Il tema Ducati 848 / 1098 / 1198 Superbike parte V

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus jullie hebben ook wel lage rugklachten op de duc?


Stadverkeer en filerijden is een drama, je zit veel te ver voorover en alleen hij begint te bokken en de koppeling is loodzwaar. Je moet echt doorrijdden met de duc, het is een volbloed racer, als tourmachine is de 1198 iig ongeschikt, maar als je hem de sporen geeft Yiiiiihaaaaaaaa.... volgas wegrijden is kansloos idd dan ga je achterover :P

[me="Zoeperman"]houdt wel van een beetje wheely actie[/me]
 
De zithouding van de 848/1098/1198 model is wel extremer dan bij spleetoog motoren :Y
Je zit bij deze modelen veel meer op je polsen en door de hogere zit komt toch ook je rug best onder druk :P

\[edit]
Zoep was al voor :/

volgens de fysio is het beter voor je rug om een sportievere motor te rijden. De voorover gebogen zit is minder belastend voor je rug als je schokken moet opvangen. Hoe rechter je zit , hoe meer belasting tijdens het rijden.
 
Stadverkeer en filerijden is een drama, je zit veel te ver voorover en alleen hij begint te bokken en de koppeling is loodzwaar. Je moet echt doorrijdden met de duc, het is een volbloed racer, als tourmachine is de 1198 iig ongeschikt, maar als je hem de sporen geeft Yiiiiihaaaaaaaa.... volgas wegrijden is kansloos idd dan ga je achterover :P

[me="Zoeperman"]houdt wel van een beetje wheely actie[/me]

:^

De koppeling zwaarte is wel aan te passen ,via Ebay bv een MPL slave clutch kopen ,zit rond de 150 euro,en die er dan opzetten
Dan is je koppeling wel meteen wat lichter :Y

volgens de fysio is het beter voor je rug om een sportievere motor te rijden. De voorover gebogen zit is minder belastend voor je rug als je schokken moet opvangen. Hoe rechter je zit , hoe meer belasting tijdens het rijden.

Okay ,dat wist ik niet :N

Apart dat ze dan juist een naked of een toer aanbevelen bij mensen die rugklachten hebben :?
 
Laatst bewerkt:
Je zit op een SS niet onderuit gezakt. Dat is op een naked wel vaak het geval, als je rugklachten hier vandaan komen kan een SS dus een goede oplossing zijn.

Voor het verschil 848 / 1198, tsjah ik had het veel eerder moeten doen. Maar ik heb mijn rijbewijs dan ook nergens voor nodig :X

Da's wat anders :+
 
volgens de fysio is het beter voor je rug om een sportievere motor te rijden. De voorover gebogen zit is minder belastend voor je rug als je schokken moet opvangen. Hoe rechter je zit , hoe meer belasting tijdens het rijden.

Is niet mijn ervaring, tijd lang veel last gehad van mn onderrug. Reed toen eerste serie Speed Triple, met tamelijk sportieve zithouding.
Daarom daarna nieuwe Speed Triple gekocht met zithouding veel meer recht op. Veel minder rugklachten.

Inmiddels doe ik zeer regelmatig buikspieroefeningen, waardoor ik eigenlijk geen rugklachten meer heb en zonder problemen op de Duc kan rijden (is trouwens ook max 25 minuten per keer)
 
rechtop zitten is niet het probleem, maar rechtop met een kromme rug is een probleem, dan ontstaat er onevenredig veel druk op bepaalde wervels... voor mij begint het bij een goede ademhalingstechniek, vanuit je buik

[me="Zoeperman"]heeft ook rugklachten[/me]
 
Laatst bewerkt:
Jaap, kan het zijn dat jij net langs kwam op RTL 7?
Was een programma over bio gas, Hij heette ook jaap en had zo je broer kunnen zijn anders :+
 
Laatst bewerkt:
Jaap, kan het zijn dat jij net langs kwam op RTL 7?
Was een programma over bio gas, Hij heette ook jaap en had zo je broer kunnen zijn anders :+


da's mijn alter ego, de betere helft van de familie :+ verwar de namen niet aub hier want dan indexeert google dat weer bij elkaar ;)
 
Laatst bewerkt:
:^

De koppeling zwaarte is wel aan te passen ,via Ebay bv een MPL slave clutch kopen ,zit rond de 150 euro,en die er dan opzetten
Dan is je koppeling wel meteen wat lichter :YOkay ,dat wist ik niet :N

Apart dat ze dan juist een naked of een toer aanbevelen bij mensen die rugklachten hebben :?

naked of tour eerder bij nekklachten ( das de ervaring uit mijn omgeving)
 
Zit het al maanden te proberen om de Duc binnen te krijgen voor de verwarming maar nog steeds geen succes B|
 
Als ik dat hier probeer kan ik ook direct op zoek naar een nieuwe vriendin... :X :+
Heb er wel 1 in de woonkamer staan, gelukkig stond die er al voordat zij bij me kwam wonen en dus gelijk gezegd dat zij er eerder zal uitgaan dan die motor zolang ik geen goeie garage heb :P
 
Stadverkeer en filerijden is een drama, je zit veel te ver voorover en alleen hij begint te bokken en de koppeling is loodzwaar. Je moet echt doorrijdden met de duc, het is een volbloed racer, als tourmachine is de 1198 iig ongeschikt, maar als je hem de sporen geeft Yiiiiihaaaaaaaa.... volgas wegrijden is kansloos idd dan ga je achterover :P

[me="Zoeperman"]houdt wel van een beetje wheely actie[/me]

Hoe erg is het wheelien?
Ben nog steeds met 1198SP bezig en als ik de testen van de 1198(SP) lees ga je op het circuit al wheelieend van de ene naar de andere bocht, meeste testers geven dan ook aan een 848 de voorkeur. Met TC in bepaalde stand in het voorwiel wel beter aan de grond te houden, wat weer beter is voor de rondetijd.
 
Hoe erg is het wheelien?
Ben nog steeds met 1198SP bezig en als ik de testen van de 1198(SP) lees ga je op het circuit al wheelieend van de ene naar de andere bocht, meeste testers geven dan ook aan een 848 de voorkeur. Met TC in bepaalde stand in het voorwiel wel beter aan de grond te houden, wat weer beter is voor de rondetijd.


tja wat is erg, je moet stevig aan je setup werken om het te voorkomen.. ik heb daar een jaartje over gedaan :P
 
Pssst .... 2012 Ducati sport geruchten

ducati-frameless-patent-635x4081290636593_thumb_medium620_0.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan