instellen stuurdemper

utr

MF veteraan
5 feb 2007
1.415
7
avond allemaal :W

ff een vraagje,heb dit stuurdempertje op mn R6 zitten,zat er op toen ik hem kocht,maar wie o wie kan mij precies vertellen hoe ik dat ding t beste in kan stellen :?
heb er al beetje mee zitten klooien,maar heb t idee dat ie nu alleen maar zwaarder stuurt.

en ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt,maar kon niet echt een heel duidelijk antwoord vinden ;)

alvast bedankt voor de reacties :W
full
 
Dat is geen R6, maar een honda :W

Stuurdemper stel je in op het lichtst om te wennen en dan steeds iets zwaarder voor een beter effect mocht je m nodig hebben. Tot zo zwaar dat het nog wel comfortabel is om mee te rijden :)
 
:o al die tijd gedacht dat ik een yamaha had,maar blijkt dus een honda te zijn :+
had het fotootje ff van internet afgeplukt omdat ik van mn eigen geen fotootje had ;)

maar thnks voor de info :Y
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het doel is van een stuurdemper? Dan weet je ook hoe je hem moet instellen.

Motorrijden is toch overwegend kleine correcties en sturen voor te leunen en gewichtverplaatsing. Deze dingen zijn er om tankslappers en alle milde vormen daar tussenin te voorkomen, als ik het goed omschrijf.

Zie hierboven.
 
Als je de functie niet kent, zo licht mogelijk instellen zodat de motor er geen last van heeft en gaan rijden.
Of eraf halen en gaan rijden.
 
Wat ik begrijp is dat wanneer je bijvoorbeeld het circuit op gaat je de stuurdemper heel zwaar kunt instellen, je maakt hier toch relatief weinig stuurbewegingen.

Als je daarna de stad induikt is het noodzakelijk hem heel licht in te stellen om je geen popeye armen te geven met manouvreren.

Het gaat dus het uit handen slaan van het stuur tegen bij een oneffenheid of iets dergelijks. Stel het dus af afhankelijk van wat je gaat rijden, lijkt mij.

Het is iets persoonlijks ook denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan