Irritante motorrijders..

Twee weken terug... Reed netjes op de motor 105 (teller)op de snelweg in de buurt van Delft(mag daar 100)... Haalde een auto in en zat net in de spiegel te kijken of ik weer terug naar de rechter baan kon. Komen er 3 sportmotoren echt heel hard aangereden. Zal mij niks verbazen als ze 150+ reden. Ik maakte iets meer vaart om weer rechts te gaan rijden maar nog voordat ik de linker baan had verlaten haalde de eerste mij gewoon in, rijdend op dezelfde baan als ik reed.

Dit soort typetjes geven motorrijders echt een slechte naam. En levensgevaarlijk.

Zo dat wilde ik ff kwijt. Bedankt voor het lezen 😁
 
Twee weken terug... Reed netjes op de motor 105 (teller)op de snelweg in de buurt van Delft(mag daar 100)... Haalde een auto in en zat net in de spiegel te kijken of ik weer terug naar de rechter baan kon. Komen er 3 sportmotoren echt heel hard aangereden. Zal mij niks verbazen als ze 150+ reden. Ik maakte iets meer vaart om weer rechts te gaan rijden maar nog voordat ik de linker baan had verlaten haalde de eerste mij gewoon in, rijdend op dezelfde baan als ik reed.

Dit soort typetjes geven motorrijders echt een slechte naam. En levensgevaarlijk.

Zo dat wilde ik ff kwijt. Bedankt voor het lezen 😁
Ze reden te snel, verder deden ze toch niets verkeerd?
 
Ze reden te snel, verder deden ze toch niets verkeerd?
Nou ik las pas geleden dat als je veel te hard rijd je mag gaan melden voor een onderzoek
Is de overschrijding van de snelheid met 50 kilometer of meer? Dan vordert de politie bij een staande houding het rijbewijs in. Het OM of de rechter bepaalt daarna hoe lang je rijbewijs blijft ingehouden.
  • Is de snelheidsovertreding groot? Dan krijgt de bestuurder een onderzoek naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Dit gebeurt bij het CBR. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren. Deze maatregel komt naast de straf van de rechter.
Dan gaan ze kijken of je wel goed bij je hoofd ben🤪
 
Leuk zo'n topic voor mensen met Dyslexie en Dyschronometrie.
Een groep die te weinig aandacht krijgt. Goed van motor-forum om daar een topic voor aan te bieden!
 
Ehm sinds wanneer mag je met z'n tweeën op 1 rijbaan rijden. Ik reed nog op de linker wilde naar rechts gaan, de andere motor haalde mij gewoon op dezelfde rijbaan aan de linker kant in.
Dat is toch geen probleem,
Zorgt voor een goede doorstroming :t
Niet druk om maken.
 
Twee weken terug... Reed netjes op de motor 105 (teller)op de snelweg in de buurt van Delft(mag daar 100)... Haalde een auto in en zat net in de spiegel te kijken of ik weer terug naar de rechter baan kon. Komen er 3 sportmotoren echt heel hard aangereden. Zal mij niks verbazen als ze 150+ reden. Ik maakte iets meer vaart om weer rechts te gaan rijden maar nog voordat ik de linker baan had verlaten haalde de eerste mij gewoon in, rijdend op dezelfde baan als ik reed.

Dit soort typetjes geven motorrijders echt een slechte naam. En levensgevaarlijk.

Zo dat wilde ik ff kwijt. Bedankt voor het lezen 😁

In India doen ze dat met 200 km/u. Dus dit valt nog mee. :+
 
Ehm sinds wanneer mag je met z'n tweeën op 1 rijbaan rijden. Ik reed nog op de linker wilde naar rechts gaan, de andere motor haalde mij gewoon op dezelfde rijbaan aan de linker kant in.
Er rijden dagelijks honderden zoniet duizenden voertuigen op dezelfde rijstrook.


Maar je gaat niet in een wet vinden dat je niet in mag halen op dezelfde rijstrook.
Even de veiligheid buiten beschouwing gelaten anders komt er een kapstokarikel om de hoek kijken
Die discussie was laatst in een ander topic.
 
Apart wist ik niet dat het normaal gevonden word. Of jullie waren het zelf 😁

Ik vindt het levensgevaarlijk. Met zo'n 50 km te hard op dezelfde baan inhalen. Wat als ik ze niet gezien had en niet direct naar rechts ging maar besloot nog even op de baan te blijven of misschien wel een object te ontwijken op mijn rijbaan.

Ik geloof ook niet dat dit is toegestaan en nee wil geen politieagent spelen maar mij gaat het meer om de veiligheid van mij en andere weggebruikers. Even per ongeluk mijn knietje aantikken en het kon einde oefening zijn. Enkel omdat men het nodig vind om de snelweg als racebaan te gebruiken.

Het zou uiteraard anders zijn als we het hebben over bijvoorbeeld een eenbaansweg en ik zou voorsorteren om een afslag te nemen en de motorrijders mij zouden inhalen met een normale snelheid.

Maar blijkbaar ligt het aan mij en 'moet ik maar stoppen met motorrijden'...🙄
 
@vipinholland: ik denk dat de meerderheid van de verkeersdeelnemers (en motorrijders) jouw opvatting deelt. Het valt mij op hoeveel forummers dergelijk asociaal gedrag normaal of stoer vinden. Waarschijnlijk is hun dagelijks leven dermate saai dat ze hun opwinding in het verkeer moeten vinden.:X
 
Apart wist ik niet dat het normaal gevonden word. Of jullie waren het zelf 😁

Ik vindt het levensgevaarlijk. Met zo'n 50 km te hard op dezelfde baan inhalen. Wat als ik ze niet gezien had en niet direct naar rechts ging maar besloot nog even op de baan te blijven of misschien wel een object te ontwijken op mijn rijbaan.

Ik geloof ook niet dat dit is toegestaan en nee wil geen politieagent spelen maar mij gaat het meer om de veiligheid van mij en andere weggebruikers. Even per ongeluk mijn knietje aantikken en het kon einde oefening zijn. Enkel omdat men het nodig vind om de snelweg als racebaan te gebruiken.

Het zou uiteraard anders zijn als we het hebben over bijvoorbeeld een eenbaansweg en ik zou voorsorteren om een afslag te nemen en de motorrijders mij zouden inhalen met een normale snelheid.

Maar blijkbaar ligt het aan mij en 'moet ik maar stoppen met motorrijden'...🙄
Nee, is ook niet normaal.
Je weet hoe het in NL is "alles is toegestaan behalve als het verboden is", en er is geen regel die verbiedt om op dezelfde rijstrook in te halen.
Alleen de gevaarzetting, dat is dan wel weer strafbaar. (gelukkig maar, want je schrikt je de .....)
 
Laatst bewerkt:
Twee weken terug... Reed netjes op de motor 105 (teller)op de snelweg in de buurt van Delft(mag daar 100)... Haalde een auto in en zat net in de spiegel te kijken of ik weer terug naar de rechter baan kon. Komen er 3 sportmotoren echt heel hard aangereden. Zal mij niks verbazen als ze 150+ reden. Ik maakte iets meer vaart om weer rechts te gaan rijden maar nog voordat ik de linker baan had verlaten haalde de eerste mij gewoon in, rijdend op dezelfde baan als ik reed.

Dit soort typetjes geven motorrijders echt een slechte naam. En levensgevaarlijk.

Zo dat wilde ik ff kwijt. Bedankt voor het lezen 😁

Je 'moet' je pas zorgen gaan maken als ze je op de zelfde strook tegemoet komen...
😳

Verder, je ziet ze aankomen, je blijft waar je zit, dus op dat moment ben jij de betere en verstandige rijder geweest.

En als je ze dan een paar honderd meter verder tegenkom en ze liggen te spartelen op de grond,
Dan kan je nog altijd zeggen:
'Wat heb je nu geleerd? Was niet zo slim hè'



Been there, done that, felt it...
Maar dat was meer na het proberen weg te rijden met een schijfrem slot er nog op.
Stond toen ook een andere motor rijder naast mij (maatje dan wel te verstaan)
En zag de humor van zijn zin er wel in.
Was ook meer de manier waarop hij het zei
 
Twee weken terug... Reed netjes op de motor 105 (teller)op de snelweg in de buurt van Delft(mag daar 100)... Haalde een auto in en zat net in de spiegel te kijken of ik weer terug naar de rechter baan kon. Komen er 3 sportmotoren echt heel hard aangereden. Zal mij niks verbazen als ze 150+ reden. Ik maakte iets meer vaart om weer rechts te gaan rijden maar nog voordat ik de linker baan had verlaten haalde de eerste mij gewoon in, rijdend op dezelfde baan als ik reed.

Dit soort typetjes geven motorrijders echt een slechte naam. En levensgevaarlijk.

Zo dat wilde ik ff kwijt. Bedankt voor het lezen 😁

Huh? @dolorfin woont toch in het noorden? Hij vindt het doodnormaal om gewoon op dezelfde strook slakken die zich ongeveer aan de maximumsnelheid houden voorbij te rijden met +/-30km/u verschil. Dat komt omdat hij geen tijd heeft om zich aan de snelheid te houden. Kwam laatst in zijn eigen topic naar voren.
 
Pfffff.... Dan moet ik gloeiende gloeiende gvd nog meer gaan letten op mijn gedrag. Alsof ik al niet genoeg de zenuwen heb! :(



:+
Mijn voordeel is dat ik de zrx nu in de winterstop heb.
Op de funduro ben ik gewoon de ouwe lul die ik hoor te zijn,passend bij t merk :t :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan