Inspuiten motorfiets

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertjaap

MF'er
27 apr 2018
47
19
Hallo leden!

Waarmee spuiten jullie je motorfiets in?
Ik zet hem komende winter weg in de garage met een hoes er overheen.
Waarmee spuiten jullie de kappen, blok en kabels/slangen in?

Heb natuurlijk geen zin in gedoe na de winterstop
 
Als je de motor droog weg zet in een ruimte waar het niet vochtig is dan is er weinig nut aan inspuiten.

De mogelijkheden die je hebt zijn:
-spraywax (zoals auto's)
-siliconenspray
-ACF 50
-S100 corrosions-schutz

Dit spul kruipt overal mooi tussen maar let enorm goed op dat het niet tussen je banden/handvaten/voetsteunen etc komt.
 
Als je de motor droog weg zet in een ruimte waar het niet vochtig is dan is er weinig nut aan inspuiten.

De mogelijkheden die je hebt zijn:
-spraywax (zoals auto's)
-siliconenspray
-ACF 50
-S100 corrosions-schutz

Dit spul kruipt overal mooi tussen maar let enorm goed op dat het niet tussen je banden/handvaten/voetsteunen etc komt.
En dat het niet op je remschijven komt.
 
Dikke laag modder.

Ik rij er nog steeds mee (WW verkeer), en in de winter neem ik wat vaker, maar niet altijd, de auto. (pekel, sneeuw en ijs vermijd ik)
Schoonmaken heeft pas zin in de lente, als het ding dan ook een poosje schoon blijft. (motor staat wel binnen bij ongebruik)
 
Voor stallen niks denk ik? Accu aan de lader en lekker laten winterslapen. Ik doe tegen de pekel (woonwerk) siliconenspray. Van voor naar achter alles behalve banden en remmen helemaal inspuiten en in het voorjaar pas weer wassen.
 
Ik zou er ook niet teveel opspuiten als het in de garage droog is.

Wel raadzaam om de tank volledig af te vullen ter voorkoming van condensvorming en een flesje fuel stabilizer erin te doen tegen het vergommen van de benzine. En de accu aan de druppellader. Eventueel de banden van de grond of af en toe draaien om een plat vlak te voorkomen.
 
Ik gebruikt al jaren een flanellen matrashoes over de motor, ook een volle tank met V-Power en aan de druppellader. Gaat al jaren goed, over een half jaar vh voorjaar afstoffen en gaan…..:]

Verder zou ik me niet al teveel zorgen maken……8-)

AD4B7630-9515-4301-98DC-77BC824B7D0E.jpeg
 
Ik zou er ook niet teveel opspuiten als het in de garage droog is.

Wel raadzaam om de tank volledig af te vullen ter voorkoming van condensvorming en een flesje fuel stabilizer erin te doen tegen het vergommen van de benzine. En de accu aan de druppellader. Eventueel de banden van de grond of af en toe draaien om een plat vlak te voorkomen.
Wel afvullen met ethanolvrije benzine als het even kan. En geen E10.
 
Ik geef haar af en toe een klopje op het zadel en mompel dan iets van “binnenkort gaan we weer eens samen lekker naar buiten”. Meestal laat ze dan wat gassen uit de tank omhoog borrelen, als blijk van waardering denk ik.
Ik zet nog een radio bij met mooie muziek dan is me motor niet eenzaam in de wintermaanden in me warme garage.
Ze moet het wel gezellig hebben die wintertijd tijd mijn motor.

Hahah( grapje).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan