een gekocht. Nu, jaren later voel ik me weer helemaal safe en heb ik het waarschijnlijk verdrongen. Lang verhaal, maar ik wil maar zeggen dat het dus meer mensen gebeurd en dat ik zeker begrijp hoe je je voelt (zeer k*t stel ik me voor ). Veel sterkte toegewenst.
 
Wat ik daar vooral uit geleerd heb is dat je over het algemeen niet van pure pech kunt spreken. Een automobilist ziet jou niet zomaar over het hoofd, waarschijnlijk reed je ergens op de verkeerde plaats van de weg (te veel rechts bijvoorbeeld) of je had kunnen weten dat hij je niet zag (zon in de rug, een of ander obstakel dat het zicht van de automobilist beperkte).

Vergeet daarbij vooral het grootste permanente obstakel niet: de a-stijl (tenminste, zo heten die dingen toch?). Vooral bij auto's voor wie je van links komt (vb. als je zelf op een rotonde zit en de auto van rechts komt) neemt zo'n ding een onevenredig groot deel van het blikveld van de blikker (*hehe*) weg. Een beetje motorfiets kan er vaak al achter verdwijnen.


En aan de TS: sterkte en neem geen overhaaste beslissingen. Je kunt beter een tijdje je zekerheid terug krijgen door op rustige tijdstippen wat rond te gaan rijden dan dat je nu besluit te stoppen en daar nog jaren lang spijt van hebt.
 
En echt, ik zag het net zo zwart als jij nu doet, dacht precies zo, maar ben nu dolblij dat ik ben blijven rijden. Het bloed kruipt echt waar het niet gaan kan. En ik denk echt dat het niet raar is om er net zo als ik jaren over na te denken voor je er weer voor gaat. Hou je taai jongen!
 
Wat een pech, daar wordt je stil van...

Ik zou zeggen, niks overhaasten. Eerst 'even' door je dip heen en daarna voorzichtig om je heen kijken. Een maatje van me had binnen twee dagen een motor én een auto total-loss gereden. Het vervelende was wel dat de motor van een vriend was en de auto van zijn ouders... |( Over pech gesproken.

Van die twee ongelukken schrok ik zelf ook wel, maar het was beide te wijten aan onervarenheid. Toch zelf een paar maandjes later een motor gekocht. Het is wel een beetje wennen met rijden (af en toe) maar ik ben van plan om met de moto naar Engeland te gaan van de zomer.

Na die ongelukken zag ik er ook tegenop om het verkeer in te gaan, zelfs met de auto. Het raakt je dus wel, ondanks dat ik er niets mee te maken had.

Veel sterkte en neem de tijd
 
Na die ongelukken zag ik er ook tegenop om het verkeer in te gaan, zelfs met de auto. Het raakt je dus wel, ondanks dat ik er niets mee te maken had.

Maar mogelijk geeft het jou de stimulans alerter en meer anticiperend aan het verkeer deel te nemen.

Er gebeurt zat rottigheid om je heen en in je eigen leven. 't Enige wat je kunt doen is er lering uit trekken. En meeleven.
 
Probeer d'r overtehalen door te zeggen dat je een VRO wilt gaan doen, misschien helpt het. Iig voor je zelfvertrouwen wel.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Hier even de vriendin van Rookie (hij weet niet dat ik post onder zijn naam verrassing)

Ik heb al jullie reactie gelezen en lees het met gemengde gevoelens.
ZO zijn er motorrijders die vinden dat wat niet-motorrijders zeggen hij niet veel van moet aan trekken.
Wij weten niet wat het is om op de motor te zitten.
Ik ben een niet motorijder en ik zie in hem wat voor en plezier hij heeft in het rijden.
Na het eerste ongeluk hebben we het er over gehad stoppen of niet.
Ik heb toen gezegd als je met vertrouwen op je motor stapt moet je doorrijden anders niet.
Die schaap in schotland tja vette pech niks aan te doen.
Ook vandaag weer vette pech....
Hij heeft VRO gedaan, weet heel goed wat hij doet op de motor.
Ik heb 100% vertrouwen in hem als hij op de motor stapt.
Nogmaals ik zie in zijn ogen de plezier van het rijden.
Maar toch ik heb angst iedere keer als hij weggaat, en tuurlijk is dat logisch komt in alle gezinnen voor.
Maar waar het mij om gaat, hoe vaak moet je vette pech hebben?
Als een vrachtwagen hem geen voorrang geeft en hem van zijn motor afrijdt, is het dan ook vette pech dat ik alleen verder moet leven met onze dochter.
ik haar moet vertellen wat een geweldige man hij was en dat het niet zijn sculd was maar gewoon vette poech?
Ik snap ook wel dat we nu even zwart kijken....
De motor gaat naar de dealer en wordt gemaakt. dus even geen motor rijden.
Kunnen we alles op een rijtje zetten en misschien krijgen we allebei wel weer het vertrouwen dat je moet hebben op de motor.
Het is schrikke en bij een beslissing als het gaat over stoppen met rijden of niet stoppen moet je vooral als rijder naar jezelf luisteren maar ook naar de mensen om je heen.
Want hoe prettig zit je op je motor als je weet dat je vriendin thuis zit te duimen draaien dat je goed thuis komt?

Een heel verhaal maar ik wilde het toch even kwijt
Groetjes C.
 
Terug
Bovenaan Onderaan