Vandaag m'n DR van z'n asma verlost. Ik heb de deksel met snorkel van de luchtfilter verwijderd, een grotere hoofspoeier (145 ipv 135), de naald 2 stukjes hoger gezet en de mengsel schroef een slag uitgedraaid.
Toen kwam de proefrit. Hij startte (zoals gewoonlijk) na 2 trappen. Na wat opwarmen maar eens de gashendel opengedraaid. Man wat een geluid, bijna asociaal. Al gauw ging het richting de 140 en dat was best hard op noppen en op dit kleine weggetje. Normal is de puf er bij 120 wel zo'n beetje uit en gaat dan nog maar langzaam verder.
Toen maar eens de bougie bekeken, bij volgas en halfgas zat er een mooie tin op de midden electrode, wel was de massa zwart.
Toen maar eens het zand in, ik ken hem gewoon niet meer terug. Hij spuit er van door alsof er KTM op de zijkant staat. Vond wel dat ie van lage toerentallen af niet helemaal lekker op pakte (misschien iets te rijk), maar later bleek dat ik was vergeten de bougiedop weer op de bougie te doen
. Gelukkig heeft ie er twee
.
Thuis nog eens naar de bougie gekeken na een tijdje stationair.
Zit wel een mooie tin op, misschien een klein beetje te rijk, maar weer zo'n zwarte massa
.
Al met al een geslaagde operatie die me wel €5 heeft gekost. Heb toch maar iets van schuimrubber geplaats rond de filter, hopelijk is het geluid iets minder maar het houd in ieder geval drap tegen die van het achterwiel af zou kunnen komen.
Nu nog op zoek naar een 14 of 15 tands voortandwiel, maar dat schijnt nogal moelijk te zijn voor, vanmiddag kreeg ik er een mee die niet paste
.
En misschien ooit nog eens een open uitlaat, ik hoef het in ieder geval niet voor het geluid te doen
en het moet niet al te luid worden.