Irritant op middelste baan blijven rijden, liefst met 90 KMH

En er dan stiekem een crematie van maken hè?
Voor mij de eerste keer om te reageren op het topic die ik zelf heb aangemaakt. Zojuist het avontuur afgerond om van Utrecht naar Hoogeveen te rijden, met de auto (sorry). Waar gebeurd, nieuwe Volvo V60 D4 kleur grijs, 95 kmh op de middelste (van 3,) rijstrook. De jonge vrouw van ongeveer 30 jaar achter het stuur, was met alles bezig behalve auto rijden. 3 auto's rechts ingehaald en nog niets doorhebben. Dit heeft ongeveer 5 potentiële ongevallen opgeleverd, en nog niets doorhebben. Hoe kan je in een avondspits, op de A28, thv Amersfoort zo met je zelf bezig zijn dat je geen notie hebt van het verkeer om je heen?
Waar zijn de witte Audi's A6 met rood/blauwe strepen als je ze nodig hebt?
 
Ik denk dat je je gewoon niet teveel van de regels moet aantrekken, want daar zijn er veel teveel van om er allemaal aan te voldoen.

Uitgangspunt is overleven, op een liefst zo sociaal mogelijke manier. Rechts passeren is niet gevaarlijker dan links, en het zou m.i. niet verboden moeten zijn. Rechts passeren met een snelheidsverschil van +80KM/H is wel gevaarlijk, maar dat is het links ook.

Schijt aan de regels, lang leve het overleven. :]
 
Voor mij de eerste keer om te reageren op het topic die ik zelf heb aangemaakt. Zojuist het avontuur afgerond om van Utrecht naar Hoogeveen te rijden, met de auto (sorry). Waar gebeurd, nieuwe Volvo V60 D4 kleur grijs, 95 kmh op de middelste (van 3,) rijstrook. De jonge vrouw van ongeveer 30 jaar achter het stuur, was met alles bezig behalve auto rijden. 3 auto's rechts ingehaald en nog niets doorhebben. Dit heeft ongeveer 5 potentiële ongevallen opgeleverd, en nog niets doorhebben. Hoe kan je in een avondspits, op de A28, thv Amersfoort zo met je zelf bezig zijn dat je geen notie hebt van het verkeer om je heen?
Geluk is met de onnozelen, dommen en die in ontkenning leven. Alle anderen zullen voor drie moeten opletten.
Waar zijn de witte Audi's A6 met rood/blauwe strepen als je ze nodig hebt?
Die waren de filmrolletjes uit de digitale camera’s in de flitskasten aan het halen om te vervangen voor nieuwe?

Mijn leven is veel te leuk om me om dat soort onbenulligheden van de wijs te laten brengen.
 
..................................
Waar zijn de witte Audi's A6 met rood/blauwe strepen als je ze nodig hebt?
die zijn al lang naar huis voor het avond eten.

btw je verwacht echt te veel van die dienstkloppers.

dan nu weer on-topic.

dagelijks kom ik 'Die Hard' tweede baan rijders tegen. regelmatig ga ik ze rechts voorbij nadat ik al ruim een kilometer op de rechter rijstrook met (navigatie-) 100km/u voorbij hobbel. om vervolgens nog een kilometer door te rijden op die zelfde rechter rijstrook.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je gewoon niet teveel van de regels moet aantrekken, want daar zijn er veel teveel van om er allemaal aan te voldoen.

Uitgangspunt is overleven, op een liefst zo sociaal mogelijke manier. Rechts passeren is niet gevaarlijker dan links, en het zou m.i. niet verboden moeten zijn. Rechts passeren met een snelheidsverschil van +80KM/H is wel gevaarlijk, maar dat is het links ook.

Schijt aan de regels, lang leve het overleven. :]
Heel soms haal ik rechts in, minimaal snelheidsverschil en niet te hard achterop komen. Je zult maar net die ene treffen die in de spiegel kijkt, schrikt en naar rechts duikt om je langs te laten. Sowieso gaat de voet van het gas en de alertheid verder omhoog. Niksniet op autopiloot doorknallen.
 
Heel soms haal ik rechts in, minimaal snelheidsverschil en niet te hard achterop komen. Je zult maar net die ene treffen die in de spiegel kijkt, schrikt en naar rechts duikt om je langs te laten. Sowieso gaat de voet van het gas en de alertheid verder omhoog. Niksniet op autopiloot doorknallen.
Bedien jij het gas met je voet? Zitten we hier op het Auto-Forum ofzo? _O-
Nee, maar serieus, in de auto haal ik liever niet rechts in i.v.m. onvoorspelbare ingehaalden. Op de motor kan ik met een streepie gas, of een tikkeltje rem, ingrijpen waar mijn oto egwel tekort schiet... niet dat ik nog nooit rechts ingehaald heb hoor, echt niet ... maar ik probeer er geen gewoonte van te maken. Op de motor is het geen enkel probleem i.v.m. ruimte en reactievermogen van de machine. Ik doe het ook niet als ik op een 125-je zit.
 
Ik praat voor mezelf ik ga als ik rechts paseer vroegtijdig al naar rechts en blaas er dan gewoon langs
Ik weet niet wat voorjezelf hier mee te maken heeft
 
Bedien jij het gas met je voet? Zitten we hier op het Auto-Forum ofzo? _O-
Nee, maar serieus, in de auto haal ik liever niet rechts in i.v.m. onvoorspelbare ingehaalden. Op de motor kan ik met een streepie gas, of een tikkeltje rem, ingrijpen waar mijn oto egwel tekort schiet... niet dat ik nog nooit rechts ingehaald heb hoor, echt niet ... maar ik probeer er geen gewoonte van te maken. Op de motor is het geen enkel probleem i.v.m. ruimte en reactievermogen van de machine. Ik doe het ook niet als ik op een 125-je zit.
Die notoire linksrijdende dertigjarige vrouwelijke volvorijdsters kun je gerust rechts inhalen, die gaan verder toch nooit van baan wisselen en kunnen ook zo ongestoord hun gang gaan.
 
Niet gehele topic gelezen, dus excuses indien ik dingen herhaal ...
Ik zie zeer regelmatig automobilisten die op de middelste rijstrook blijven rijden, het liefst doen zij dat met 90 km per uur. Helemaal ernstig is dit als er een spitstrook open is. De rechter rijstrook is dan vaak de vluchtstrook, dat is voor veel mensen verboden gebied. Zij hebben blijkbaar last van kleurenblindheid, zij zien het groenkruis boven de rechterrijstrook maar blijven stoer op de middenstrook rijden. Ben ik de enige die hier last van heeft? Ben benieuwd!
Groen kruis??? Dat staat bij ons voor apotheker.
Boven een open rijstrook staat bij ons een groene pijl, en een rood kruis bij een gesloten vak.
[/einde-grammar-nazi-modus]

Ik ben een "traagrijder", maar houdt rechts, bij open spitsstrook dus op de spitsstrook.
En zelfs dan zijn er die nóg trager rijden en op het tweede vak blijven hangen.
Wat je bij ons ook veel ziet bij geopende spitsstrook, vrachtwagens die toch stoïcijns op het tweede vak blijven rijden ...
Heb dan hetzelfde gedacht als jij. Zijn die kleuren blind?
Of erger nog, valt het hun dan niet op dat er voor hun uit andere voertuigen wél daar rijden?

Anyway, ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan anderen hun rijgedrag, en zorg gewoon voor mijzelf, dat ík niet irritant ben. Rijdt zoveel relaxter :t
 
Adopteer jij m’n boete dan ook even?
85 op de teller is nog ruim binnen de marge op 80 km weg, tenslotte zijn dat ongeveer maar 80 echte kilometers en zelfs als het er boven zit, zit je na correctie nog onder de 80.

Willem kijk in je spiegels of lever je rijbewijs in.Ik heb geen haast maar zodra er een persoon als jij op de weg voor mij zit had ik gewild dat ik een agent was zodat ik je kan aanspreken over het opwekken van agressie bij andere weggebruikers.......
 
85 op de teller is nog ruim binnen de marge op 80 km weg, tenslotte zijn dat ongeveer maar 80 echte kilometers en zelfs als het er boven zit, zit je na correctie nog onder de 80.

Willem kijk in je spiegels of lever je rijbewijs in.Ik heb geen haast maar zodra er een persoon als jij op de weg voor mij zit had ik gewild dat ik een agent was zodat ik je kan aanspreken over het opwekken van agressie bij andere weggebruikers.......
Het spijt mij echt dat ik die emotie bij jou losmaak, ik trek het me aan dat jij duidelijk niet hebt begrepen wat ik nou eigenlijk gezegd heb in dit topic en met plaatsvervangende schaamte voor alle advocaten van de duivel realiseer ik me dat ik teveel naar mijn eigen reken, soms vergeet dat het in deze tijd een bijzondere eigenschap is waarvan ik hoop dat juist agenten die ook (zouden moeten) hebben en me vrijwaard dat ik agenten tegenkom die de woorden wel horen maar totaal de betekenis niet begrijpen. Nu ik weer even door dit alles te realiseren door jou weer “op mijn plaats” ben gezet heb ik weer door hoe moeilijk en frustrerend voor sommigen het verkeer wel niet is en dat het behalen van het rijbewijs een toevallige tijdsspanne van geluk geweest moet zijn. Of eigenlijk, dikke pech want het verkeer brengt niks anders dan stress en en woedeaanvallen.
Mijn beste advies zou dan zijn om juist niet andere mensen aan te spreken over hun gedrag in het verkeer omdat je niet rationeel bent, dat zou juist wel eens anders kunnen aflopen dan dat je gedacht had.
Gewoon inhalen en doorgaan met je leven.
 
1985 vind ik veel te nieuw voor een auto :P
Alarmlichten heb ik ook al niet trouwens, dat zal je dan ook wel gevaarlijk vinden...

😆stuur gaspedaal rempedaal koppelingpedaal toeter ruitenwisser ruitensproeier knipperlichten remlicht stads, dim en grootlicht is genoeg. Oja en standaard asbak _O-
En dan bijna 3ton wegen en wel een bloedstollende 60pk of wat er nog van over is ter beschikking.
Volbloed racer jonguhhhhh
 
Ik denk dat je je gewoon niet teveel van de regels moet aantrekken, want daar zijn er veel teveel van om er allemaal aan te voldoen.

Uitgangspunt is overleven, op een liefst zo sociaal mogelijke manier. Rechts passeren is niet gevaarlijker dan links, en het zou m.i. niet verboden moeten zijn. Rechts passeren met een snelheidsverschil van +80KM/H is wel gevaarlijk, maar dat is het links ook.

Schijt aan de regels, lang leve het overleven. :]

Dat zou kunnen werken.... maar alleen als iedereen er op zijn minst wetenschap van heeft.
Zolang het grootste deel van de weggebruikers denken dat van ze verwacht word dat ze zich wel aan de regels houden, kan dit nooit werken.

Nederland heeft alles gereguleerd, alles zodat zelfs de domste onder ons een rijbewijs kunnen halen, gewoon bordjes kijken en paar regeltjes onthouden en je daar stipt aan houden dan heb je ook geen verkeersinzicht nodig om te overleven. Zolang dat nog het beleid is en die weggebruikers er nog zijn.... :N helaas.
 
Geluk is met de onnozelen, dommen en die in ontkenning leven. Alle anderen zullen voor drie moeten opletten.
Die waren de filmrolletjes uit de digitale camera’s in de flitskasten aan het halen om te vervangen voor nieuwe?

Mijn leven is veel te leuk om me om dat soort onbenulligheden van de wijs te laten brengen.

Die Audi's houden zich zeer zeker niet met fotorolletjes bezig !!
En dat je ze te weinig ziet....dat ligt aan de politieK, zeker niet aan de politie, die wil graag meer SIV's op de weg. En die SIV zijn bedoeld voor de fatsoenlijke criminelen, gewoon bonnetjes schrijven doen ze uiteraard ook wel eens maar ze zijn primair voor de zwaardere criminaliteit en de ondersteuning aan de regiopolitie als het te snel gaat.
 
Die Audi's houden zich zeer zeker niet met fotorolletjes bezig !!
En dat je ze te weinig ziet....dat ligt aan de politieK, zeker niet aan de politie, die wil graag meer SIV's op de weg. En die SIV zijn bedoeld voor de fatsoenlijke criminelen, gewoon bonnetjes schrijven doen ze uiteraard ook wel eens maar ze zijn primair voor de zwaardere criminaliteit en de ondersteuning aan de regiopolitie als het te snel gaat.
Zou ook heel gek zijn als ze rolletjes uit een digitale camera weten te peuteren, je knijpt nog eerder water uit een steen in de woestijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan