Info Garmin nuvi 510 *O*

Mechanisch is die usb aansluiting ook niet echt top.
Als je een aatal honderden kilometers met zo'n snoertje in de wind hebt gereden, kan het best zijn dat de connector intern wat beschadigd is, of misschien wel slecht contact maakt met de printplaat.
Nuvi open schroeven misschien en dan eens goed de boel bestuderen om te kijken of het repareerbaar is ??
Oei, dat weet ik nou ook weer niet :P
Dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik ben wel mechanisch onderbouwd, maar al die kleine elektronische troep, daar vertrouw ik met niet zo mee... :+
 
Oei, dat weet ik nou ook weer niet :P
Dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik ben wel mechanisch onderbouwd, maar al die kleine elektronische troep, daar vertrouw ik met niet zo mee... :+
Ik heb even google geprobeerd om te kijken hoe zo'n ding open moet, maar dat lijkt allemaal erg klik in elkaar spul, dus zal erg lastig zijn omdat netjes zonder beschadigingen uit elkaar te krijgen. Nog niets gevonden wat een succes leek.

Ik krijg mijn nagels er wel tussen en met een plectrum kom je waarschijnlijk ook een heel eind, maar dan zou ik mijn Nuvi meer kapot dan heel maken.

Geen garantie meer, of reparatieadvies / offerte vragen bij Waypoint of Garmin??
 
Dacht eerst dus dat het ook aan de voedingskabel lag, deze was ook een beetje geknikt ergens. Hoe dat dit kwam weet ik eigenlijk niet meer... Dus ik heb toen een nieuwe 12V voedingskabel gekocht. Maar het probleem blijft zich aanhouden.
Als ik ductape, of een stiek, rondom de usbkabel en het naviatiessyteem doe, zodat de stekker stevig in het apparaat gedrukt blijft, heb ik er geen (maar in ieder geval minder!) last meer van...

Blijft toch lastig :(

:? :? :?
Nog niet gehad ik heb dan wel de rammount voor mijn nuvi en dus zit die stekker en zeer netjes en goed beschermt in mijn nuvi onder het rijden!!

Afgelopen 3 dagen 960 km gereden en nergens geen last van ik gebruik dan wel geen stem en dat inzoomen en uit zoomen is het probleem niet want ik kan hem gewoon weer inzoomen na dat ik 120 effe heb gereden })
Maar als je je route punten ook midden op de kruising legt in mapscource dan zou hij niet meer inzoomen *O*
ok al vindt ik dat fijn en om rechte stukken uitzoomt als ik hard genoeg rij zie ik tenminsten waar ik na toe moet met elke snelheid :] :}
 
Is dat de enige reden om je op MF aan te melden :?
Welkom trouwens :}
Probleem komt mij onbekend voor.
Gebruik je Bluetooth en welke stem staat er in gesteld?
Doet die het ook fout als je in simulatiemode een route laat rijden?


Hallo Damted,

ben al een tijd lid van het form maar nog niet echt iets mee gedaan.
Maar goed dat is een bijzaak.

ik denk dat ik gewoon nog wat moet spelen met het ding...
wie weet komt het allemaal in orde...

maar heb hem nog niet in Bluetooth...
moet nog een comsetje kopen...

wie weet er trouwens een goede?

Groetjes Drew
 
:? :? :?
Nog niet gehad ik heb dan wel de rammount voor mijn nuvi en dus zit die stekker en zeer netjes en goed beschermt in mijn nuvi onder het rijden!!
Ik heb ook een RAMmount, maar toch trilt de aansluiting af en toe los :(
Maar de oplossing met de poststiek werkt vooralsnog perfect :P
 
Heb een probleempje met mijn nuvi, heb vorige week een update en nieuwe kaart eropgezet (officieel) en als ik nu een route maak in Mapsource en ik importeer hem naar mijn toestel zijn er veel minder punten.

vb: Als ik 40 punten in mapsoucre heb, krijg ik er maar 4 ofzo op mijn toestel na het importeren.
Heel erg vervelend als hij dan herberekend...

Heeft iemand hier al eerder problemen mee gehad en wat heeft ie er aan gedaan?
 
Heb een probleempje met mijn nuvi, heb vorige week een update en nieuwe kaart eropgezet (officieel) en als ik nu een route maak in Mapsource en ik importeer hem naar mijn toestel zijn er veel minder punten.

vb: Als ik 40 punten in mapsoucre heb, krijg ik er maar 4 ofzo op mijn toestel na het importeren.
Heel erg vervelend als hij dan herberekend...

Heeft iemand hier al eerder problemen mee gehad en wat heeft ie er aan gedaan?
Komt mij erg bekend voor.

Helaas ben ik er nog niet achter waar het exact aan ligt.

Als je ervoor zorgt dat je zowel in Mapsource als in je Nuvi dezelfde versie van CN2012.# ?? hebt staan
én je ook zelf in Mapsource je route punt voor punt zelf maakt, gaat het wel een stuk beter.
Het precies plaatsen van je via punten op de weg is ook wel belangrijk.

Bij het importeren mag het berekenen van de route ook biet echt langer dan 20 á 30 seconden duren, anders zit er ook wat fout.
 
Die punten plaatsen... die zet ik altijd op de kruispunten, dan weet je precies hoelang het duurt voordat je af moet slaan, anders moet je zoveel meter rijden tot het midden van de weg, dat schiet niet op.

Ik heb nog wel MS op 2011.3 staan, zou dat het kunnen zijn dan?
 
Die punten plaatsen... die zet ik altijd op de kruispunten, dan weet je precies hoelang het duurt voordat je af moet slaan, anders moet je zoveel meter rijden tot het midden van de weg, dat schiet niet op.

Ik heb nog wel MS op 2011.3 staan, zou dat het kunnen zijn dan?
Als MS en je Nuvi allebei kaarten 2011.3 hebben, moet het geen probleem zijn.
Als hier verschil tussen bestaat heb je wel een probleem met routes uitwisselen tussen MS en je Nuvi.

Ik zet punten juist nooit meer op kruispunten, dan verdwijnen ze veel minder.
Ik werk zelf nog met 2011.1 en dat gaat best goed.
 
Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt dat punt niet worden overgenomen, normaal werkte het perfect, zowel bij 2010 & 2011.

Heb nu ook 2012 eropstaan en zal het eens proberen
 
Ik ben er al in geslaagd gdb routes naar mijn Garmin te zetten enz.
Nu heb ik onlangs een .mps bestandje gedownload, en dit bestaat uit 3 tracks.
Die 3 tracks vormen samen 1 gesloten route zeg maar.

Maar hoe kan ik die naar mijn garmin 510 zetten, zodat ik ze als 1 route te zien krijg ?
 
3 tracks?

Track = opgeslagen gereden route

Route = uitgezette nog te rijden route


Wanneer je 3 routes in dat bestand had staan en je wilt er één grote route van maken zul je ze in Mapsource moeten bewerken.

1. Het eerste deel laat je staan.
2. Dubbelklik op het 2e deel.
3. selecteer de viapunten en kopier deze.
4. Open het 1e deel en plak het tweede deel onderaan erin.
5. Waarschijnlijk krijg je een melding dat twee opeenvolgende dubbele viapunten niet zijn toegestaan en druk je op OK.
6. Herhaal punt 2 t/m 5 voor het 3e deel.

Wanneer je alles hebt verwerkt, op OK drukken en kijken of de route goed vervolgt.
Wanneer deze niet mooi verloopt, weer dubbelklik op de route in het linkerscherm en dan kun je eventueel punten weglaten op bijvoegen...

VEEL SUCCES!
 
Ik ben er al in geslaagd gdb routes naar mijn Garmin te zetten enz.
Nu heb ik onlangs een .mps bestandje gedownload, en dit bestaat uit 3 tracks.
Die 3 tracks vormen samen 1 gesloten route zeg maar.

Maar hoe kan ik die naar mijn garmin 510 zetten, zodat ik ze als 1 route te zien krijg ?
Volgens mij kun je in MS alle 3 de tracks selecteren en samenvoegen tot 1 track.
Sla dit bestand op als gpx (exchange type)
Gebruik het programme WINGDB om van een track een route te maken.
Je moet er wel voor zorgen dat je niet te veel routepunten krijgt (max 500 dacht ik)
Open het nieuwe bestand weer in MS en herbereken de route.

Als je een beetje geluk heb, ziet die route er nog wel aardig uit.

Alternaties is om de tracks over te trekken en er in MS een route van te maken door allemaal via punten op de track te zetten.
 
Ik heb ook een RAMmount, maar toch trilt de aansluiting af en toe los :(
Maar de oplossing met de poststiek werkt vooralsnog perfect :P
Ik gebruik de Garmin steun, en die bevalt prima.
full



De Nuvi heeft er inmiddels 2 weekenden naar Duitsland op zitten, (ca 3.500 km) en hij bevalt echt supergoed.
Als je van te voren maar goed je routes maakt cq naloopt in Mapsource, werkt het foutloos.
Ik ben er zeer tevreden mee.
 
Ik heb de RAM mount zelfs een jaar op mijn 1 cilinder 'supertril' quad gehad, ging nooit los. :?
 
Ik heb voor jullie even getest of de Nuvi510 tegen een stootje kan. En dat kan ie!
Had 'm in m'n helm gedaan samen met m'n handschoenen (doe ik meestal als ik naar de motor loop). Helm op de tank gezet, sloten eraf gehaald. Pak ik de helm op om de handschoenen eruit te halen; bam, stuitert de nuvi over de grond... Geen krasje te zien! ;) :+

edit: ow... toch wel een krasje... -O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma :W :+

Heeft iemand wel eens geprobeerd een offroad route te rijden? Dus een aantal waypoints uitzetten die niet op asfalt liggen en daar een direct lijntje naartoe trekken.
 
Nee ben toch nie gek! :P :+

Misschien moet je dan de fietskaart installeren. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan