Inruilwaarde in orde of losse verkoop?

Zoals die laatste is ook mijn exemplaar. Zonder schermpje maar zelfde kleur en bijna zelfde km stand. Inruilprijs ziet er dus prima uit. Die €500 die ik misschien extra krijg met particulier verkopen praat ik er bij de dealer wel bij.

Die motorzaak geeft er ook nog 24 maanden garantie op,dat mag ook wat kosten.
Dat kan jij niet bieden,dus dan gaat de verkoopprijs omhoog.

ik vraag me af of een particulier 5000 euro neerlegt zonder garantie en eerder gaat voor 5350 met 24 maanden :)
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook nog bij andere dealers een offerte kunnen aanvragen met dezelfde inruil. Kan ook zomaar honderden euro's schelen.

Persoonlijk zou ik 'm als je tevreden bent met de inruilprijs, op marktplaats aanbieden voor iets meer dan de inruilprijs zodat je een snelle verkoop hebt en extra korting pakt.

En verder gewoon je verstand gebruiken: dubbele legitimatie eisen en als het even kan meerijden op een andere motor. Voor die paar honderd euro zou ik die moeite nog wel doen. Een advertentie zetten is niet zo moeilijk, kost je hooguit een paar tientjes aan advertentiekosten.

Of je probeert het gewoon via de MF-verkoophoek. Kun je als er reacties komen van MF'ers gelijk zien wat voor vlees je in de kuip hebt ;)
Voor een paar 100 verschil wil ik aldat volk niet aan de deur.

Ruil ook liever Veel minder gemier.
Geen proefrit geneuzel geen extra risico.
 
Voor een paar 100 verschil wil ik aldat volk niet aan de deur.

Ruil ook liever Veel minder gemier.
Geen proefrit geneuzel geen extra risico.

'Al dat volk'..

Je bent actief op motor-forum. Denk je nu echt dat 99% van de gebruikers hier zn motor bij een dealer heeft gekocht en daarmee een marktplaats-tokkie is?

Gewoon vooraf schiften wie wel/niet mag langskomen en heel duidelijk zijn aan de telefoon dan valt het met 'dat volk' waar een fors deel van de MF'ers dus ook onder valt wel mee.

Als jouw banksaldo of uurloon dermate hoog is dat die paar honderd euro verschil je niet uitmaken staat dat jou natuurlijk vrij. Voor mij zou dat toch een behoorlijk verschil maken ;) dus ik zou marktplaats of een advertentie op motor-forum gewoon overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Voor een paar 100 verschil wil ik aldat volk niet aan de deur.

Ruil ook liever Veel minder gemier.
Geen proefrit geneuzel geen extra risico.

Mijn pa heeft onlangs zijn motor nog verkocht. De inruilprijs was 1500 euro, hier niet op ingegaan. 2 dagen op Marktplaats en de motor zonder geleur verkocht voor 3500 euro, omdat er vervolgens geen inruil was kon er ook leuk onderhandeld worden op de nieuwe motor

Dat vind ik snel verdiend.
 
Laatst bewerkt:
Mijn pa heeft onlangs zijn motor nog verkocht. De inruilprijs was 1500 euro, hier niet op ingegaan. 2 dagen op Marktplaats en de motor zonder geleur verkocht voor 3500 euro. Omdat er vervolgens geen inruil was kon er ook leuk onderhandeld worden op de nieuwe motor

Dat vind ik snel verdiend.

Zeker snel verdiend. Zo'n verschil zal er bij mijn motor niet zijn.

Dit topic was niet bedoeld om een discussie los te maken over wat het meeste opbrengt. Ik wilde graag weten of in mijn specifieke geval het inruilvoorstel redelijk was. Mijn vermoeden vooraf is door velen van hier toch bevestigd. In mijn geval en in mijn omstandigheden lijkt me inruilen gunstig.
 
Mijn pa heeft onlangs zijn motor nog verkocht. De inruilprijs was 1500 euro, hier niet op ingegaan. 2 dagen op Marktplaats en de motor zonder geleur verkocht voor 3500 euro, omdat er vervolgens geen inruil was kon er ook leuk onderhandeld worden op de nieuwe motor

Dat vind ik snel verdiend.


Dat is wel een groot verschil. Motor occasion en Mp zijn ook voor verkopers aardige maatstaven voor de inruil heb ik gemerkt.
Succes verhaal niet erg breed uitgemeten? #visserslatijn.
 
GS 650 verlaagd model aangeboden bij een dealer als inruil: 850,- waard.
Zelfde motor particulier verkocht in 2 dagen: 2.300,- gekregen.

Haal hier de advertentiekosten (25,-) kosten en een uur werk vanaf (125,-, ik heb een hoog tarief) vanaf, dan heb ik nog 1.300,- bespaard.

Nieuwe motor was een CBR 250 overjarig model.
Dit model is niet geliefd en daardoor stonden er nog zat te koop in heel Nederland.
Lekker wat dealers afbellen en ze tegen elkaar uitspelen.

Uiteindelijk op de motor (en accessoires) 800,- bespaard, waardoor in totaal 2.100 bespaard op een motor met een nieuwprijs van 4.899,-.

Oftewel het kan meer zijn dan "een paar honderd euro".
 
Wegwezen oma!

Het leek me leuk om jullie op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen.
Losse verkoop gaat het niet worden vermoed ik. Krijg 0 reactie op mijn advertentie.

Inmiddels heb ik op 2 x Tiger 800 gereden, op de F700GS, F650GS twin, nieuwe Versys 650, Bonneville T100. Fietsen die overblijven zijn de Tiger 800 en de F650GS/F700GS.

Het kiezen vind ik enorm lastig. Ik kan een F650GS met 12.000km kopen en een Tiger 800 met zelfde km stand. Tiger is echter dikke €1000 duurder. Is dat het waard vraag ik me af. Ik zit op beide motoren prima. Qua rijden is de BMW prettiger in bochtjes pakken en voor mijn gebruik (vrijwel alleen plezier) voldoende vermogen. Geluid van de uitlaat vind ik mooier. Wel wat meer trillingen uit het blok.
De Tiger is net wat forser, mooie zit in de moter en minder op de motor. Meer vermogen (voegt dat echt wat toe als je geen racer bent?) en het blok loopt soepeler. Bochtgedrag is iets moeizamer, minder als vanzelf.

Iemand wijze woorden voor me? Zaken om nog rekening mee te houden? Zelf onderhoud doen is volgens mij bij beide motoren goed te doen.
 
Als de BMW prettiger rijdt en goedkoper is, is de keuze toch snel gemaakt, of niet :?

Klopt, ik heb gewoon moeite om beslissingen te maken en ben bang dat ik er spijt van ga krijgen. Nog eens van motor wisselen krijg ik thuis de eerste 5 jaar niet meer voor elkaar. :X

Maar de keus is voor 90% gemaakt.
 
rij je ook wel eens met een passagier achterop? Dan is een beetje power extra wel lekker. En het zitcomfort voor de passagier is dan ook een punt van overweging.
 
rij je ook wel eens met een passagier achterop? Dan is een beetje power extra wel lekker. En het zitcomfort voor de passagier is dan ook een punt van overweging.

Heb ik over nagedacht. Ik heb alleen een kind als passagier af en toe. Qua zitcomfort wil ik tzt een comfortzadel gebruiken.

Inmiddels de knoop doorgehakt. Het wordt een blauwe BMW F650GS. De prijs en stuurgedrag waren doorslaggevend. In mijn beleving een flinke vooruitgang op de Gladius.
 
Wegwezen oma!

Het leek me leuk om jullie op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen.
Losse verkoop gaat het niet worden vermoed ik. Krijg 0 reactie op mijn advertentie.

Inmiddels heb ik op 2 x Tiger 800 gereden, op de F700GS, F650GS twin, nieuwe Versys 650, Bonneville T100. Fietsen die overblijven zijn de Tiger 800 en de F650GS/F700GS.

Het kiezen vind ik enorm lastig. Ik kan een F650GS met 12.000km kopen en een Tiger 800 met zelfde km stand. Tiger is echter dikke €1000 duurder. Is dat het waard vraag ik me af. Ik zit op beide motoren prima. Qua rijden is de BMW prettiger in bochtjes pakken en voor mijn gebruik (vrijwel alleen plezier) voldoende vermogen. Geluid van de uitlaat vind ik mooier. Wel wat meer trillingen uit het blok.
De Tiger is net wat forser, mooie zit in de moter en minder op de motor. Meer vermogen (voegt dat echt wat toe als je geen racer bent?) en het blok loopt soepeler. Bochtgedrag is iets moeizamer, minder als vanzelf.

Iemand wijze woorden voor me? Zaken om nog rekening mee te houden? Zelf onderhoud doen is volgens mij bij beide motoren goed te doen.

Niet verwonderlijk dat er niet veel reacties zijn; je vraagt teveel.

Maak een rekensommetje en bepaal voor welk verschil je particulier wilt verkopen. Bijv dat je enkel verkoopt als het verschil minimaal 300 euro is tov inruilen.

Als de dealer jou 4500 euro biedt als inruil, kun je oko niet inruilen en extra korting bedingen. Laten we zeggen dat je dan350 euro korting kunt krijgen. Zorg dat je dat op papier hebt.

Nu vraag je 5000 euro, ruim 500 euro boven je inruilprijs. Verchil tussen inruilen vs. niet inruilen bij die prijs: 850 euro.

Als jij genoegen neemt met 300 euro netto, kun je zelfs beter onder de inruilprijs verkopen. En daar gaat het vaak mis: te hoog willen inzetten op marktplaats. En dan raar vinden dat er geen reactie komt. Voor jouw vraagprijs van 5000 euro, kun je dr ook wel eentje bij de dealer vinden. Met garantie.. Maar voor 4500 euro, vind je dr geen bij de dealer van dat bouwjaar en met die stand. Daar kan jouw winst in zitten. Voor 500 euro op een jonge motor, durf ik garantie nog wel te laten schieten.
 
Laatst bewerkt:
Niet verwonderlijk dat er niet veel reacties zijn; je vraagt teveel.

Maak een rekensommetje en bepaal voor welk verschil je particulier wilt verkopen. Bijv dat je enkel verkoopt als het verschil minimaal 300 euro is tov inruilen.

Als de dealer jou 4500 euro biedt als inruil, kun je oko niet inruilen en extra korting bedingen. Laten we zeggen dat je dan350 euro korting kunt krijgen. Zorg dat je dat op papier hebt.

Nu vraag je 5000 euro, ruim 500 euro boven je inruilprijs. Verchil tussen inruilen vs. niet inruilen bij die prijs: 850 euro.

Als jij genoegen neemt met 300 euro netto, kun je zelfs beter onder de inruilprijs verkopen. En daar gaat het vaak mis: te hoog willen inzetten op marktplaats. En dan raar vinden dat er geen reactie komt. Voor jouw vraagprijs van 5000 euro, kun je dr ook wel eentje bij de dealer vinden. Met garantie.. Maar voor 4500 euro, vind je dr geen bij de dealer van dat bouwjaar en met die stand. Daar kan jouw winst in zitten. Voor 500 euro op een jonge motor, durf ik garantie nog wel te laten schieten.

Ik snap je punt en ben het ook met je eens. Maar er was nog een ander probleem. Eigenlijk wilde ik helemaal niet particulier verkopen. Vooral omdat ik wegens werk en andere afspraken helaas niet veel tijd heb om geïnteresseerden uitgebreid te laten kijken en rijden. Inmiddels heb ik ruim ervaring met kopen en verkopen op bijv marktplaats en ebay om te weten hoeveel gezeur het kan geven en tijd kan kosten. Dat was me nu niet een paar honderd euro waard.

Verder wilde ik het graag voor de zomer rond hebben. Dan ga ik op pad met mijn zoon en dat zag ik met de Gladius niet zitten. Tijdsdruk is nooit goed voor de opbrengst.

De oorspronkelijke vraag is beantwoord en zelf heb ik gekozen om de makkelijke weg te nemen. Dat kost per definitie geld. Alles overwegend is er nu iets onder de streep uitgekomen waar ik happy mee ben. Een ander maakt wellicht andere keuzes. Jullie reacties hebben mij in ieder geval geholpen. :t
 
'Al dat volk'..

Je bent actief op motor-forum. Denk je nu echt dat 99% van de gebruikers hier zn motor bij een dealer heeft gekocht en daarmee een marktplaats-tokkie is?

Gewoon vooraf schiften wie wel/niet mag langskomen en heel duidelijk zijn aan de telefoon dan valt het met 'dat volk' waar een fors deel van de MF'ers dus ook onder valt wel mee.

Als jouw banksaldo of uurloon dermate hoog is dat die paar honderd euro verschil je niet uitmaken staat dat jou natuurlijk vrij. Voor mij zou dat toch een behoorlijk verschil maken ;) dus ik zou marktplaats of een advertentie op motor-forum gewoon overwegen.
Dat zijn jouw woorden niet de mijne.

En ik zit er gewoon niet op tewachten dat je voor jan lul thuis zit en de persoon niet komt.
Nee dan ruil ik hem liever in ja levert minder op maar scheelt een buld frustratie.
 
Altijd het zelfde gezeur bij de motorhandel. Als je niets hebt in te ruilen , krijg je als antwoord : Had liever wel dat je wat hebt in te ruilen ,kunnen we er nog een paar cent aan verdienen en als je wel iets hebt in te ruilen ,dan staat net de hele showroom vol en de motor welke je dan wil inruilen ,wordt het al weer moeilijk om deze te verkopen enz enz .

Gewoon zelf verkopen en goed afdingen op de motor welke je dan wil kopen . Als je dan de deal bijna rond hebt beding dan een langere garantie termijn. Meestal happen ze dan wel toe . Als ze bezwaren maken zeg dan:"Hé man je staat me te vertellen dat de motor zo goed is ,durf je er dan géén extra garantie te geven??
 
Ik zocht eens een dealer uit die precies had staan wat ik in wilde ruilen. Exact gelijk, alleen de mijne had minder kilometers. Hij hemelde hem helemaal op, prees hem regelrecht de hemel in. Maar ik moest niet te lang nadenken want hij was hem zo kwijt voor deze prijs.

Echt waar?

Je, ze vechten er om, zijn gebruikt niet aan te slepen.

Nou, dat komt dan mooi uit, want ik wil heel iets anders kopen, maar ik heb er exact zo een, maar dan met minder kilometers in te ruilen.
 
Ik zocht eens een dealer uit die precies had staan wat ik in wilde ruilen. Exact gelijk, alleen de mijne had minder kilometers. Hij hemelde hem helemaal op, prees hem regelrecht de hemel in. Maar ik moest niet te lang nadenken want hij was hem zo kwijt voor deze prijs.

Echt waar?

Je, ze vechten er om, zijn gebruikt niet aan te slepen.

Nou, dat komt dan mooi uit, want ik wil heel iets anders kopen, maar ik heb er exact zo een, maar dan met minder kilometers in te ruilen.

En toen kreeg je een enorm goede inruilprijs, of gaf ie toe dat ie het ding toch graag kwijt wilde en m daarom de hemel in prees?
 
Dat zijn jouw woorden niet de mijne.

En ik zit er gewoon niet op tewachten dat je voor jan lul thuis zit en de persoon niet komt.
Nee dan ruil ik hem liever in ja levert minder op maar scheelt een buld frustratie.

'Onder al dat volk', wat nogal neerbuigend overkomt, zitten dus menig keurig nette MF'ers ;)Daar doe je dus ook neerbuigend over.


Maar wat betreft dat wachten is het heel simpel: afspreken op een moment dat je toch thuis bent of anders half uurtje vantevoren laten bellen zodat je weet dat ze onderweg zijn. Bellen ze een half uurtje vantevoren, komen ze echt wel want anders hadden ze niet even gebeld maar hadden ze niets laten horen.
 
'Onder al dat volk', wat nogal neerbuigend overkomt, zitten dus menig keurig nette MF'ers ;)Daar doe je dus ook neerbuigend over.


Maar wat betreft dat wachten is het heel simpel: afspreken op een moment dat je toch thuis bent of anders half uurtje vantevoren laten bellen zodat je weet dat ze onderweg zijn. Bellen ze een half uurtje vantevoren, komen ze echt wel want anders hadden ze niet even gebeld maar hadden ze niets laten horen.
Dat is jou interpertatie.
Het word pas neer buigend als er een iets in de trend staat al dat klote volk of weet ik wat.


Dat kan allemaal wel maar dat vind ik teveel gehouwe hoer.
Dan vergeet zo'n persoon te bellen en ga je er vanuit dat hij niet meer komt.
En dan ga je weg en komt hij toch.

Veel te chaotisch allemaal.
Voor jou misschien niet maar voor mij wel.
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik had mijn motor ook gewoon ingeruild. Ik zag er al tegenop dat er weer proefritjes gemaakt moesten worden. Met alle mogelijke shit van dien.
 
Dat is jou interpertatie.
Het word pas neer buigend als er een iets in de trend staat al dat klote volk of weet ik wat.


Dat kan allemaal wel maar dat vind ik teveel gehouwe hoer.
Dan vergeet zo'n persoon te bellen en ga je er vanuit dat hij niet meer komt.
En dan ga je weg en komt hij toch.

Veel te chaotisch allemaal.
Voor jou misschien niet maar voor mij wel.
Nou, wat een chaos. Misschien als je autist bent en alles precies moet lopen zoals in je hoofd zit, maar verder vind ik daar niets chaotisch aan. En als ie niet belt en jij bent weg.. wiens probleem is dat dan? Niet de jouwe als je dat vantevoren aangeeft.
 
:^

Ik had mijn motor ook gewoon ingeruild. Ik zag er al tegenop dat er weer proefritjes gemaakt moesten worden. Met alle mogelijke shit van dien.
Dat is het enige nadeel. Dr kleeft een risico aan maar met gezond verstand kun je een hoop voorkomen. Proefrit pas maken na een akkoord over de prijs bijvoorbeeld, door dubbele legitimatie te vragen. Door mee te rijden op een andere motor, door aankoopprijs te laten voldoen voor de proefit, proefritcontract maken, enz.

Tis maar net waar je zin in hebt en wat het extra oplevert. Voor een paar honderd euro misschien niet interessant, maar als het over grotere bedragen gaat wellicht wel. Dat moet ieder voor zich weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan