in één ruk naar de Alpen?

Als je er geen ervaring mee hebt NIET DOEN !!! Okay eens moet de eerste keer zijn maar begin eerst met stukken van zo'n 400 à 500 per dag en voer dat op. 1000 km vind ik nu onderhand wel te doen maar het is echt iets dat je jezelf aan moet leren.
 
ik heb al eens na het behalen van mijn rijbewwijs een dagje een Duc Monster 800 gehuurd en dar 650 km op 1 dag mee gereden, toen was ik wel halfdood ja.

Maar dat was een naked, deze heeft kuipen en ik heb een hoop meer ervaring nu.

Maar ik twijfel nog.
 
Hawk GT heeft dit soort afstanden in 1 dag gereden.
(Ik weet wel dat hij daarvoor eerst een paar keer lange afstanden ging rijden om te wennen.)
Hij heeft het zelf met zijn vrouwtje achterop gedaan naar Zuid-Frankrijk :)

Handige link:
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/lange-afstandrijden/
en nog op een naked ook :]

ik stop alleen als ik moet tanken,om de 230km.
maar ik rij eerst ff wat lange stukken om me kont telaten wennen.
verder mp3 speler aan en lekker rijden.
ik heb zo,n rare cruise contol erop als ik veel snelweg rij,dan kan je ook je rechterarm wat laten rusten
 
Zal niet lukken in 1 ruk.... je zal zeker een paar keer moeten stoppen om te tanken 8-)
Maar qua afstand moet het te doen zijn, ik heb een paar jaar geleden 800 km in 8 uurtjes gedaan (incl. 5 keer tanken en een peuk EN een hapje eten) en was nog fit genoeg om meteen aan de whiskey te gaan tot diep in de nacht *D
Dus voor 1100 km moet je zo'n 13 uur uittrekken denk ik en stevig doorrijden.
Textiel vanwege het gemak en voor pech moet je je niet zo druk maken, 1500 op de teller moet wel een maandagmorgenmonster zijn als het mis zou gaan en jij moet wel heel veel pech hebben als je weer een blok in de soep draait (of je kan niet rijden O-) )
gewoon even rustig warmrijden en dan het gas erop (anders wordt het wel 2 dagen)
Band lekrijden kan altijd maar die is dan snel genoeg gewisseld, je kan een noodreparatiesetje meenemen om in geval van domme pech iig naar een dealer te komen (maar dat kan je om de hoek thuis op een zondag ook gebeuren en dan moet er ook een nieuwe op) voorkomen is een kwestie van niet op de vluchtstrook gaan rijden want daar ligt de meeste troep.
tanken ligt rond de 60 km uit elkaar langs de snelweg en anders zijn de kleine plaatsen genoeg net van de snelweg af als je je verrekend hebt, anders een 1'5 liter cola (oid) fles vol benzine meenemen (is in geval van nood toch gauw een kilometer of 20).
Als je je na deze text nog onzeker voelt moet je lekker rondjes om de kerk blijven rijden of de TGV nemen voor zover die gaat.... goei reis :W
 
Bij dat soort afstanden kies ik er altijd voor om de heenweg in 2 dagen te doen, en na een aantal dagen motorrijden gaat in 1 dag terug altijd wel.

Heen ga ik dan het eerste deel over de snelweg (zo'n 5/600 km) en pak voor het 2e stuk de grote binnendoorwegen (de resterende 4-600 km).
Het verst wat ik in één ruk terug heb gereden was 1200 km (Kirchberg/Tirol-Apeldoorn).
Mijn ervaring is dat je zonder veel zitvlees en motorkm's echt wat rijconditie op moet bouwen. Zo'n eerste dag meteen 1200 km is dan behoorlijk ambitieus (nmbm).

Het advies om tijdig pauzes te nemen onderschrijf ik. Gewoon na elk 1-1,5 uur tanken, wat eten en drinken (!!), plaspauze, ketting invetten/spannen, etc.
En vergeet je oordopjes niet ...

Goeie reis!
 
.. naar Frankrijk rijden gaat het hier toch over ?

opstappen gas open en PLEZIER, makkie in een dag !

echt die reacties hier verbazen me .. iedereen is overal bang voor :X

dit is het ergste wat je kan overkomen :9

159577071_3785b0652b.jpg


geen verlichting op de tolwegen })

veel plezier ! :]
 
Onlangs een aantal flinke ritten gemaakt oa ook door Frankrijk. Ik vindt 500 a 600km per dag leuk. Zeker als het weer een beetje tegen zit.
 
1000 km is opzich met de ervaring goed te doen... maar wat noem je rijervaring? minder dan 20.000 gereden noem ik niet echt ervaring maar meer beginneling. Als het weer meezit dan kan alles meezitten maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Hou altijd de optie open dat je ergens moet overnachten onderweg omdat het weer erg tegen kan zitten en je absoullt geen zin hebt om een tentje op te moeten zetten in de stromende regen. Zo moest ik zlef vorig jaar na een tochtje van een dikke 600 km (binnendoor) net 60 km voor het eind afhaken omdat ik echt TÉ doorweekt was van het noodweer. (meer hierover op: Mijn reisverslag)
 
Kan prima in 1 dag.

Kans bestaat wel dat op dag 2 dan weinig gereden gaat worden, dus of het rendeert?...

Vakantie begint bij vertrek, dus lekker relaxen.
 
heb ik aan gedacht, ik heb ze op ebay wel eens zien saan. Die dingen zijn niet zo duur, of wel? Gewoon overal te betsellen?

Er is een goedkope variant van het Nederlandse merk "Booster" voor iets van 7 euries, bij de meeste motordealers verkrijgbaar.
 
1000 km autosnelweg met een nog niet deftig ingereden blok lijkt mij een slecht idee .
Beter eerst de motor goed inrijden . Knal daar ff 1500 km bij voor je dat ding
op de autosnelweg zet .
 
hij zit al op 1800 inmiddels }) :]


dit weekend komt er sowieos weer 250 km bij.
 
Pas de probleme

Tou jours, mon amoure!

})

Vergeet niet te sans plomben, en als jij niet gaat, dan geef ik me graag op als vrijwilliger!

:9~
 
www.mappy.be

daar geef je bij criteria 'motorfiets' aan, en hij zegt je tot op de eurocent hoeveel péage je moet betalen :)


Heb zelf al meermaals 1000-1300km op 1 dag gereden (kan steeds in huisje bij vrienden terecht, en en dan wil je daar zo snel mogelijk zijn).

- beetje motorolie
- kettingvet en doek
- bandenreparatiesetje
- boterhammetjes om bij de eerste stop nog te eten

Ik vond de lange ritten goed te doen, maar ik rijd dagelijks 80-90km met de motorfiets. Zorg wel voor een MP3-speler, want de lange autosnelwegritten zijn saai...

Péage betaal je uiteraard met kredietkaart => superhandig ivm handschoenen enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan