Info Garmin nuvi 510 *O*

Heeft er iemand meer last van het volgende:

Soms als ik voor langere tijd op de snelweg rijdt, springt de Nuvi opeens op het scherm dat je normaal krijgt als je hem op de computer aansluit. Waarschijnlijk dat dit door de trillingen komt, verwacht ik. Ik heb zelfs al een poststiek om het systeem en de 12 v stekker zitten, om te voorkomen dat het contact slecht wordt, en dat je constant moet kiezen of je de garmin aan wil laten of uit wilt schakelen...

Gister heb ik er weer 3 keer last van gehad, wat erg vervelend is als je een route aan het rijden bent...
 
Heeft er iemand meer last van het volgende:

Soms als ik voor langere tijd op de snelweg rijdt, springt de Nuvi opeens op het scherm dat je normaal krijgt als je hem op de computer aansluit. Waarschijnlijk dat dit door de trillingen komt, verwacht ik. Ik heb zelfs al een poststiek om het systeem en de 12 v stekker zitten, om te voorkomen dat het contact slecht wordt, en dat je constant moet kiezen of je de garmin aan wil laten of uit wilt schakelen...

Gister heb ik er weer 3 keer last van gehad, wat erg vervelend is als je een route aan het rijden bent...
Klinkt gek, maar heb je de taal (spraak) al eens gewisseld? :)
 
Heeft er iemand meer last van het volgende:

Soms als ik voor langere tijd op de snelweg rijdt, springt de Nuvi opeens op het scherm dat je normaal krijgt als je hem op de computer aansluit. Waarschijnlijk dat dit door de trillingen komt, verwacht ik. Ik heb zelfs al een poststiek om het systeem en de 12 v stekker zitten, om te voorkomen dat het contact slecht wordt, en dat je constant moet kiezen of je de garmin aan wil laten of uit wilt schakelen...

Gister heb ik er weer 3 keer last van gehad, wat erg vervelend is als je een route aan het rijden bent...

dat heb ik inderdaad 2 ritten geleden gehad.. kreeg er pas last van aan het einde van de rit en toen moest ik 3x kiezen, aanlaten/uitschakelen.. en op dat moment heb ik de vaste voeding er uit gehaald en het laatste half uur op de accu gereden ;)
 
Heeft er iemand meer last van het volgende:

Soms als ik voor langere tijd op de snelweg rijdt, springt de Nuvi opeens op het scherm dat je normaal krijgt als je hem op de computer aansluit. Waarschijnlijk dat dit door de trillingen komt, verwacht ik. Ik heb zelfs al een poststiek om het systeem en de 12 v stekker zitten, om te voorkomen dat het contact slecht wordt, en dat je constant moet kiezen of je de garmin aan wil laten of uit wilt schakelen...

Gister heb ik er weer 3 keer last van gehad, wat erg vervelend is als je een route aan het rijden bent...
Dat duidt erop dat de voeding die de Nuvi krijgt niet sterk genoeg is.
Je krijgt hetzelfde als je een USB netlader van bv een mp3 speler aan sluit die niet genoeg stroom kan leveren.
Ik zou op zoek gaan naar een nieuw voedingsblokje (componenten zijn uit een aanstekerlader te halen)
 
Hallo. Ik ben sinds kort in het bezit van een een Nuvi 510. Nu heb ik binnenkort mn vuurdoop wbt route uitzetten. Ik heb een route gemaakt. Maar stel dat ik van de route afwijk en 1 of meerdere tags/.flags/markeerpunt voorbij ben zonder ze daadwerkelijk gepasseerd te zijn en daarna weer op de route terechtkom. Leid de Nuvi je dan weer terug naar de gemiste markeerpunt of pakt hij de daard gewoon weer op?

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk omschreven heb :)

gr Jack
 
Hallo. Ik ben sinds kort in het bezit van een een Nuvi 510. Nu heb ik binnenkort mn vuurdoop wbt route uitzetten. Ik heb een route gemaakt. Maar stel dat ik van de route afwijk en 1 of meerdere tags/.flags/markeerpunt voorbij ben zonder ze daadwerkelijk gepasseerd te zijn en daarna weer op de route terechtkom. Leid de Nuvi je dan weer terug naar de gemiste markeerpunt of pakt hij de daard gewoon weer op?

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk omschreven heb :)

gr Jack
Gewoon doorgoan. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie :)
Het kan zijn dat je bep aanwijzingen krijgt, die toch leiden naar het gemiste punt.
Meestal zie je echter een pijltje die richting de paars gekleurde route wijst.
Als je dan wat uitzoomt, kun je zo zien op welke manier je weer op de route kunt komen.
Als je dan weer op de route zelf komt, gaat die weer aanwijzingen geven, om de rest van de route te rijden.
 
Zal misschien nog uitmaken of de route met Via punten of met Waypoints gemaakt is..
Bij mij gaat het altijd goed, ding loopt gewoon door. Gas erop! :]
(soms iets te goed als de route kruist of dicht langs elkaar loopt |( )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu in de Nuvi de Onroute motorkaart zitten. Als jullie een route van internet halen, rijden jullie dan deze gewoon in de Onroute motorkaart of plaatsen jullie dan eerst de normale Garmin kaarten?

ps. de Onroute kaarten doen precies wat ik graag zou willen. Rij paar keer per jaar vanuit Tilburg richting de Eifel en de Onroute kaarten sturen je automatisch tussen Maastricht en Luik door. Mijn Streetpilot III ging met de korte route dwars door Luik heen (niet zo'n succes). Tevens kiest Onroute automatisch de leukere routes.
 
Ik heb nu in de Nuvi de Onroute motorkaart zitten. Als jullie een route van internet halen, rijden jullie dan deze gewoon in de Onroute motorkaart of plaatsen jullie dan eerst de normale Garmin kaarten?
Deze zijn berekend met een gewone kaart, Onroute kent ook niet alle plekken is mijn ervaring.
Dus even switchen als je kan. (ik heb ze er beide inzitten, en kan met een herstart wisselen)

ps. de Onroute kaarten doen precies wat ik graag zou willen. Rij paar keer per jaar vanuit Tilburg richting de Eifel en de Onroute kaarten sturen je automatisch tussen Maastricht en Luik door. Mijn Streetpilot III ging met de korte route dwars door Luik heen (niet zo'n succes). Tevens kiest Onroute automatisch de leukere routes.
In de randstad werkt het iets minder. Maar origineel gaat idd door de stadskern. O-)
 
Ik heb nu in de Nuvi de Onroute motorkaart zitten. Als jullie een route van internet halen, rijden jullie dan deze gewoon in de Onroute motorkaart of plaatsen jullie dan eerst de normale Garmin kaarten?

ps. de Onroute kaarten doen precies wat ik graag zou willen. Rij paar keer per jaar vanuit Tilburg richting de Eifel en de Onroute kaarten sturen je automatisch tussen Maastricht en Luik door. Mijn Streetpilot III ging met de korte route dwars door Luik heen (niet zo'n succes). Tevens kiest Onroute automatisch de leukere routes.

Routes maak ik zelf alleen maak er gebruik van de onroute kaart europa *O* :] :}
dan zet in de kaart terug in het programma mapsource na de europa 2011.3 en laat ik hem herberekenen.
Maar die onroute kaart is soms leuk voor A na B voor effe. Wel goed kijken want hij stuurd je soms echt krom na een punt |(
Maar om op je vraag te komen ik zou de gewoon kaart pakken. zitten niet zo kromme regels aan vast welke wegen hij pakt en dus krijg je bijna geen foute meer *O*
 
Dopey, heb afgelopen week bij Navicar voor 50 euro (incl. verzendkosten) een compleet motorpakket voor de Nuvi 510/550 gekocht. Houder, rammount, voeding en wat software. Was binnen 1 dag bezorgd en is volgens mij een goede deal.

> www.navicar.nl en zoeken op GPI550MOTOPACK
 
Laatst bewerkt:
Routes rij ik meestal in de buurt en zal dan maar terugschakelen naar de Garmin benelux maps die nog op het interne geheugen van de Nuvi staan. Onroute maakt idd soms rare kronkels, maar wel leuk om te gebruiken voor "routes" als je onderweg bent en niet veel moeite wilt doen om zelf routes te maken.

Krijg het trouwens niet voor elkaar om meerdere kaarten op 1 microSD kaartje te zetten. De kaarten (Europa, topoNL, Onroute, etc.) hebben allemaal de bestandsnaam GMAPSUPP. Als ik ze een andere naam geef dan ziet de Nuvi 510 ze niet. Hoe lossen jullie dit op of hebben jullie meerdere microSD kaartjes?
 
In mapsource alle kaarten selecteren die je op het kaartje wil
In mijn geval alle kaarten van de motorkaart alle kaarten van de wandel kaart en alle van de open fiets kaart, het is dan een bestand maar je kunt ze op het toestel dan apart kiezen.
dan in een geheel op het kaartje zetten.

Pieter
 
Heeft er iemand meer last van het volgende:

Soms als ik voor langere tijd op de snelweg rijdt, springt de Nuvi opeens op het scherm dat je normaal krijgt als je hem op de computer aansluit. Waarschijnlijk dat dit door de trillingen komt, verwacht ik. Ik heb zelfs al een poststiek om het systeem en de 12 v stekker zitten, om te voorkomen dat het contact slecht wordt, en dat je constant moet kiezen of je de garmin aan wil laten of uit wilt schakelen...

Gister heb ik er weer 3 keer last van gehad, wat erg vervelend is als je een route aan het rijden bent...

Heb ik ook gehad. Ff je usb stekker inspuiten met contact spray of sillecone spray. Deze is waarschijnlijk een beetje gecoroceerd.
 
In mapsource alle kaarten selecteren die je op het kaartje wil
In mijn geval alle kaarten van de motorkaart alle kaarten van de wandel kaart en alle van de open fiets kaart, het is dan een bestand maar je kunt ze op het toestel dan apart kiezen.
dan in een geheel op het kaartje zetten.

Pieter
full

dus in mapsource heb je een tool map tools kaart helemaal uitzoemen en daarmee selecteren dan send to device en een klein uur wachten :')
 
Hallo allemaal.

Heb na een paar maanden toch besloten om de NUVI 510 te nemen.
Om eerlijk zijn, nu spijt er van dat ik niet wat meer geld heb uit gegeven. ( of ik doe iets fout ).
bij een rotonde op Rijden geeft hij niet de afslag aan.
Moet je kijken op het schermpje. Vaak zegt hij dat je over 750 mtr af moet slaan maar als je er bijna bent zwijgt hij. Wie heeft die voorval ook?

Drew
 
Hallo allemaal.

Heb na een paar maanden toch besloten om de NUVI 510 te nemen.
Om eerlijk zijn, nu spijt er van dat ik niet wat meer geld heb uit gegeven. ( of ik doe iets fout ).
bij een rotonde op Rijden geeft hij niet de afslag aan.
Moet je kijken op het schermpje. Vaak zegt hij dat je over 750 mtr af moet slaan maar als je er bijna bent zwijgt hij. Wie heeft die voorval ook?

Drew
Is dat de enige reden om je op MF aan te melden :?
Welkom trouwens :}
Probleem komt mij onbekend voor.
Gebruik je Bluetooth en welke stem staat er in gesteld?
Doet die het ook fout als je in simulatiemode een route laat rijden?
 
De mijne geeft linksboven in het scherm ook de volgende afslag en de afstand aan. Als je een rotonde hebt, staat daar een icoon welke afslag je moet hebben.

Ben er zelf nog niet helemaal achter of je de autozoom uit kunt zetten. De Zumo staat nu in 2d modes en volgens mij zoomed hij bij iedere afslag in op de weg, waarna deze weer uitzoomed. Heb het idee dat bij het uitzoomen hij wel de schaal aanhoudt die je hebt ingesteld. Iemand een idee of je autozoom kunt uitzetten?

ps. de nieuwe houder met rammount is wel een super verbetering tov de scooterhouder.
 
De mijne geeft linksboven in het scherm ook de volgende afslag en de afstand aan. Als je een rotonde hebt, staat daar een icoon welke afslag je moet hebben.

Ben er zelf nog niet helemaal achter of je de autozoom uit kunt zetten. De Zumo staat nu in 2d modes en volgens mij zoomed hij bij iedere afslag in op de weg, waarna deze weer uitzoomed. Heb het idee dat bij het uitzoomen hij wel de schaal aanhoudt die je hebt ingesteld. Iemand een idee of je autozoom kunt uitzetten?

ps. de nieuwe houder met rammount is wel een super verbetering tov de scooterhouder.
Nuvi heeft alleen maar autozoom en is dus niet uit te zetten (bij afslagen en zo) maar zal dus niet automatisch terug gaan naar de door jou ingestelde zoomwaarde.
Wel jammer als je bv goed wilt zien hoe de bochtjes gaan komen, want dat zie je dan dus niet goed genoeg.

Schiet en post is een plaatje van je nieuwe Rammount (of is het toch een Garmin Mount?)
 
Vind dat de nuvi wel een beetje langzaam is met tekenen. Soms als er een aantal afslagen elkaar kort opvolgen kijk ik op de kaart hoe ik moet rijden als ik de gesproken instructie niet kan volgen. Maar dan ligt de nuvi meestal nog een of twee afslagen achter en kan ik dus niet zien waar ik precies ben. Doet de Zumo dat sneller?
 
Dat duidt erop dat de voeding die de Nuvi krijgt niet sterk genoeg is.
Je krijgt hetzelfde als je een USB netlader van bv een mp3 speler aan sluit die niet genoeg stroom kan leveren.
Ik zou op zoek gaan naar een nieuw voedingsblokje (componenten zijn uit een aanstekerlader te halen)

Dacht eerst dus dat het ook aan de voedingskabel lag, deze was ook een beetje geknikt ergens. Hoe dat dit kwam weet ik eigenlijk niet meer... Dus ik heb toen een nieuwe 12V voedingskabel gekocht. Maar het probleem blijft zich aanhouden.
Als ik ductape, of een stiek, rondom de usbkabel en het naviatiessyteem doe, zodat de stekker stevig in het apparaat gedrukt blijft, heb ik er geen (maar in ieder geval minder!) last meer van...

Blijft toch lastig :(
 
Dacht eerst dus dat het ook aan de voedingskabel lag, deze was ook een beetje geknikt ergens. Hoe dat dit kwam weet ik eigenlijk niet meer... Dus ik heb toen een nieuwe 12V voedingskabel gekocht. Maar het probleem blijft zich aanhouden.
Als ik ductape, of een stiek, rondom de usbkabel en het naviatiessyteem doe, zodat de stekker stevig in het apparaat gedrukt blijft, heb ik er geen (maar in ieder geval minder!) last meer van...

Blijft toch lastig :(
Mechanisch is die usb aansluiting ook niet echt top.
Als je een aatal honderden kilometers met zo'n snoertje in de wind hebt gereden, kan het best zijn dat de connector intern wat beschadigd is, of misschien wel slecht contact maakt met de printplaat.
Nuvi open schroeven misschien en dan eens goed de boel bestuderen om te kijken of het repareerbaar is ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan