In de winter kopen of niet?

Als je een mooie brommer tegen komt maakt het toch niet uit wanneer je hem koopt, ik heb de mijne net voor de winter gekocht toch niks mis mee
 
Mijne ook net voor de winter gekocht, Ik kon echt niet wachten en er zijn al genoeg mooie dagen geweest om te rijden dus het was wat dat betreft de juiste keus :)

Greetz Frits :]
 
over het algemeen een 'traag' seizoen, de meeste krijgen de kriebels in de lente, als het weer beter wordt en dan krijg je het vraag/aanbod verhaal. dealers zitten met veel motoren nog, sommige lopen tegen hun 'bouwjaar' aan, nieuwe modellen komen van deze voorraad uit, dus moeten sommige wat sneller weg, immers, bijna niemand wil het 'oude' model hebben, mag misschien wel goedkoper zijn maar de mensen die NIEUW kopen, betalen ook die paar euro wel meer voor het laatste model. de schoorsteen bij de dealers moet ook roken en dan nemen ze liever een kleinere marge op een fiets dan dat die fiets in de showroom meer geld gaat kosten dan ie oplevert.

de particulieren hebben vaak een jaar of een aantal 'seizoenen' erop zitten en willen graag een andere fiets, of zelfs een andere soort fiets. deze mensen vinden vaak net die ene fiets die ze zoeken en 'moeten' hun oude fiets dan net zo snel kwijt als ze de (voor hen) nieuwe fiets kunnen kopen. dat levert ook wat verwatering van de marges op.

dat zijn de wat postievere dingen...
aan de andere kant, de motoren die de particulieren weg doen, hebben dus een 'seizoen' hard werken achter de rug, en der zit dan vaak behoorlijk onderhoud op je te wachten, je gaat immers niet je hele fiets 100% in orde maken om hem daarna direct te verkopen. tenminste, niet iedereen zal dat doen.

dito bij de dealers... die verkopen jou de fiets 'as is' zoals ze dat noemen.. en alles waar jij niet over klaagt, is voor heb meegenomen. verbaas je dus niet als je bij de dealer weg rijdt voor een proefrit op een levensgevaarlijke motor waar van alles mis aan kan zijn, van banden tot remmen als het ware...
bij nieuwe motoren heb je daar natuurlijk (minder)geen last van.
 
Als je een mooie brommer tegen komt maakt het toch niet uit wanneer je hem koopt, ik heb de mijne net voor de winter gekocht toch niks mis mee

CHECK!!! Je kan hem maar alvast ready to go hebben staan voor als het voor jou mooi weer is.

Ik ben een doorrijder en kan je zeggen dat met de tot nog toe zacht winter ik niks te klagen heb :]

Ik heb mijn 1e motor ook in de winter (februari) gekocht.
Als je je droom hebt gevonden en de centen liggen klaar om uitgegeven te worden.

Waarom dan nog wachten? hebben is hebben :P
 
mijn ervaring (wat betreft kopen aan particulieren): dat het idd niet zo veel uitmaakt. 2 moto's waar ik interesse in had en die in de herfst/winter te koop stonden waren op enkele dagen tijd voor mijn neus verkocht (ik die dacht dat er niet veel zo gek waren juist voor de winter een motor te kopen). En vorig weekend heb ik er dan toch eentje gevonden en met het smoesje dat ie vast nie zo gauw verkocht ging raken zo vlak voor de winter toch nog een beetje proberen af te bieden... maar daar wou de verkoper niet veel van weten B| Die was er vrij gerust in dat ie hem vroeg of laat dan toch wel voor de gevraagde prijs kwijt zou raken (wat ook zo is maar een mens kan maar proberen hé).

Overigens, wat sictc zegt klopt ook. Veel van de motoren die tegen de winter te koop staan zijn niet 100% rijklaar. Dan mag ik blij zijn. De mijne heeft net verse bandjes, ketting en tandwielen gehad, volle tank en heeft tot de dag van verkoop aan de druppellader gehangen. Zeer nette verkoper :}
 
Mocht je in de winter een motor kopen let dan wel even op je garantie termijn.
Stel dat deze drie maand is en je rijdt de eerste twee maanden niet, dan blijft er nog maar een maand over om eventuele problemen te constateren en te claimen.
 
Mocht je in de winter een motor kopen let dan wel even op je garantie termijn.
Stel dat deze drie maand is en je rijdt de eerste twee maanden niet, dan blijft er nog maar een maand over om eventuele problemen te constateren en te claimen.

:^
 
dito bij de dealers... die verkopen jou de fiets 'as is' zoals ze dat noemen.. en alles waar jij niet over klaagt, is voor heb meegenomen. verbaas je dus niet als je bij de dealer weg rijdt voor een proefrit op een levensgevaarlijke motor waar van alles mis aan kan zijn, van banden tot remmen als het ware...
bij nieuwe motoren heb je daar natuurlijk (minder)geen last van.
Is dat echt zo? Ben jij zo negatief of ik zo naïef? Ik zal niet zeggen dat alle dealers even zorgvuldig en eerlijk zijn, maar ik denk toch ook dat de meesten je niet zomaar met een schroothoop op pad zullen sturen. Zou immers slecht zijn voor hun reputatie (en dus inkomsten).

Uiteraard moet je zelf de motor goed nakijken voor je hem koopt en eventuele gebreken melden voor je ergens een krabbel onder zet.
 
Nou dealers laten je voor 75% toch echt niet op een gevaarlijke schroothoop weg rijden hoor, uitzonderingen daar gelaten.


In de winter kopen is meestal toch wel voordeliger, men adverteert al langer en men wil hem dan toch wel eens kwijt. Op veel fietsen lul je er zo 1000 euro af (ik wel tenminste), en als diegene dat niet doet, nou perfekt, volgende fiets bekijken. Hun willen verkopen..
 
Wat wel het mooie is dat je alle tijd hebt. Je kan dus afdingen. Gaan ze niet mee, jammer dan. Op naar de volgende zaak. En mocht je je bedenken kun je altijd terug komen. Zo zie ik het dan.

Maar het moet een GSX-750 SRAD worden min 97.
 
Motorpool, zelfde als wat ik in gedachte had, als je nog een aantal interresante wilt weten dan laat even weten ,weet er 2 van 98 die wel interresant zijn. (ff mailen krijg je telefoon nummer van die 2 mensen, ik ken ze niet persoonlijk overigens)

98 is leuker ivm aanpassingen blok,frame,injectie, etc.
 
Die van mij heb ik ook gekocht dat het wat slechter weer werd. Sterker nog, ik heb bijna nooit gereden met droog wegdek.

Maar ALS het dan een droog wegdek is rij je gelijk een stuk fijner, meer hangen in de bochten, wat vlotter optrekken e.d.

Dus als je em in de winter (of vlak voor) koopt heb je in het voorjaar weer zoiets van JOEHOE KNALLEN!!!!!!
 
Misschien wel,

Maar dan alleen als het geen blauw-wit versies zijn. Zoek eeen zwart/gruis of zwart/rood.

Maar was je mail. En zou je misschien foto's en plaatsen kunnen vermelden.

De groeten.
 
Het is een VFR800FI geworden.


Dus dit topic is niet meer van toepassing.



Nu weer ff wachten tot dat het droog word.

Gegroet :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan