Il tema Ducati 848 / 1098 / 1198 Superbike parte V

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het begin blijven ze klein en hebben weinig ruimte nodig, maar later.... :)
Nog plannen voor RA in 2011?

Ja het voorlopige idee is om aankomend jaar weer naar Ales te gaan. Echter ik wil ook een aantal keer in het buitenland gaan rijden (VdV, MagnyCours en een keertje spanje) dus weet nog niet of het budgettechnisch allemaal haalbaar is.

Ben nu bezig met een aantal bedrijven die wellicht mijn raceproject deels willen gaan sponsoren, dus dat zal veel uit gaan wijzen...

Hoe zien jouw plannen eruit?
 
Laatst bewerkt:
Ja het voorlopige idee is om aankomend jaar weer naar Ales te gaan. Echter ik wil ook een aantal keer in het buitenland gaan rijden (VdV, MagnyCours en een keertje spanje) dus weet nog niet of het budgettechnisch allemaal haalbaar is.

Ben nu bezig met een aantal bedrijven die wellicht mijn raceproject deels willen gaan sponsoren, dus dat zal veel uit gaan wijzen...

Hoe zien jouw plannen eruit?

Geen competitie zoals jij/Zoep.
6-9 januari naar Cartagena
12-15 mei ART en Clubrace Assen
Juli wrs RA.
ook weer Mettet in 2011, leuke baan en lekker dichtbij.
9 September CRT-tje met collega's.
 
Je moet er van houden, wel een unieke 1098...... ;)
Zal vragen of ik de Duc ff mag lenen, zet ik hem naast de mijne in de showroom van Motoport Assen, ben ik de mijne snel kwijt :Y
_O- _O- dat zal zeker in je voordeel werken :+
Al wat reacties gehad met de verkoop van je motor?
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- dat zal zeker in je voordeel werken :+
Al wat reacties gehad met de verkoop van je motor?

Jep, maar niet de reacties waar ik op hoopte. Veel willen extra's los kopen.
Heb 1 reeel bod gehad op de Duc zoals hij nu is van 14.500€, vind dat te weinig.
Bij Motoport Assen is Bert de Vries nog steeds met telraam bezig en omdat dit al 2 weken duurt ben ik bang dat hij niet met een werelddeal gaat komen, maar wie weet.
 
Dit...is...serieus...geen...porem... :X


:^

daar heb ik nog wel iets voor...

full


vraagprijs 450 euro! *O* :9
 
Laatst bewerkt:
Geen competitie zoals jij/Zoep.
6-9 januari naar Cartagena
12-15 mei ART en Clubrace Assen
Juli wrs RA.
ook weer Mettet in 2011, leuke baan en lekker dichtbij.
9 September CRT-tje met collega's.

Lekker hoor, begin januari alweer stukje sturen dus! Zou wel gezellig zijn om in juli elkaar weeer eens te zien in Ales!

Ach, we zullen zien hoe het allemaal verloopt aankomend jaar. Hopelijk in ieder geval veel mooi weer, mooie rondetijden, keertje top 3 rijden tijdens de C competitie en vaak op de Duc rijden... Dan ben ik al dik tevreden ;)
 
Ik ben aan het twijfelen tussen een 848 evo en een 1198 2011 model

Het voordeel aan de 1198 is dat deze standaard tc en quickshifter heeft wat op de 848 niet leverbaar is....
voordeel aan de 848 evo i nhet wit is dat hij standaard een rood frame heeft en rode velgen...

de dealer zei dat het rijden met een 1198 minder prettig is dan een 848 in nederland omdat de 1198 continue omhoog wil.....

wat zouden jullie aanraden?
 
Ik ben aan het twijfelen tussen een 848 evo en een 1198 2011 model

Het voordeel aan de 1198 is dat deze standaard tc en quickshifter heeft wat op de 848 niet leverbaar is....
voordeel aan de 848 evo i nhet wit is dat hij standaard een rood frame heeft en rode velgen...

de dealer zei dat het rijden met een 1198 minder prettig is dan een 848 in nederland omdat de 1198 continue omhoog wil.....

wat zouden jullie aanraden?


voor het comfort hoef je beide niet te kopen, als je nu een 1000 rijdt is de stap naar een 1198 logischer...
 
De overstap wil ik maken omdat ik nu een naked rijdt maar veel rugklachten ervan krijg..... hoor van verschillende mensen dat je bij een ss minder druk hebt op je onderrug, wel meer polsen...



en een nadeel aan de 1198 nu is dat di ealleen in rood leverbaar is voor het 2011 model...

de 848 evo heeft voor 2011 140 pk, meer dan ik nu op me 1000 heb.... die heeft er 125 ofzo
 
Laatst bewerkt:
De overstap wil ik maken omdat ik nu een naked rijdt maar veel rugklachten ervan krijg..... hoor van verschillende mensen dat je bij een ss minder druk hebt op je onderrug, wel meer polsen...



en een nadeel aan de 1198 nu is dat di ealleen in rood leverbaar is voor het 2011 model...

de 848 evo heeft voor 2011 140 pk, meer dan ik nu op me 1000 heb.... die heeft er 125 ofzo

De zithouding van de 848/1098/1198 model is wel extremer dan bij spleetoog motoren :Y
Je zit bij deze modelen veel meer op je polsen en door de hogere zit komt toch ook je rug best onder druk :P

~[edit]
Zoep was al voor :/
 
Laatst bewerkt:
Nergens last van:)

Heb zelf een 1098 maar heb ook eens 2 dagen 500 km met een 848 gemaakt.
848 is een heerlijke fiets voor op straat; waar de 1098/1198 weer net te veel van t goeie is.
848 is minder bokken; beter doseren; maar natuurlijk zit er verschil in koppel/vermogen.

Daar je van een 4 in lijn komt; en dus gewend bent wat hogere toeren te rijden,
is een 848 waarschijnlijk al een openbaring;)

Op het circuit kun je met een 1098 goed uit te voeten; Heerlijke fiets; zeker op een baan als Assen
komt ie fantastisch tot zijn recht. Op de wat kortere baantjes; heb ik mezelf best wel eens afgevraagd
of ik met een 848 niet sneller was geweest; omdat ik het vermogen van de 1098 gewoon niet kwijt kan.

Het belangrijkste natuurlijk; ga met beide eens rijden voordat je je keuze maakt!

Gr,
 
dus jullie hebben ook wel lage rugklachten op de duc?

Je zit op een SS niet onderuit gezakt. Dat is op een naked wel vaak het geval, als je rugklachten hier vandaan komen kan een SS dus een goede oplossing zijn.

Voor het verschil 848 / 1198, tsjah ik had het veel eerder moeten doen. Maar ik heb mijn rijbewijs dan ook nergens voor nodig :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan