Is dit normaal bij r1100rt


Tsja, BMW-dealers lijken ook net mensen.
Mijn vorige motor (F650) viel ook steeds uit.
Duurde eventjes, en daarna weer starten.

Inderdaad ook de Hall-gever vervangen (a EUR 100)
Geen resultaat.
Heb m uiteindelijk ingeruild, en de RT gekocht :)
Later gehoord dat ze de CDI (motormanagementunit) of iets dergelijks hebben vervangen.
Maar dat gammele contacten de oorzaak zouden kunnen zijn...
Goed om te onthouden!!
 
Je moet echt mazzel hebben met een BMW. Vriend van mij heeft een R1100RS en heeft heel wat gedonder gehad met de koppeling en heeft er aan gedacht om dat ding een oneerbiedige schop te verkopen. maar hij kan hem niet loslaten. Ik rijdt zelf Honda, maar nadat ik op een R1200ST en een R1150RT heb gereden begrijp ik het.... Het BMW gevoel dat je vastpakt en niet meer loslaat. Het plezier en lol van een BMW is groter dan de desillusie van hoge onderhoudskosten. Ik zou ondanks de slechte verhalen heel graag een BMW gehad willen hebben, echter past een R11xxRT niet in mijn schuurtje.
Bottomline is.... de goede ervaringen hoor je bijna niet en de slechte lijken daardoor te overheersen. Ook met andere merken kan je echt een misser hebben hoor. Ik had een CB1 die kettingen en tandwielen versleet alsof het niks was.
 
heb R1100RS gehad. Niks dan miserie, nooit meer (heb mijn verhaal al verschillende keren gedaan, ik zal het niet nog eens vertellen :-)
 
Later gehoord dat ze de CDI (motormanagementunit) of iets dergelijks hebben vervangen.
Maar dat gammele contacten de oorzaak zouden kunnen zijn...
Goed om te onthouden!!
Ja, dat was ook waar ik dus aan dacht, aan dat motormanagement, maar mij werd verzekerd dat het dat niet kon zijn.
Wat er nu precies gebeurd is doordat ik die contacten schoongemaakt heb is me een raadsel hoor, kennelijk iets uiterst subtiels met een contactje. Ik heb er deze week weer uitgebreid op gereden, nou je hebt de omstandigheden wel meegemaakt, nat, koud, warm, de hele zooi. Maar hij gedraagt zich tot nu toe weer stoicijns, zoals het hoort, rijden, wat er ook gebeurt.
Alle kans dat ik over een maandje nog een tocht heb naar zuid-frankrijk :] , dan zal ik hem dus nog eens heel stevig aan de tand voelen. Hopen dat dat een beetje goed gaat. :}

greetz
Fritzie
 
Zelf heb ik 9 maanden tot volle tevredenheid een BMW K100RS 16V gehad. Echter doordat iemand het nodig vond een onverlichte vrachtwagenaanhanger op mijn rijbaan te zetten ben ik hem helaas kwijt. Toen ik de motor kocht had deze 168700 km op de teller staan. Ik heb er in 9 maanden nog eens 11000 km bijgereden. In die tijd alleen problemen gehad met lekkende pakkingen van de vorkpoten. Verder niets!!!
Ik heb in kennissenkring veel gehoord over R-types. Zelf zou ik daarom niet meer gaan voor een R-type.
Eén kennis had net 65000 km op de teller staan en moest het blok laten reviseren van zijn R1100RT.
 
Een update sinds 2005. Nou. Ik ben intussen perfect tevreden over mijn R-type en de volgende wordt ook zeker weer een R :-) daar is helemaal niets mis mee.

Toch had ik er in 2005 problemen mee. En wat bleek dit uiteindelijk te zijn..... simpelweg een kapotte bobine.... Dat verwacht je dus niet. Het ding deed het gewoon, maar onder vage omstandigheden zat er kennelijk een kortsluiting in of whatever, waardoor hij niet vonkte. Opgelost door Motoport Hillegom.
Sindsdien alleen maar genoten en de R van 84.000 naar 158.000 km gereden. Met daarin al 3 tochten naar Zuid-Frankrijk en de vierde gepland voor juni. Er kan natuurlijk altijd iets misgaan, Murphy slaapt nooit. Maar we improviseren wel als dat nodig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan