Heb zelf KLX300R gereden; die slappe vering kun je aan laten passen door technoflex, en dan heb je het net zo hard als je maar wilt (en op gewicht ingetseld etc).
Standaard heeft ie wat minder vermogen dan de anderen, maar er zijn een paar kits voor, van goedkoop tot het Kawasaki fabrieks team kitje (ongeveer 5000 euro) en dan houd geen KTM je meer bij :-)
Voordeel: 106 kilo, erg wendbaar en makkelijk te sturen; de tig-voudig enduro kampioen van Amrika rijdt er zelf ook mee. Onderschatte motorfiets.
Er is bij een van de specialisten ind eUS voor 'thumpers' en speciaal gedeelte voor de KLX, met oa aanpassingen aan carburatie (wat eigenlijk het grootste problem is) versnellingsbak etc.
De standaard carburateur is van het CV type (constant vacuum) en dat is leuk op de weg voor een slome dodo motor, maar niet als je in het zand rijdt, en een snel reagerende motor wilt hebben ! Als je die vervangd en er een CRD uitlaat op zet, met netjes afstellen heb je een hele leuke fiets !