Inspiratie gezocht voor 5 daagse motortour..

MotorWilly

Die hard MF'er
11 sep 2003
414
133
Overal en nergens
Dag,

Eind juni heb ik en een kameraad tijd gevonden om 5 dagen vrij te zijn om zo met de motor weg te kunnen.

Waar we in onze jonge jaren vaak verder weg gingen (Italie, Spanje, Slovenie, Oostenrijk, Kroatie) zoeken we nu omwille van de tijd iets dichter bij huis.

Moezel/Eifel vallen voor dit keer af, hier komen we vaker als we 1 of 2 nachten weg kunnen.

Ik zou graag naar de Dolomieten willen, maar dat is voor 5 dagen toch wat ver.

Waar we nu aan denken is het Zwarte Woud of de Vogezen. Vercors lijkt me ook leuk en de RDGA maar is eigenlijk ook weer te ver voor 5 dagen.

Iemand nog andere tips waar je leuk kunt rijden in een berg/heuvelachtig gebied?

Voorkeur voor hotel/app/bnb etc.
 
De Harz is ook erg fijn, wat onbekender maar zeker heerlijk sturen. Ook (zuid)Engeland, Wales etc. is haalbaar, zeker als je de nachtboot neemt. De trein kan ook en ben je binnen een half uur aan de overkant. Mensen denken vaak dat het veel te ver is, maar hebben het zelf nog nooit gedaan.
Hoeveel rijden jullie per dag? Als je stevig doorrijdt en 350-400 km per dag maakt, of je vindt het na 200 wel mooi geweest maakt natuurlijk wel een verschil.
 
Dank voor de genoemde opties. Engeland en Wales trekt me niet zo… misschien geheel ten onrechte.

De Harz of Thuringen zouden ook kanshebber kunnen zijn. We gaan het dit weekend eens overdenken, we hebben nog 4,5 week tot vertrek.
 
Ik ben dit hemelvaart weekend in het schwarzwald geweest, woensdagmiddag vanuit Limburg binnendoor naar Koblenz. Donderdag langs de rijn afgezakt tot Bingen ( incl bezoekje aan de Lorelei) en vandaar de B48 tot Bad Bergzabern gevolgd. doorgestoken naar Gernsbach. Vrijdag en Zaterdag naar beneden en naar boven gereden door het schwarzwald. voornamelijk L en K wegen, maar ook een vroeg ochtendrondje B500.
zondag van Karlsruhe binnendoor via Kaiserslautern, Zell (mosel) en de Biker Ranch weer naar huis. is prima te doen, afhankelijk van hoeveel km je op een dag wil of kan rijden. (ik heb in totaal 1700 km gereden in 4,5 dag.
 
Ik ben dit hemelvaart weekend in het schwarzwald geweest, woensdagmiddag vanuit Limburg binnendoor naar Koblenz. Donderdag langs de rijn afgezakt tot Bingen ( incl bezoekje aan de Lorelei) en vandaar de B48 tot Bad Bergzabern gevolgd. doorgestoken naar Gernsbach. Vrijdag en Zaterdag naar beneden en naar boven gereden door het schwarzwald. voornamelijk L en K wegen, maar ook een vroeg ochtendrondje B500.
zondag van Karlsruhe binnendoor via Kaiserslautern, Zell (mosel) en de Biker Ranch weer naar huis. is prima te doen, afhankelijk van hoeveel km je op een dag wil of kan rijden. (ik heb in totaal 1700 km gereden in 4,5 dag.
En mocht je daar te snel door heen gaan kan je altijd nog de grens over naar de Vogezen.
 
Dank voor de genoemde opties. Engeland en Wales trekt me niet zo… misschien geheel ten onrechte.

De Harz of Thuringen zouden ook kanshebber kunnen zijn. We gaan het dit weekend eens overdenken, we hebben nog 4,5 week tot vertrek.
Ik zou Engeland toch eens proberen hoe meer ik van het landschap zie he leuker het word.
Voor mij word het binnenkort met een vakantie toch eens die kant op.

Zeer zeker als je ven heuvel landschap houd . de rest ken je eigenlijk al als ik je hoor , doe weer iets nieuws net als je toen jonger was.
 
Dank allemaal voor de suggesties. We hebben besloten om naar de Vogezen te gaan.
Hebben 4 overnachtingen geboekt in een chambre d'hotes.

Heenweg gaan we via Luik - Ardennen - Luxemburg. Met vanaf Luik zoveel mogelijk over niet snelwegen.
Terugweg gaat via het Zwarte Woud en Eifel richting Eindhoven.
 
Ben net terug uit de vogezen en het zwarte woud, maar het viel mij erg tegen.
Weinig te doen, als je alleen wilt rijden is Vogezen best leuk, maar het is alleen maar bos bos en meer bos.
Zwarte woud is zoals mensen hier al eerder aangaven niet zo heel motorvriendelijk meer. Veel 30 en 50 en veul politie overal (die elk detail van de motor bekijken om ergens een overtreding te vinden).

Als je al in het zwarte woud bent.. is mijn advies nog even doorrijden. Alpen zijn zoveel mooier en leuker rijden.
 
Die ervaring heb ik helemaal niet, enkel op de B500 op zaterdagmiddag stonden ze te laseren. De enige agenten die ik daarna zag was na het ongelukje dat ik had en die waren gewoon supervriendelijk. En ja op de B500 mag je maar 70 en sommige stukken 50. maar op alle andere wegen waar ik gereden heb moet je écht je best doen om de maximum snelheid van 100 te bereiken.
 
Ik heb een keer een vijfdaags rondje gemaakt van de Pfalz, door naar het Zwarte woud, door naar de Vogezen en terug via de Eifel.
Kon precies!
 
Pas terug nog een rondje van 5 dagen gedaan naar (oost) Duitsland Tsjechië en Polen.
Ertsgebergte en Reuzengebergte en Sächsicher Schweiz.
Erg leuk maar wat anders dan Harz of Schwarzwald of de Ballonnnen. (deze zijn trouwens ook allemaal best leuk)
 
Ik vind Frankrijk sowieso een stuk leuker dan Duitsland. Nergens verboden voor Motorrijders of wegafsluitingen in het weekend voor motorrijders. Geen idiote controles op e-keur en whatever zoals in Duitsland. Okay misschien een keer een flitser maar die staan overal, in Frankrijk geven ze het van te voren aan als ze er staan.
Maar afgezien daarvan is niet ieder dorp hetzelfde, de Franse keuken in de pauzes een stuk leuker en alles net iets wilder en minder pünktlig. Om maar te zwijgen over de Kampingeigenaren in Duitsland die meestal gelijk laten merken het liefst SS-Kampbewaker te willen zijn.
 
Ik vind Frankrijk sowieso een stuk leuker dan Duitsland. Nergens verboden voor Motorrijders of wegafsluitingen in het weekend voor motorrijders. Geen idiote controles op e-keur en whatever zoals in Duitsland. Okay misschien een keer een flitser maar die staan overal, in Frankrijk geven ze het van te voren aan als ze er staan.
Maar afgezien daarvan is niet ieder dorp hetzelfde, de Franse keuken in de pauzes een stuk leuker en alles net iets wilder en minder pünktlig. Om maar te zwijgen over de Kampingeigenaren in Duitsland die meestal gelijk laten merken het liefst SS-Kampbewaker te willen zijn.
Meestal ben ik ook meer van Frankrijk dan van Duitsland.

Ja, die SS-Kampführers heb ik ook altijd problemen mee in Duitsland.
Maar onlangs in Duitsland (oude DDR) was het best prima te doen.

Billig hotel waar zelfs bij buffet asperges waren bijgevoegd. Nee, dan kan het bij mij al bijna niet meer stuk!
Sowieso was buffet erg uitgebreid met van-alles-en-nog-wat.
Ze hadden trouwens een partij eten klaargemaakt voor onze groep, dat we wel 3x hadden kunnen eten.
Wat zouden ze doen met alles wat over is? Toch niet in de kliko? De hele daklozen-opvang had wel mee kunnen eten.
 
Vorig jaar deze tijd zat ik voor mijn werk in Hannover in een hotel (met 100 man), in datzelfde hotel zaten 150 Oekraïners (die gewoon zelfvoorzienend moesten leven en zelf moesten koken etc..). Alles wat van ons buffet over was ging naar hen toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan