Illegale demper

Wat vind jij de gaafste uitlaatpijp?

  • Bos

    Stemmen: 18 15,1%
  • Akrapovic

    Stemmen: 29 24,4%
  • BSM

    Stemmen: 3 2,5%
  • Laser

    Stemmen: 20 16,8%
  • LeoVince

    Stemmen: 7 5,9%
  • Sebring

    Stemmen: 3 2,5%
  • Yoshimura

    Stemmen: 30 25,2%
  • Hindle

    Stemmen: 2 1,7%
  • Superpole

    Stemmen: 7 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    119

Harakiri

Die hard MF'er
16 sep 2005
452
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Beste mensen,

Binnenkort hoop ik mijn tweede motor aan te schaffen (zx6r '98-'99/gsxr600 '98-'99) en voor een mooi geluid ben ik op zoek naar een pijp met een flinke roffel. Het gaat dus om een slip-on/bolt-on en niet om een compleet uitlaatsysteem. Nou vraag ik me af of een legale pijp (met E-keurmerk) deze behoefte genoeg bevredigd, of dat een illegale pijp (zonder E-keurmerk) dit toch stukken beter doet. Bovendien ben ik ook benieuwd naar de controles die hierop plaatsvinden. Anders gezegd, hoe groot is de kans dat je met een illegale pijp gepakt wordt en wat zijn de consequenties (hoogte bekeuring en dergelijke) hiervan?

Ik heb even een poll gemaakt om enig inzicht te krijgen in de gaafheid van opgesomde dempers. Als er een merk ontbreekt, die ik vergeten ben en die er zeker tussen hoort volgens jou, zal ik die erbij plaatsen. Ik ben op zoek naar een dergelijk design/vormgeving demper als onderstaand

full


Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ik heb een demper zonder e-keur (super geluid) nooit gezeik mee gehad, al vaker naast politie gestaan ook op de motor nooit commentaar gehad.
Weet alleen dat je in Duitsland beter een db-killer of orgineel kunt hebben.
 
Probeer es een two brothers! :Y
heb ik onderm'n gsx-r600 K4 (zie mijn eigen topic)
Is een zonder e keur en er zit dus ook geen db killer in! 8-)
Super sound!
geen gejank maar mooi donker geluid!
Mijn vriendin hoort mij van heeeeel ver aan komen!
:]
 
Ook niet heel onbelangrijk, wat is je budget?

Akrapovic is heel mooi afgewerkt een geeft een zwaar geluid. Helaas hangt daar dan ook weer een hoger prijskaartje aan.
 
Laatst bewerkt:
Scorpion heeft ook best een lekker geluid. Ik zou wel ene met e-keur nemen, zonder db-killer is het geluid ook hard!
 
Ligt er een beetje aan waar je naartoe rijdt. Als je naar Assen gaat, wordt erop gecontroleerd, en als je ooit in Duitsland (vooral plekken zoals de Eiffel) aan de kant wordt gezet dan schroeven ze hem er meteen af.

Dus een E-keurmerk is wel handig, anders beperk je jezelf nogal. Nog makkelijker als je E-km hebt en dan een Db-killer eruit kan halen. ;)
 
Laatst bewerkt:

O mijn god. Wat een geil ding! :9~ Zo een geluid wil ik ook... :P Lekker blehhr pijpie zeg.

Hoeveel dB maakt dat ding nou? En heeft je buurman woonwijk nou geen last als jij 's avonds/'s nachts thuis komt...? :X (ben ik echt serieus benieuwd naar haha)

[edit]

Ontopic: Heb zelf een Micron demper. Mooi vol en hard geluid. Niet extreem hard, maar zeker niet zacht. Onderin een lekkere roffel, bovenin een echte zager. Maar ik ben nog steeds op zoek naar iets extremers. Bigger, better deal zullen we maar zeggen. Alhoewel "bigger" niet altijd opgaat. Want die hoe kleiner hoe meer geluid... Die bos GP demper is trouwens ook een mooie hoor TS. 125 dB zonder killer erin... :j :X :9~ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Waarom staat Termignoni niet in die Poll ? Met kop en schouders de gaafste uitlaatpijp :P

De rest moet zich meten met Hén !

Heb zelf een BSM future demper E-keur, maar zonder DB killer, lekkere roffel, vooral bij uit accelereren. Klinkt wel veel vetter als er iemand op mijn motor voorbij rijdt, dan dat ik er zelf op zit, maar ja daar zullen er wel meer last van hebben :+
 
Laatst bewerkt:
O mijn god. Wat een geil ding! :9~ Zo een geluid wil ik ook... :P Lekker blehhr pijpie zeg.

Hoeveel dB maakt dat ding nou? En heeft je buurman woonwijk nou geen last als jij 's avonds/'s nachts thuis komt...? :X (ben ik echt serieus benieuwd naar haha)

Stationair valt het nog wel mee ;) De buren hebben er iig nog nooit over geklaagd. En in de gehele woonwijk ook nog niemand. Maar ik rijd dan ook altijd rustig weg hier in de buurt. Desalniettemin kan men me al 2 minuten van tevoren aan horen komen. })
 
kan echt geen geluid genoeg maken!!!! Heb nu een R1 met een Bos systeem er onder zonder db killer maar maakt mij eigenlijk nog te weinig geluid. Vorige motor was een FZR met een joshimura open systeem er onder en dat blerde echt als een gestoorde 110 db bij 5000 toeren. (gemeten op zandvoort, Mocht dus niet de baan op!) Maar heb er jaren mee gereden en ook naast de wouten maar er noch nooit gezeik mee gehad. Trouwens ook altijd er 3x per jaar mee naar assen gereden en er nog nooit las van gehad. Ook nooit geen controlle gezien van of naar de tt. Valt echt allemaal Reuze mee. Alleen als je naar onze oosterburen gaat schijnt het af te raden te zijn. Heb ik nog geen ervaring mee.
 
Stationair valt het nog wel mee ;) De buren hebben er iig nog nooit over geklaagd. En in de gehele woonwijk ook nog niemand. Maar ik rijd dan ook altijd rustig weg hier in de buurt. Desalniettemin kan men me al 2 minuten van tevoren aan horen komen. })

Maar volgens mij moet jij ook echt niet veel boven je stationair komen dan he! Of het is feest... hehe ;)

Mooie demper hoor, eerlijk waar.

[edit]Ik neem aan dat als jij naar Duitsland gaat de boel wel even verwissel? :+ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Er is een tijdje gelden een grote test geweest van vervangingsdempers in Motor73.
Er werden er heel wat getest. Kwam er op neer, dat ze nagenoeg allemaal meer herrie en MINDER pk's genereerden. Tja....

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan