Informatie over dealers

Wie is een (de meest) betrouwbare dealer?

  • Middendorp Motoren

    Stemmen: 1 5,9%
  • Doornekamp Motorsport

    Stemmen: 4 23,5%
  • Ruud Motoren

    Stemmen: 2 11,8%
  • Motor Centrum Rijen

    Stemmen: 2 11,8%
  • Wirken Motoren

    Stemmen: 2 11,8%
  • Joppen Motoren

    Stemmen: 6 35,3%

  • Totaal aantal stemmers
    17

Alexxx_the_one

MF veteraan
3 jun 2005
8.932
908
Den Haag
Facebook
Twitter
Helaas is de door mijgewenste motor tijdens mijn vakantie verkocht :( :( :(

Nu heb ik weer een beetje rondgezocht, maar wil graag wat meningen horen over en aantal dealers die ik hieronder heb genoemd; positief en negatief; alles is welkom.

In willekeurige volgorde;
* Middendorp Motoren - Alblasserdam/Kinderdijk
* Doornekamp Motorsport - Hoevelaken
* Ruud Motoren
* Motor Centrum Rijen
* Wirken Motoren - Hilvarenbeek
* Joppen Motoren - Leende

Ik hoor graag de meningen!!
 
Laatst bewerkt:
Wel al 2 stemmen, maar geen reacties :?

Hoe weet ik nu of het niet de eigenaren van de zaak zijn die op zichzelf aan het stemmen zijn O-)
 
Ken ze geen van allen, heb alleen ooit eens bij Doornekamp een racedempert gekocht voor een CB1. Maar daar was ik in 5 minuten mee klaar, niet echt representatief dus.
 
De enige die ik uit het rijtje ken is Joppen ... en daar zou ik zelf nog geen los boutje kopen :X

Ik heb er alleen de negatieve verhalen van gehoord, dus ook niet representatief wellicht, maar het ergste verhaal was wel iemand die er een nieuwe motorfiets kocht en er lopend mee bij de eerste benzinepomp kwam ... zat dus nog geen halve liter benzine in!
 
De enige die ik uit het rijtje ken is Joppen ... en daar zou ik zelf nog geen los boutje kopen :X

Ik heb er alleen de negatieve verhalen van gehoord, dus ook niet representatief wellicht, maar het ergste verhaal was wel iemand die er een nieuwe motorfiets kocht en er lopend mee bij de eerste benzinepomp kwam ... zat dus nog geen halve liter benzine in!

Als dat het ergste is ;) vind ik het nog meevallen. Het gaat mij niet om benine in een tank, maar of motoren technisch in orde zijn en of men eerlijk is tijdens de gesprekken....
 
Als dat het ergste is ;) vind ik het nog meevallen. Het gaat mij niet om benine in een tank, maar of motoren technisch in orde zijn en of men eerlijk is tijdens de gesprekken....
Hmmm ... klopt, maar als ze je een motorfiets verkopen verwacht je dat er ook minimaal ff naar de brandstof is gekeken ... wekt in ieder geval niet echt vertrouwen dus. ;)
 
Ja sorry hoor, maar laat jij reacties van anderen, op Internet nota bene, bepalen wat jij als goed of betrouwbaar moet ervaren?

Ten eerste wordt er vrijwel alleen door mensen met negatieve ervaringen gereageerd. Ten tweede zullen grotere zaken naar verhouding meer negatieve reacties oproepen, waardoor de kans groter is dat die nou net hier reageren. Bij grotere zaken hebben klanten vaak ook minder "binding", omdat alles nu eenmaal minder persoonlijk is. Dat wil niet zeggen dat die grotere zaken ook slechter zijn.
Bovendien: bepaalt de slechte (of goede...) ervaring van een jaar geleden hoe het nu is? Kan een zaak (of verkoper) die een keer iets goeds of slechts heeft verkocht worden bestempeld als betrouwbaar/onbetrouwbaar?

Of.... vind jij opmerkingen als "zou er geen boutje kopen" of "er zat geen benzine in de tank" voldoende om er van uit te gaan dat zo'n dealer foute boel is???

Gewoon naar binnen gaan. Ff rondlopen. Babbeltje maken. Kijk eens naar andere klanten, praat eens met ze..... Soms hoor je hoe er met klagende klanten wordt omgegaan. Kijk eens hoe de spullen er bij staan, vooral de 2e hands motoren. Dan weet je vaak al meer dan een paar niet te beoordelen reacties op Internet je kunnen vertellen......
Wees niet bang, bij de meeste zaken bijten ze je écht niet.....

 
Ja sorry hoor, maar laat jij reacties van anderen, op Internet nota bene, bepalen wat jij als goed of betrouwbaar moet ervaren?

Ten eerste wordt er vrijwel alleen door mensen met negatieve ervaringen gereageerd. Ten tweede zullen grotere zaken naar verhouding meer negatieve reacties oproepen, waardoor de kans groter is dat die nou net hier reageren. Bij grotere zaken hebben klanten vaak ook minder "binding", omdat alles nu eenmaal minder persoonlijk is. Dat wil niet zeggen dat die grotere zaken ook slechter zijn.
Bovendien: bepaalt de slechte (of goede...) ervaring van een jaar geleden hoe het nu is? Kan een zaak (of verkoper) die een keer iets goeds of slechts heeft verkocht worden bestempeld als betrouwbaar/onbetrouwbaar?

Of.... vind jij opmerkingen als "zou er geen boutje kopen" of "er zat geen benzine in de tank" voldoende om er van uit te gaan dat zo'n dealer foute boel is???

Gewoon naar binnen gaan. Ff rondlopen. Babbeltje maken. Kijk eens naar andere klanten, praat eens met ze..... Soms hoor je hoe er met klagende klanten wordt omgegaan. Kijk eens hoe de spullen er bij staan, vooral de 2e hands motoren. Dan weet je vaak al meer dan een paar niet te beoordelen reacties op Internet je kunnen vertellen......
Wees niet bang, bij de meeste zaken bijten ze je écht niet.....

Het gaat mij niet alleen om negatieve of positieve ervaringen, maar juist om dat laatste gedeelte van je reactie. Ik ken de zaken niet en vanuit Den Haag al deze zaken langsrijden is nogal veel kilometers. Daarom vraag ik ook wat mensen over deze zaken kunnen zeggen; wat is het gevoel dat de zaak geeft en wat zijn eventuele ervaringen geweest. Als er over 1 zaak alleen maar negatieve verhalen zijn én de meeste mensen geven aan dat ze er geen lekker gevoel over hebben, dan zal ik minder snel de moeite nemen om er langs te rijden.

Ik zou willen dat ik als Superman dor heel NL kon crossen om bij elke zaak te gaan kijken, maar helaas gaat mijn Passat maar 210 en zelfs dat wordt mij meestal niet gegund ;)

Kortom; het gaat mij vooral om algemene indrukken evt. icm ervaringen
 
IJsselstein is inderdaad Arie Molenaar.

Heb ik hele goede ervaringen mee. Inmiddels m´n 3e motor (Kawa ZZR 1200) daar gekocht. Ondanks de overstap van ZZR1100 naar ZZR1200 (dus eigenlijk bekend met het type uitvoering) netjes uitgebreide uitleg gekregen. Een volle tank, een nieuwe set banden en een beurt.
Voor mij een dealer om aan te bevelen! :]
 
Je bedoelt: als je dan tóch al half Nederland door bent gereden, dat je dan liever af gaat op wat persoonlijke meningen, dan die paar kilometertjes dóór te rijden?
Blijft je eigen keus natuurlijk..... :X
 
Ik kom ook uit den haag waarom wil je precies die zaken
Ga eens langs bij Goedhart Motoren echt een super zaak en niet te ver man.
Ik heb daar mijn FZ 1 gekocht. Echt super aardig en super druk daar. Zaterdag is het stampvol. Mooie best grote zaak. De baas is ook gewoon een normale verkoper en altijd aanwezig. Vind ik ook een goed teken.
 
Ik vind Joppen erg vreemd; op een BMW Scarver (als voorbeeld) van dik E5000,- geen garantie geven...? Dat vind ik dan raar :)


garantie heb je niet nodig, de wet beschermt de consument al voldoende

(het is alleen vervelend dat winkeliers zich vaak niet aan de wet wensen te houden en het de moeite meestal niet loont om te gaan procederen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan