is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden, dat betekend dus ook achter je....Heeft ooit een keer een motorrijder bij mij dit gedaan net na een stoplicht, schrok me helemaal de tering.. net voor een 80 weg sprong het stoplicht op groen en ik begon op te trekken (Stond als enige te wachten) meneer vond het nodig om mij in te halen met -+ 80 omdat hij aan kwam rijden..
Asociaal, niet doen..
Dit is echt geen reden om asociaal te rijden. Degene die hem zo inhaalt heeft namelijk ook geleerd dat wat hij doet niet mag, en zou beter moeten weten. Iemand zo inhalen is geen probleem maar onverwachts met zo'n snelheidsverschil is gewoon overdreven en asociaal zoals @Chris ofc al zei.is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden, dat betekend dus ook achter je....
Met 80+ iemand bij het stoplicht inhalen is inderdaad beter de situatie aan het inschatten dan iemand die 2 seconden niet in zijn spiegel heeft gekeken omdat hij voor het stoplicht staat, wat een kletskoek man.Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...
Niet heel relevant verder maar hier ben ik het dan wel mee eens, om het positief af te sluiten.Zo kan het er bij mij nooit in dat motorrijders ( en andere weggebruikers) meer dan 30 sec door een camerawagen gevolgd worden, dan kijk je gewoon niet goed en genoeg in je spiegels
ik heb dat werkelijk nog nooit gehad dat er iemand achter me zat ,zonder dat ik t door hadMooie theorie, maar ik de praktijk onhaalbaar. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kijk meer voor me dan achter me (lijkt me wel zo gezond). Er zijn talloze verkeerssituaties te bedenken waar er dan gewoon een motor achter je kan komen zonder dat je het door hebt. En ik kan me dan best voorstellen dat sommige mensen schrikken als ze over dezelfde weghelft worden ingehaald.
Ik wil me ook nog wel eens een beetje zijdelings verplaatsen op m'n eigen weghelft.. houdt de inhaler daar dan ook rekening mee? Of eindigen we allebei onder de groene zoden met een beetje pech?
ik heb dat werkelijk nog nooit gehad dat er iemand achter me zat ,zonder dat ik t door had
mijn spiegels zitten voor meik kijk meer voor me dan achter me
is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden, dat betekend dus ook achter je....
Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...
Zo kan het er bij mij nooit in dat motorrijders ( en andere weggebruikers) meer dan 30 sec door een camerawagen gevolgd worden, dan kijk je gewoon niet goed en genoeg in je spiegels
Als jij m leuk vindtDe ironie van je opmerking zal je wel ontgaan
Doet me denken aan een oud collega, die zei 'Ik rij altijd 110 km/u op de snelweg, anders moet ik continu mensen inhalen'. Die begreep de grap van z'n eigen opmerking ook niet helemaal
Dat dus!Ik haal ook wel eens mensen in op dezelfde rijbaan, maar alleen als ze het doorhebben dat ik er langs wil en opzij gaan. Ik ga er niet asociaal voorbij vlammen.
Ik denk dat we hier 2 dingen door elkaar halen:
- Het voorbij vlammen met mach 15 zonder dat de andere het doorheeft
- Het inhalen terwijl de ander aan de kant gaat
Ik heb in de Alpen niet anders gemerkt dan dat men met motoren zo ver mogelijk rechts gingen rijden zodat ik er makkelijk langs kon.
[knip] Ik snap opmerkingen als "als iemand achter me zit de drammen laat ik hem er juist niet voorbij" nooit zo goed. Je wint er beiden niets mee.
Uitschuifbare koffers hoop ik? Dit ziet er niet uit, en is zelfs nog breder dan mijn eerste auto...
is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden
Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...
Zo kwam er een voorrijder van een groep choppersmij tijdens een koffiestop vragen ,of ik het normaal vond dat ik een poosje ervoor zo zijn groep had ingehaald , ik heb bevestigend geantwoord ,waarop hij kwaad wegliep. gaan ze met een groep van 20 man/vrouw met een slakkengangetje over de mooiste slingerwegen ,nou dat is prima! maar verwacht dan ook dat je ingehaald wordt
ik heb er niks mee.....rondsukkelen en de hele wereld moet zich maar aanpassen.
zien niks en horen niks....zitten enkel om zich hen te loeren...
de enige die ik nog irritanter vind is mijnheer "stalen jesus" op zijn bmw gs met klaphelm inclusief intercom mic en geel hesje...
met zijn "kijk mij eens vloeiend rijden" air....
van een afstand lijken sommige wel politie wannabees.....sneu volk.
of wat te denken van het r6 mutsje incl volledig race leer die probeert rechtop een mini rotonde te nemen.....
het is niet netjes maar zulken kruip ik zo dicht mogelijk op het achterwiel om ze wat op te jagen....
hoe sommige aan hun rijbewijs zijn gekomen is mij een raadsel....waarschijnlijk door hand en span diensten bij de examinator anders kan het haast niet.
ik probeer het te relativeren maar net als dat lukt wordt je weer geconfronteerd met zo stereotype rand debiel.
je ontkomt er haast niet aan.....het zijn de motoport rijders van deze tijd helaas....